Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z] Wskzanie po wymianie termostatu

ODPOWIEDZ
joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

[1Z] Wskzanie po wymianie termostatu

Post autor: joan.casrex » 19 gru 2011, 15:12

Witam.Mój samochód słabo grzał i nagrzewał się silnik(nie mógł osiągnąć przed 90 stopni).Dałem jej jazzu i stawałem,wychodziłem zobaczyć kiedy termostat się otworzy i da na wąż dolny.finał taki 80 stopni i rura ciepła na dole.Na dworze ciepło,ja tylko na zimnym nawiewie,samochód niedogrzany wskazówka na środku między 80 a 90 stpopni.Ogrzewanie słabe.Postanowiłem wymienić termostat.Wahler za 40 zł 87 stopni otwarcia.Przed wymianą zalałem zagotowaną wodą z czajnika elektrycznego się nie otworzył.Zalany z czajnika zwykłego z gwizdkiem.Otworzył.Zamontowałem.Płyn wlałem.Pierwsza jazda 80 stopni rura zimna,koło 90 też zimna i przeszedł do na środek 90 a 100,rura ciepła.Było słabe nagrzewanie,wąż z nagrzewnicy jeden ciepły inny zimny.Chciałem odpowietrzyć na zaworze,ale nie mogłem tym zaworkiem nić zrobić.Kręciłem w lewo i prawo ,się obkręcał.Jak tam odpowietrzyć?.poluzowałem na wężu i po chwili wąż był ciepły.Finał taki że temp.jest jakieś 95 stopni i stoi,jak włącze nawiew ciepły to zchodzi do 90.Czy możliwe jest że tak późno otwiera?Czy może jest zapowietrzony?Jak odpowietrzyć zawór na wężu od nagrzewnicy?Jak go lepiej odpowietrzyć?A ciekawostką jest to że orginalny termostat wyjęty zalany wodą z czajnika elekt. się otworzył(fakt że to nie ten sam czajnik).Co radzicie?

Awatar użytkownika
carlos0101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2009, 18:29
Lokalizacja: Łowicz woj.Łódzkie

Post autor: carlos0101 » 19 gru 2011, 22:07

Uuuuuuuuu dużo pytań ale coś się poradzi.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 20 gru 2011, 18:20

Na wyłączonym silniku odkręć zbiorniczek wyrównawczy i ściskaj na zmianę i puszczaj górny wąż od chłodnicy jak jest zapowietrzony trochę to powinno w zbiorniczku bulgotać i płynu ubywać, ja mam ten zaworek od odpowietrzenia ukręcony i tak robiłem już kilka razy i było zawsze dobrze. :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 gru 2011, 18:25

Kolega zamiast tego odpowietrznika(bo też mu się kręcił miejscu) wstawił sobie gilzę z dętki rowerowej i sprawdza się w 100% <ok>

marek6572
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:59
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: marek6572 » 20 gru 2011, 20:24

Poprostu układ jest jescze zapowietrzony. Przejedz się jakieś 5 -10 km jak nagrzewnica będzie dawać gorące powietrze znaczy to że układ sie odpowietrzył. Spadnie również twmperatura do 90 stopni.

[ Dodano: 2011-12-20, 20:26 ]
Później oczywiście uzupełnij płyn

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl