Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ] szara trzy pinowa wtyczka

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

[80 B4 2.0 ] szara trzy pinowa wtyczka

Post autor: kix » 12 gru 2011, 22:02

witam Wszystkich! Wyczytałem we wcześniejszych opisach jak można zdiagnozować uszkodzenie czujnika temperatury.Łączę szarą wtyczkę (odpowiedzialną za podanie na zegar impulsu o temp.) z masą (minus aku) kablem z każdą z trzech kolejno dziurek w w/w wtyczce ale zegar nawet nie drgnie. :-/
Może ktoś mi podpowiedzieć jak krowie na rowie czy ja to dobrze sprawdzam,bo już głupi jestem. :-?

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 12 gru 2011, 23:55

Czujnik sprawdzasz mierząc jego oporność. Było dużo razy na forum.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 gru 2011, 06:53

Takie wskazania powinny być
przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 13 gru 2011, 18:26

wszystko super i sie zgadza!tylko,że ja nie mam urządzonka,aby za pomocą jego zmierzyć oporność :-/
Czy ktoś z klubowiczów może mi podpowiedzieć jak za pomocą zwykłego przewodu sprawdzić ów czujnik czy jest do wymiany czy może zegar temp. w liczniku?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 gru 2011, 19:03

kix pisze:wszystko super i sie zgadza!tylko,że ja nie mam urządzonka,aby za pomocą jego zmierzyć oporność
idziesz do jakiegoś hipermarketu i tam za 20 dychy kupujesz i masz.
kix pisze:pomocą zwykłego przewodu sprawdzić ów czujnik czy jest do wymiany czy może zegar temp. w liczniku?
przewodem to możesz sobie zmostkować piny we wtyczce aby sprawdzić czy jest przejście, czujnika niestety nie sprawdzisz.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 13 gru 2011, 19:10

Też polecam kupić miernik, jak sam grzebiesz przy wozie to nie raz się przydaje.

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 13 gru 2011, 19:21

ok.powoli czaje baze... dobra w takim razie jutro bedzie miernik!
A teraz najważniejsze-jak to zrobić- bo zielony w tych sprawach jestem... :roll: (po co ja wybrałem te liceum,teraz człowiek lewy....)
Podłączam czarny przewód i czerwony miernika do kostki tyle wiem.
A jak byście byli tacy mili i powiedzieli na co nastawić ów miernik i w które dziury go zapodać? ;-)

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 13 gru 2011, 19:31

Nastawiasz na pomiar oporu, a które dziury to instrukcja miernika powinna podpowiedzieć. BTW też jestem po liceum, w niczym nie przeszkadza;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 gru 2011, 19:36

zaznaczyłem na czerwono
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 gru 2011, 19:51

PieterB pisze:Takie wskazania powinny być
przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225

Błędne dane skąd to wytrzasnąłeś? takie to są bodajże do niebieskiego.

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 13 gru 2011, 20:08

jaco80 pisze:Nastawiasz na pomiar oporu, a które dziury to instrukcja miernika powinna podpowiedzieć. BTW też jestem po liceum, w niczym nie przeszkadza;-)
chodziło mi o dziury w szarej wtyczce bo są trzy i nie chcę czegoś spalić....
ps. to szczęściaż z Ciebie :lol:

Jutro będzie sprzęt więc zabieram się do roboty i dam panowie znać cóż takiego mądrego wyczytałem z zakupionego nowo urządzonka.... <ok>

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 13 gru 2011, 20:56

Trafisz, za dużo kombinacji nie ma. Ja mam 2 pinowy czujnik. Tzn chyba bo już dobrze nie pamietam.

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 13 gru 2011, 22:04

masz na pewno dwu pinowy czujnik,bo sam taki wymieniałem w mojej poprzedniej B3.
Ale tam nie potrzebowałem żadnego urządzonka aby go sprawdzić,wystarczyło zamostkować wtyczkę (dwie dziury przewodem ze sobą) i jak wskazówka szła na liczniku do góry wiadomo było ,że walnięty czujnik. Idąc tym tropem myślenia,liczyłem na to ,iż w ten sam sposób sprawdzę czujnik w mojej nowo zakupionej B4.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 gru 2011, 22:10

kix pisze:chodziło mi o dziury w szarej wtyczce bo są trzy i nie chcę czegoś spalić.
Jak byś nie podłączył to byś nie spalił względem masy. Pin 2,3 patrząc się na czujnik to boczne prowadzenia górne to 1. Dla ścisłości można było i żarówką 1,2w sprawdzić.

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 13 gru 2011, 22:22

Jarewa pisze:
kix pisze:chodziło mi o dziury w szarej wtyczce bo są trzy i nie chcę czegoś spalić.
Jak byś nie podłączył to byś nie spalił względem masy. Pin 2,3 patrząc się na czujnik to boczne prowadzenia górne to 1. Dla ścisłości można było i żarówką 1,2w sprawdzić.
trochę tu mi teraz namieszłeś kolego :-/ nic z tego nie kumam....
sprawdzić żarówką łącząc ją z szarą wtyczką czy z czujnikiem trzy pinowym na wężu???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl