Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 90]Probem z zapalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 09 gru 2011, 14:36

Dawka ustawiona, szczelność, czujniki temp, świece,filtr paliwa sprawdzone. Objawy nada są takie same. Więc nie wiem co dalej :-/

Awatar użytkownika
Davido2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 mar 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Davido2.3 » 14 gru 2011, 22:58

Witam,podłączę się do tematu,lecz sprawa dotyczy silnika 2.0 PS.Pewnie to samo będzie w silnikach 2.3, chciałem zapytać czy znajduje się przy nich jakiś czujnik/urządzenie które wzbogaca mieszankę przy zimnym silniku? Ponieważ odpala i po 2 sekundach gaśnie? Ktoś z okolic krakowa kto może pomóc?

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 15 gru 2011, 10:03

No właśnie ja też mam PS. Miałem podobny problem jak Ty. Okazało się, że membrany w kejetroniu były popsute. Problem został naprawiony auto przez miesiąc odpalało i jeździło idealnie, teraz mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku.

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 15 gru 2011, 12:26

Mój też jakoś oporniej odpala na ciepłym... Nie wiem czego to wina. Trzeba go czasami pochechłać z 5/7 sekund żeby odpalił. Z tego co mówili ludzie to opłaca się zainwestować w analizator spalin i ustawić wtrysk. Tak samo słyszałem, że jest w naszym KE-Jetronicu dodatkowy wtrysk rozruchowy i może być coś z nim, że załącza się na ciepłym silniku, a nie powinien. Ja sam powoli ogarniam problemy z tym silnikiem. Krokowca też mam do wymiany, bo mi na wolnych czasami gaśnie jak dojeżdżam do skrzyżowania.

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 15 gru 2011, 14:32

u mnie było sprawdzone chyba wszystko co jest możliwe, jutro ponownie go oddam na warsztat, jak jakims cudem uda sie naprawić go, daje ogłoszenie i pozbywam się go.

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 15 gru 2011, 16:30

nenolog, a ona już kiedyś nie była czasami na allegro? Bo tak mi się wydaje. Tak to jest jak zaczynają grzebać przy wtrysku... Wymień na elektryczny <ok>

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 15 gru 2011, 17:49

Panowie chyba się udało!!! Po chwili załamania nerwowego,przeczytaniu książki i wszystkich chyba możliwych postów na forum postanowiłem. że zejdę do auta i włożę ręce we wszystko co jest możliwe i tak: sonda lambda, świece, pompa paliwa, czujniki temperatury, to urządzenie której nazwy nie znam(zdjęcie 2), silnik krokowy, dolot i nic. Postanowiłem obejrzeć tą gumową pokrywe kejetroniku, odkręciłem ją i faktycznie była pęknięta i miała małą dziurkę. Pokleiłem ją założyłem z nadzieją, że auto odpali a tu nic. Wyciągnąłem ją jeszcze raz (myslałem, że może klej puścił, ale nie. Przy zakładaniu jej kolejny raz zwróciłem uwagę na talerz od kejetronica, wydawało mi się, że jest za nisko. Zajrzałem do książki i faktyczni był na złym poziomie tzn za nisko. Jak książka radzi: podniosłem go trochę na tej klamrze i był prawie tam gdzie ma być, odpalam auto i dalej nic. Z ciekawości wsadziłem śrubokręt tak, że talerz był nieco wyżej niż powinien być. Odpalam auto i od razu zapalił (co prawda obroty skakały i źle reagował na dodawanie gazu, ale dla tego, że gumowa pokrywa była zdjęta). Starałem się wyregulować talerz, ale nie da się już bardziej go podnieść. Zauważyłem, że to nie wina tej spinki tylko tej łapy (zdjęcie nr1) ponieważ ona opada jak by ciut za nisko. Póki co zrobiłem tak, że talerz poluzowałem przesunąłem tak aby opierał się lekko o ścianki i wystawał ponad wyznaczoną wartość. Dokręciłem go założyłem gumowa pokrywę i pali od strzału, pojeździłem trochę rozgrzałem go powykręcałem na obroty, zgasiłem zapaliłem i pali:) Wiem, że to nie jest rozwiązanie na stałę dlatego mam do Was pytanie co zrobić, albo jak wyregulować tą łapę na której opiera się talerz by nie opadała za nisko? (zdjęcie nr 1) Teraz jestem na 100% pewny, że chodzi o to kwestia tylko wyregulowania go. Jeżeli trzeba wyjać kejetronic by to zrobić to dam mechanikowi, sam jakoś boje się rozkręcać go.

Audi wystawiłem kiedyś tam z ciekawości czy pójdzie za tak wygórowaną kwotę :-) Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 15 gru 2011, 18:14

ooo fajnie, że sam grzebiesz :) Może te strony Ci pomogą <ok>
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 15 gru 2011, 18:31

Dzięki za fotki. Problem w tym, że regulowalem już (nr. 3), ale talerz dalej jest za nisko. Więcej tego druciku wygiąć się nie da. A z tego co zaobserwowałem ruszając tym ramieniem to ono po prostu samo opada za nisku bez względu na to jak wyreguluje się ten drucik. Więc jeszcze raz mam pytanie: czy jest jakaś mozliwość regulacji tego ramienia?

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 15 gru 2011, 20:17

nenolog, to przykro mi, ale moja wiedza nie jest aż taka, dopiero od 2 miechów siedzę w audi, mam nadzieję, że chociaż troszkę pomogłem. Dalej to już pytania do kolegów starszych stażem i większą wiedzą <ok>

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 15 gru 2011, 20:20

pomogłeś pomogłeś :-) a mam pytanie: te skany co przesłałeś to z czego są?

Także czekam na opinie starszych stażem.

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 15 gru 2011, 21:19

Kolego nenolog. zrobiłem fotkę swojego przepływomierza i co prawda ja zamiast sprężystego drucika mam śrubę regulacyjną nr: 3 ,jak będziesz miał możliwość, to sprawdź czy na pewno masz taki mały trzpień wbity w ramię- nr:1 sprawdź czy trzpień opada na sprężystą blaszkę nr:2 Obrazek[/b]

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 15 gru 2011, 21:43

a mam pytanie: te skany co przesłałeś to z czego są?
Tutaj masz wiele ciekawych rzeczy po zarejestrowaniu się.
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... ,2/page,1/

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 15 gru 2011, 21:44

Ten rozdzielacz na zdjęciach, to stary który był zepsuty i on takowy trzpień posiada. Nie wiem jak to wygląda w tym "nowym" ale żeby sprawdzić musiał bym odkręcić rozdzielacz. Jutro podjadę do mechanika opowiem mu o moim odkryciu i zobaczymy, może będzie dało się stare dobre ramie przerzucić do tego albo coś tam pokombinować. W każdym bądź razie przyczyna została odkryta, teraz trzeba usunąć usterkę :-) Wielkie dzięki za pomoc!! Będę na bieżąco pisał co i jak. I mam nadzieje, że ostatni post to będzie opis objawów, przyczyna i rozwiązanie, czego często w postach brakuje.

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 15 gru 2011, 21:58

Nie musisz rozbierać rozdzielacza, wystarczy zdjąć gumę i po podniesieniu talerzyka powinieneś zobaczyć trzpień.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl