Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Aerodynamika - zderzak tylny, luźna dyskusja

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[All] Aerodynamika - zderzak tylny, luźna dyskusja

Post autor: Motostacja pl » 14 gru 2011, 18:25

Zastanawialiście się dla czego w niektórych autach przygotowanych typowo na ćwierć mili w tylnym zderzaku wycięte są dziury?

No to mała podpowiedź.

Jechałem ostatnio za kumplem który ma Hondę Civic (chyba VII gen). Wypiął mu się jakiś zatrzask mocujący tylny zderzak po środku. Wtedy z tylnego zderzaka zrobił mu się.... spadochron :shock: Śmieszny widok kiedy zderzak wygina się prawie na drugą stronę. Ale co to oznacza? A no znaczy to tyle że w jego przypadku tylny zderzak działa jak hamulec aerodynamiczny.

A czy ma to wpływ na osiągi auta? Ciężko powiedzieć czy akurat jeśli chodzi o opory stawiane przez zderzak ma to duży wpływ - w przypadku kumpla z jego Hondą myślę że tak (trzeba byłoby widzieć ten zderzak). Dodam tylko że zwiększając prędkość dwukrotnie opory powietrza wzrastają czterokrotnie.

W B3 takowy problem raczej nie występuje, bo z tego co kojarzę tam tylny zderzak dolegał do karoserii dołem, więc nie był takim łapaczem. W B4 jest inaczej, podejrzewam że bardziej tak jak u mnie w B5 czyli nie jest to taki wielki łapacz powietrza jak u kumpla w Hondzie, ale można byłoby coś z tym zrobić.

Jeśli ktoś ma coś do powiedzenia w tej materii to proszę włączyć się do dyskusji.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 gru 2011, 18:30

dziury w tylnym zderzaku robi się gdy przeniesiono chłodnicę do bagaznika w celu lepszego rozkładu masy, można też robić dziury w zderzaku jeśli są dyfuzory powietrza w podwoziu i trzeba to powietrze gdzieś odprowadzić, żeby dyfuzory działaly.
innych powodów jakoś nie widzę, jesli chodzi o tylny zderzak.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 gru 2011, 18:42

Te dziury w zderzaku to widziałem szczerze tylko w Hondach. Z jednej strony "Hondziarze" różne cuda robią aby urwać tą jedną dziesiątą sekundy. Z drugiej strony tylne zderzaki mają strasznie popapranie zamontowane i działają faktycznie trochę tak jak spadochron więc może i u nich faktycznie ma to jakąś rację bytu - wiadomo że jak w spadochronie zrobimy dziury to szybciej spadniemy :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl