Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT] nieodpowiednie miejsce dla oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

[80 B4 ABT] nieodpowiednie miejsce dla oleju

Post autor: Maniek1993 » 13 gru 2011, 20:42

obudowie filtru powietrza pojawił sie olej. wiem któredy( zawór z gumowa uszczelka to chyba ta odma czy jak) ale nie wiem dlaczego. przy zaworze tym olej był spieniony jakby. co to moze być? dlaczego tak sie stało czyzby silnik zaciagał olej do filtru? prosze o pomoc.
dodam ze zagladałem tam tydzien taemu było tego trochr ale wytarłem. po tygodniu teraz było dyzo wiecej tego. taj piany dookoła odmy. a olej normalny pod filtrem az na całym jego obwodzie prawie:-(

Pitras

Post autor: Pitras » 13 gru 2011, 22:33

Zagazowane masz audi? Tym olejem to chyba nie ma co sobie zawracać głowy. Pojawia się kiedy na dworze robi się chłodniej. W lecie nie ma tego problemu.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 14 gru 2011, 09:31

Normalna sytuacja gdy auto pokonuje małe dystanse i się nie dogrzewa. Wytrąca się wilgoć po dłuższym postoju. Przy dłuższym dystansie odparowuje właśnie do filtra - a przy małych pokazuje się w formie śmietanki (woda z olejem zmieszana). Nie mniej jednak jeśli pokazuje Ci się tam dużo oleju to warto się tym zainteresować. Odmę można zmodzić - fabryczne jej wpuszczenie to tylko kwestia ekologii a nie funkcjonowania silnika.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 14 gru 2011, 19:19

...to prawda, że szczególnie pojawia się taki problem w okresie niskich temp., ale niestety nie jest to nic dobrego dla silnika...dlaczego? Bo ten 'syf' krąży w obiegu zamkniętym- silnik-odma-filtr! A ten zabrudzony olej i 'śmietana' zawierają dużo wody... Jakie to ma konsekwencje dla motoru? Ano takie, że woda wymieszana z olejem trze panewki i pozostałe elem. silnika i po niedługim czasie może się okazać, iż silnik do remontu...
Nie chcę straszyć, ale warto jest przeciwdziałać tego typu zjawiskom. Jak? Na przykład zastosować 'oil catch tank'- separator oleju z odmy i wtedy tam zbiera się cały brud...
Ważna jest też częstsza zmiana oleju bo wtedy jeździsz na czystym a nie na wodzie(nawet raz na pól roku). Na polskie warunki pogodowe najlepiej zmieniać olej po zimie w okolicach kwietnia- rozumiesz, zlewasz cały 'syf' z okresu zimowego a przez resztę roku jeździsz na czystym... :mrgreen:

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 14 gru 2011, 23:07

audi z lpg. nie wiem co myslec o tym... w lecie nie było tego... a teraz robie tylko raczej krótkie trasy

Pitras

Post autor: Pitras » 15 gru 2011, 07:38

No i wszystko jasne. Nie przejmuj się tym.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 15 gru 2011, 18:20

Ja mam też auto z nowym! LPG od roku i co?Co to ma do rzeczy Maniek1993?
Jeśli chodzi o lato to filtr powietrza czyściutki i tak jest prawie do teraz bo cały czas są plusowe temp. Ale coś Ci powiem: jeździłem wcześniej tylko na benzynie- 2lata i co?
Też zimą zbierał się brud na filtrze i odmie... A później zaczęły walić panewki i musiałem remontować silnik... Przy gazie jest go tylko minimalnie więcej. Więc moje zdanie jest takie, że jeśli chcesz pojeździć jeszcze tym autem to przeczytaj uważnie mój post wyżej.
Nie chodzi tu o straszenie, ale o fakty. :roll: ...i nie słuchaj podpowiedzi w stylu: nie przejmuj się tym, to normalka zimą... ;-)

Pitras

Post autor: Pitras » 15 gru 2011, 18:59

Zaufany mechanik mówił, żeby sobie głowy tym nie zawracać, i że to jest normalne. Nie piszę tego bezpodstawnie.
Chociaż z drugiej strony mam cały czas dolewany olej, bo jest spore zużycie i może nie ma to aż takiego wpływu na silnik.

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 15 gru 2011, 20:52

i znów nic nie wiem. zdania sa podzielone.

Voytazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 lut 2007, 00:39
Lokalizacja: Płock

Post autor: Voytazz » 15 gru 2011, 23:19

Ja mam 1.8 jeżdżę już 7 rok robię mało bo ok 10 000 rocznie też mi się tam zbiera olej.
Silnik od wymiany do wymiany bierze ok 1 litra. Jeżdżę na 10w40. Ja tam jeszcze nie słyszałem, żeby od tego sie silnik zarżnął.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl