Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 AAZ] Szybko rosnąca temp. silnika

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

[80 B4 1.9 AAZ] Szybko rosnąca temp. silnika

Post autor: andrzejsz23 » 18 gru 2011, 23:23

Witam ;-)
Wiem że jest dużo postów na ten temat, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Otóż sprawa wygląda tak: nie dawno wymieniałem króciec wodny w którym znajdują się dwa czujniki,które przełożyłem ze starego króćca do nowego(nic ich nie czyściłem tylko po prostu przełożyłem).Po jego wymianie silnik zaczął szybko łapać temp. i trzymać ją na poziomie 90-98 stopni, gdzie przed wymianą króćca temp. rosła w normalnym tempie i trzymała się na poziomie 70-80 stopni.
Moje pytanie jest takie czy czujnik od samego przełożenia ze starego króćca do nowego mógł się uszkodzić? Jeżeli nie to co może być tego przyczyną?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 18 gru 2011, 23:33

andrzejsz23, Podejrzewam, że coś z czujnikiem
A przy jakiej temperaturze wg. obecnych wskazań włącza się wentylator chłodnicy?

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 18 gru 2011, 23:36

Wentylatory włączają się przy około 95 stopni

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 18 gru 2011, 23:44

andrzejsz23 pisze:Wentylatory włączają się przy około 95 stopni
Wydaje mi się, że jest ok.
Może wcześniej miałeś zaniżone wskazania.
U mnie wentylator łapie przy ok. 92 stopnie.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 18 gru 2011, 23:47

Ale dziwi mnie to że tak szybko łapie temp. przy takiej pogodzie, a nie mam zakrytej chłodnicy. Trochę mnie to nie pokoi bo nie chcę przegrzać silnika.

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 19 gru 2011, 09:51

moze uklad zapowietrzony?
probowales odpowietrzyc wezami od nagrzewnicy?

Awatar użytkownika
Bartoszo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 06 lut 2010, 10:39
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Bartoszo » 19 gru 2011, 13:32

Mi po wymianie zbiorniczka wyrównawczego zaczął szybko łapać temperaturę, wentylatory włączają się normalnie także czujnik odpada :D

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 19 gru 2011, 21:24

enussss pisze:moze uklad zapowietrzony?
probowales odpowietrzyc wezami od nagrzewnicy?
odpowietrzałem tą śrubką i jest cały czas to samo

Awatar użytkownika
carlos0101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2009, 18:29
Lokalizacja: Łowicz woj.Łódzkie

Post autor: carlos0101 » 19 gru 2011, 21:51

Według mnie bardzo możliwe że to czujnik bo sam nie tak dawno w swoim AAZ wymieniałem prawie cały układ chłodzenia. Mógł być obruszany i mu się popierdzieliło wcześniejsze wskazania 70-80 to też błędne powinno być ok. 87 ja po wymianie tak mam . Możesz jeszcze sprawdzić wtyczki od czujników u mnie były zaśniedziałe i porostu trzeba było je trochę przeczyścić

Quall1346
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2010, 20:17
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Quall1346 » 20 gru 2011, 20:02

Witam. Mam pytanko , mam problem z układem chłodzenia , a mianowice taki: raz mo grzeje nagrzewnica raz nie caly czas sie zapowietrza zmienilem termostat na nowy , i w zbiorniczu wyrównawczym raz ubywa płyny ,a raz jest go za dużo az sie wylewa . I co mi sie uda go odpowietrzyć to dzieje sie to samo . Mam wszystko szczelne . Wie ktos co sie dzieje ?? może to pompa?? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 20 gru 2011, 20:09

Quall1346 pisze:Witam. Mam pytanko , mam problem z układem chłodzenia , a mianowice taki: raz mo grzeje nagrzewnica raz nie caly czas sie zapowietrza zmienilem termostat na nowy , i w zbiorniczu wyrównawczym raz ubywa płyny ,a raz jest go za dużo az sie wylewa . I co mi sie uda go odpowietrzyć to dzieje sie to samo . Mam wszystko szczelne . Wie ktos co sie dzieje ?? może to pompa?? Pozdrawiam
Pamiętaj o rozszerzalności cieplnej :-P

Quall1346
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2010, 20:17
Lokalizacja: Biskupiec

Audi

Post autor: Quall1346 » 20 gru 2011, 20:58

To mi nic nie mówi mysle ze to uszczelka pod glowicą albo pompa?? jak myslicie ?? w oleju nic nie ma jest czysty.

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 21 gru 2011, 16:44

andi77 pisze: Pamiętaj o rozszerzalności cieplnej :-P
Quall1346 pisze:To mi nic nie mówi
płyn pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość i jest go więcej w układzie

Quall1346
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2010, 20:17
Lokalizacja: Biskupiec

Szybko rosnąca temp. silnika

Post autor: Quall1346 » 21 gru 2011, 17:16

No tak ale co to ma do tego ze mi sie zapowietrza, i do zbiorniczka powraca az sie przelewa?? i gotuje tam mysle ze to na 100% uszczelka pod glowica , pytałem o koszty na warsztacie to 700zł... Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 21 gru 2011, 18:03

to może Ci kompresja idzie w układ chłodzenia ale to są tylko moje domysły

[ Dodano: 2011-12-21, 18:05 ]
czyli uszczelka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl