[B3 PM] Remontowac silnik czy nie??
[B3 PM] Remontowac silnik czy nie??
Witam Panowie,
Dzis wreszcie udalo mi sie odkrecic glowice i moim ocza ukazal sie widok:
tloki czarne od nagaru jak by bylo palone weglem a nie benzyna wybuchala starlem paznokciem nagar ok 0,5mm cylindry czyste jedynie 50mm od "gory" cylindra sporo nagaru.
wyglad glowicy ??
zawory czarne od nagaru jedynie dwa z 4 te podajace mieszanke w miare czyste
Panowie nie jestem mechanikiem opieram sie tylko na ksiazkach remontowac ?? jesli tak to co ?? czy kupowac nowy engine ??
Dzis wreszcie udalo mi sie odkrecic glowice i moim ocza ukazal sie widok:
tloki czarne od nagaru jak by bylo palone weglem a nie benzyna wybuchala starlem paznokciem nagar ok 0,5mm cylindry czyste jedynie 50mm od "gory" cylindra sporo nagaru.
wyglad glowicy ??
zawory czarne od nagaru jedynie dwa z 4 te podajace mieszanke w miare czyste
Panowie nie jestem mechanikiem opieram sie tylko na ksiazkach remontowac ?? jesli tak to co ?? czy kupowac nowy engine ??
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Rób głowicę. Jak silnik ładnie pracował i nie stukał za bardzo to zrób porządnie (łącznie z prowadnicami zaworów) głowicę, bo nigdy nie wiadomo co kupisz i może się okazać, że i tak będzie trzeba go remontować. Szkoda, że nie zmierzyłeś sprężania przed zdjęciem czapki. Ja jak pierwszy raz 2 lata temu zdjąłem swoją to też byłem nieco przerażony. Ale teraz (po kolejnym remoncie głowicy - tym razem u naprawdę dobrego fachowca i dzięki pomocy CzarkaJ - szacunek) już jest wszystko cacy .
Powiem tak mierzylem cisnienie ale niestety bylo to po 2 tyg. przestoju robilem to na zimnym silniku bo juz nie maielm mozliwosci go odpalic.
Cisnienie bylo na wszytskich garach cos kolo 8 bar +/- 0,2 bara tylko mnie martwilo bo zeby napompowac manometr na pierwszym garze musialem niezle pokrecic kolem natomiast w reszcie przypadkow dosyc szybko sie pompowal. Nie wiem co o tym myslec.
Jest caly rozlozony bo denerwowalo mnie to ze jest caly upier.. w oleju i nie wiedzialem czy sa wycieki czy nie przy uszczelce byl olej ale nie wiem czy stary czy swiezy ogolnie chodzil ok niezle sie zbieral i nie wyl
Juz tak mam ze chce miec wszytsko fest dzis troche zaluje nawet bardzo
Z tym nowym silnikiem to nie wiem chcial bym cos kupic na pelnym jetronicu zeby miec te 113 kucykow to zawsze 20 wiecej moze zrobic dobrze tez blok i keidys zalozyc glowice z pelnym wtryskiem - realne ??
Doszedlem do wniosku z kolegami (moji serwisanci kosiarek) ze wymienimy pierscienie zeby byla pewnosc ze nie pali oleju panewki zostawie lepiej bo trzeba to bedzie docierac, chociaz moze zmierzyc wal i sprawdzic czy spasuja nowe panweki czy trzeba szlifowac.
Cisnienie bylo na wszytskich garach cos kolo 8 bar +/- 0,2 bara tylko mnie martwilo bo zeby napompowac manometr na pierwszym garze musialem niezle pokrecic kolem natomiast w reszcie przypadkow dosyc szybko sie pompowal. Nie wiem co o tym myslec.
Jest caly rozlozony bo denerwowalo mnie to ze jest caly upier.. w oleju i nie wiedzialem czy sa wycieki czy nie przy uszczelce byl olej ale nie wiem czy stary czy swiezy ogolnie chodzil ok niezle sie zbieral i nie wyl
Juz tak mam ze chce miec wszytsko fest dzis troche zaluje nawet bardzo
Z tym nowym silnikiem to nie wiem chcial bym cos kupic na pelnym jetronicu zeby miec te 113 kucykow to zawsze 20 wiecej moze zrobic dobrze tez blok i keidys zalozyc glowice z pelnym wtryskiem - realne ??
Doszedlem do wniosku z kolegami (moji serwisanci kosiarek) ze wymienimy pierscienie zeby byla pewnosc ze nie pali oleju panewki zostawie lepiej bo trzeba to bedzie docierac, chociaz moze zmierzyc wal i sprawdzic czy spasuja nowe panweki czy trzeba szlifowac.
Twój pomiar ciśnienia na tłokach nic nie daje. Z tego nie można wyciągnąć żadnych wniosków. Gdybyś zrobił pomiar z próbą olejową to co innego. A tak nie wykluczyłeś ani pierścieni ani zaworów. Sprawdż próg porównaj z nominałem i dopuszczalnym zurzyciem. Spróbuj poruszać tłokami w gładziach na boki, czy mają duży luz, a pierścienie lepiej pozostaw w spokoju. To oryginały " detschlan ponad wszystko" wstawisz jakiś kit i się skończą za dwa miesiące.
Wydaje mi się jednak, że nie rozumiesz problemu. Pierścionki mozesz założyć nawet z NASA, a to i tak nie pomoże. Owszem na 10.000km o ile dobrze je spasujesz. Spasowanie pierścieni nie jest prostą sprawą i jeżeli liczysz się z szybką sprzedażą auta to idealne rozwiązanie. Nie można do wyrobionych gładzi cylindrycznych wkładać nowych elementów, które mają zupełnie inną charakterystykę pracy. Stara gładż z nowym pierścieniem nie będzie wspólpracować długo. Gdybyś zrobił szlif to już co innego, a jakbyś pokusił się o nowe tłoki to już całkowita rewelacja. Po prostu elementy te, już się do siebie dopoasowały i dopracowały.
Wymiana pierścieni ma z reguły sens w dużych pojemnościach diesli np. silniki okrętowe gdzie pierścienie zajmują co najmniej 1/3 powierzchni tłoka. Popatrz na swój tłok i popatrz na pierścienie.
Na marginesie jestem w ogóle przeciwnikiem remontów ponieważ robiłem to z różnym skutkiem i nie raz. Ty chcesz zrobić symulację remontu. Też to przerabiałem. Koszt poważnego remontu to kilka używanych silników. Więc pytanie zasadnicze???? CZY WARTO?????
Wymiana pierścieni ma z reguły sens w dużych pojemnościach diesli np. silniki okrętowe gdzie pierścienie zajmują co najmniej 1/3 powierzchni tłoka. Popatrz na swój tłok i popatrz na pierścienie.
Na marginesie jestem w ogóle przeciwnikiem remontów ponieważ robiłem to z różnym skutkiem i nie raz. Ty chcesz zrobić symulację remontu. Też to przerabiałem. Koszt poważnego remontu to kilka używanych silników. Więc pytanie zasadnicze???? CZY WARTO?????
no dobra czesciowo rozumiem ale czemu akurat mial bym dawac jeszcze nowe tloki ?? przeciez one sie nie wyrabiaja az tak :roll:
dobra szlif cylindrow i nowe pierscienie ma sens ?? panewek chyba nie bede zmienial bo slyszalem ze bedzie trzeba to troche dotrzec znowu spuscic oleja odkrecic miche dokrecic stopy korbowodu i jazda
Albo tak mam dostep do sprzetu, moge robic dobrej jakosci szlify ale zrobic musze to sam co mam dokladnie wymieniac ?? prioytetowo prosze i co z czym wymienica zeby mialo sens
dobra szlif cylindrow i nowe pierscienie ma sens ?? panewek chyba nie bede zmienial bo slyszalem ze bedzie trzeba to troche dotrzec znowu spuscic oleja odkrecic miche dokrecic stopy korbowodu i jazda
Albo tak mam dostep do sprzetu, moge robic dobrej jakosci szlify ale zrobic musze to sam co mam dokladnie wymieniac ?? prioytetowo prosze i co z czym wymienica zeby mialo sens
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: