Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Gazowe dylematy...

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ

Czy założyłbyś ponownie instalacje LPG do silnika 2.0 ABK?

Czas głosowania minął 11 sie 2009, 20:24

Tak
29
76%
Nie
9
24%
 
Liczba głosów: 38

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 25 wrz 2010, 16:47

Ktoś napisał wcześniej ze gaz jest "gorszym paliwem" - fakt ze ma mniejsza wartość opałową ale ma wyższą liczbę oktanową (większa odporność na samozapłon czyli mniejsze ryzyko spalania stukowego), każdy kto ma gaz wie tez jak wygląda olej na bagnecie po 10tys km :mrgreen:
Mialem już kilka samochodów z gazem, problemy tez były ale to z winy złych instalatorów, ogólnie jednak gaz i tylko gaz, bo skoro nie ma różnicy to po co przepłacać (mowie oczywiście o sekwencji)

Awatar użytkownika
beneq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 15 cze 2008, 17:03

Post autor: beneq » 25 wrz 2010, 21:00

koko666 pisze:Ktoś napisał wcześniej ze gaz jest "gorszym paliwem" - fakt ze ma mniejsza wartość opałową ale ma wyższą liczbę oktanową (większa odporność na samozapłon czyli mniejsze ryzyko spalania stukowego), każdy kto ma gaz wie tez jak wygląda olej na bagnecie po 10tys km :mrgreen:
Mialem już kilka samochodów z gazem, problemy tez były ale to z winy złych instalatorów, ogólnie jednak gaz i tylko gaz, bo skoro nie ma różnicy to po co przepłacać (mowie oczywiście o sekwencji)
Co do tego oleju to o co chodzi konkretnie? bo slyszalem tez taką teorie ze gaz nie rozpuszcza/miesza sie z olejem i nie rozciencza go jak benzyna, dzieki czemu olej sluzy dluzej i lepeij smaruje silnik.

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 25 wrz 2010, 21:43

Ja swoim ABK robię około 15-17tyś rocznie,praca-dom jakiś wyjazd na wakacje trochę po mieście i tyle własnie wychodzi.Ani razu nie pomyślałem o gazie :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 wrz 2010, 21:55

Nawet lepiej że są przeciwnicy LPG bo jakby wszyscy zaczęli zakładać instalacje to zaraz rząd podniósłby podatki na LPG a tak można bardzo tanio jeździć na LPG. Wiec pamiętajcie gas jest zuy.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 10 paź 2010, 11:55

ja śmigam na gazie II generacja i chodzi aż miło.
nigdy nie miałem problemów ze strzałami, tylko ABK na gazie spalanie 12l LPG.
gorąco polecam ten silnik i gaz. w przeciwnym wypadku tylko wchodziło by w grę TDI. dodam że robię 30tyś. rocznie i jestem zadowolony.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 10 paź 2010, 12:38

Ja okazuje się mam ABK z pierwszą generacją... Nie podam nazwy zakładu, ale zrobili atrapę II-generacji, żeby wyrwać kasę. Autko, mimo to spisuje się bardzo dobrze.

Spalanie tak jak piszę mati86, osiągam w mieście w korkach. W trasie do 10l/100km

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 07 gru 2011, 23:19

Witam. Odgrzeję temat

Pracowałem 6 lat na stacji LPG i nasuwają mi się takie przemyślenia:

Czytam te wszystkie posty i tak na prawdę tylko kilka z nich jest na temat.

Ja akurat dziś kupiłem auto z ABK - premedytacja. Tak - założę do niego instalację sekwencyjną i nie będę oszczędzał na założeniu(żeby było jasne oszczędzam dopiero w eksploatacji).

Zakładając, że jesteś Kowalskim, który użytkuje auto w należyty sposób i nie jeździsz nim tylko odwiedzić ojca prowadzącego <:P> - to taka instalka jest dla Ciebie.

Dlaczego?

Dlatego, że przelatujesz rocznie (jak ja) ok 20tkm [lub więcej] to koszt gazu powiększony o koszt 3 filterków w żaden sposób nie przewyższy kosztu jazdy na benzynie nawey plus 70 zeta na stacji diagnostycznej <:P> . A jak już do jasnej cholery zakatujesz swoje ABK to znaczy, że tym autem zarabiasz na życie, więc powinno Cię być stać, żeby kupić drugi silnik, bo już zaoszczędziłeś na gazie rzekomo zabijając swój pierwszy (myślę, że jak nie katujesz i pilnujesz motoru -płyny i rozrząd to z 600tkm pojeździsz na lajcie)

<ok> Prędzej to auto znudzi Ci się i kupisz nowe :!:

Za przeproszeniem do szału doprowadzają mnie cymbały, które nie wiedzą dlaczego grzeje im się parownik ( :shock: wierzcie mi - <haha> są tacy <haha> specjaliści ) a piszą posty ,że gaz wybucha i się boją. Daj mi jeden z drugim chociaż jeden przypadek, kiedy auto wybucha z winy instalacji LPG. Wybuchają stacje z gazem, oraz butle ale to tylko niechlujstwo i zaniedbanie. Po prostu jak dbasz tak masz

Daję stówę na <piwo> temu kto wyśledzi mi taki zbieg okoliczności, kiedy samoczynnie wybuchnie butla w aucie.

Więcej nie dam, bo zbieram na instalację do mojego ABK. Zakładajcie - tylko dobrą :!: :!: :!: Pozdrawiam <hura> <:P>

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 10 gru 2011, 22:02

koko666 pisze:Ktoś napisał wcześniej ze gaz jest "gorszym paliwem" - fakt ze ma mniejsza wartość opałową
LPG ma wyższą wartość opałową niż Pb95, 98, ON etc.
Tyle że na stacji jesteśmy oszukiwani, kupujemy paliwo w mierze objętościowej, nie masowej. LPG ma dużo niższą gęstość niż benzyna, wartość opałowa jest z definicji odnośna masie substancji, ot co.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 gru 2011, 22:08

HeavenQueen pisze:Tyle że na stacji jesteśmy oszukiwani, kupujemy paliwo w mierze objętościowej, nie masowej.
Z tego co słyszałem to stacje kupują LPG na wagę i ponoć przez to w największe mrozy nie opłaca się im sprzedawać gazu.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 10 gru 2011, 22:09

Satar pisze:Zakładajcie - tylko dobrą :!: :!: :!: Pozdrawiam <hura> <:P>
Mój konfig który zamontował bym osobiście do ABK:
Wtryski: Keihin, Hana albo Matrix.
Reduktor: Zavoli Zeta S, Tomasetto AT09 Artic
Sterownik: STAG-300 Plus
Zbiornik: 630/250 z wielozaworem AT02 i zasilanie przewodem FARO 8mm.
I najchętniej sam bym to zrobił <czapa>

[ Dodano: 2011-12-10, 22:10 ]
aldi pisze:
HeavenQueen pisze:Tyle że na stacji jesteśmy oszukiwani, kupujemy paliwo w mierze objętościowej, nie masowej.
Z tego co słyszałem to stacje kupują LPG na wagę i ponoć przez to w największe mrozy nie opłaca się im sprzedawać gazu.
Paliwa płynne na 100% w hurcie sprzedawane są na wagę. Petrocounty zliczają w kilogramach.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 10 gru 2011, 22:48

Każdy by sobie zakładał najdroższe wtryski najlepsze reduktory grube gietkie przewody, i wielozawory o wielkiej przepustowosci. Szkoda tylko, że ja tego nie widze i 90% ABK sekwencji jezdzi na valtkach, acticach, i 6mm. Przestancie takie rzeczy mowic, kto do auta za 5k+ zł założy graty za drugie tyle.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 11 gru 2011, 00:01

karolas123 pisze:Każdy by sobie zakładał najdroższe wtryski najlepsze reduktory grube gietkie przewody, i wielozawory o wielkiej przepustowosci. Szkoda tylko, że ja tego nie widze i 90% ABK sekwencji jezdzi na valtkach, acticach, i 6mm. Przestancie takie rzeczy mowic, kto do auta za 5k+ zł założy graty za drugie tyle.
Miałem, mam i będę używał i wiem wiem co mówię. OffTop: Wolę dobrą sekwencję niż szpanerskie felgi :-P

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 gru 2011, 08:44

Przy tej cenie benzyny sam się zastanawiam nad założeniem lpg do swojego auta.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 12 gru 2011, 02:02

aldi pisze:Z tego co słyszałem to stacje kupują LPG na wagę i ponoć przez to w największe mrozy nie opłaca się im sprzedawać gazu.
Przyuważ sobie kiedyś licznik w cysternie. Kilogramów on tam nie pokazuje <nono>

Gaz się rozpręża objętościowo nie wagowo - tak? Przecież nie robi się cięższy albo lżejszy. Owszem jest go trochę więcej/mniej w różnych temperaturach ale w skali roku kalendarzowego i tak stacje wychodzą na swoje... . Zimą wychodzi do przodu klient a latem stacja. Jaką porą roku więcej jeździsz? :roll: Tak to leciało <ok>

karolas123, ale jak zainwestujesz tak realnie 2,5 - 3 to źle nie będzie. No chyba,że chcesz szybko to żelazo pogonić

HeavenQueen, Liczba oktanowa mon dla LPG to ok 90 do 93 tak średnio. Ciężko to porównać, bo dużą rolę gra temperatura zassanego powietrza do mieszanki, co później przekłada się na osiągi...

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 13 gru 2011, 08:41

cena na rozlewni jest za kilogram:)

problem lata i zimy jest troszkę inny.
latem i zimną są inne ( powinny być inne mieszanki ).

latem więcej butanu zimą więcej propanu.
butan w temperaturze -4 C znajduję się w stanie ciekłym. poza tym jest mniej kaloryczny i zazwyczaj niezbyt czysty. ale jest tani.

propan jest bardziej kaloryczny i w ogóle fajny, ale jest drogi.

akcja wygląda tak:

na rozlewnię gaz przyjeżdża z ruskiej granicy

na rozlewni są dwa zbiorniki:

jeden z propanem drugi z butanem
przyjeżdża beczka i tankuje się do niej to za co klient zapłacił ( niezwykle rzadko się zdarzało żeby na stacje ktoś zamawiał mieszankę 30% butan 70% propan ) - mowa o mieszance zimowej.
a stacja i tak daje wyższą cenę gazu bo twierdzi, że gaz jest lepszy:)

do butli kuchennych idzie zawsze ta sama mieszanka.

najlepszy gaz jest w specjalnych butlach do wózków widłowych ( butle które podają fazę ciekłą )

tak mniej więcej wygląda - pracowałem na rozlewni <mikolaj>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl