Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[2.0 abt] problem ze zbyt dużą ilością spalin

Wszystko co związane z LPG
Avocado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 gru 2011, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

[2.0 abt] problem ze zbyt dużą ilością spalin

Post autor: Avocado » 20 gru 2011, 12:28

Witam.
Mam pewien problem, w czasie postoju lub jazdy w korku wydobywa się strasznie dużo spalin, w innych samochodach zasilanych lpg nie jest aż tak dużo.
Przy jeździe na benzynie jest to samo.
Spala olej, ciągle ubywa i muszę dolewać. Moje pytanie, czy wie ktoś może z czym to jest związane ? Spalanie oleju i ta ogromna można powiedzieć ilość spalin.
Uszczelka pod głowicą lekko przecieka ale mechanik mówił, że można jeszcze na tym spokojnie jeździć bo nie jest to duża usterka.
Jeżeli umieściłem temat w złym dziale z góry przepraszam.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 20 gru 2011, 12:37

Widocznie skończyły się pierścienie i razem z paliwem spalany jest olej stad nadmiar spalin.

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 20 gru 2011, 12:55

Prawdopodobnie nie pierścienie lecz simeringi, (są to pierścienie uszczelniające trzonki zaworów)

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 20 gru 2011, 12:56

A co jezeli nie sa to spaliny niebieskie od oleju tylko biala chmura znikajaca rownie latwo jak para wodna?Tez pozostawiam za soba spore obloki bialego dymu w korku.

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 20 gru 2011, 13:08

Jeżeli uszczelka już puszcza to może być tak samo uszkodzona na kanałach olejowych i olej dostaje się do komory spalania.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 20 gru 2011, 14:57

Jeśli ta chmura jest na LPG to normalne zjawisko w chłodniejsze dni. No chyba że jest tego naprawdę sporo i np ubywa ci płynu chłodzącego to wtedy może być to uszczelka pod głowicą.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 20 gru 2011, 15:39

drumilehu pisze:Prawdopodobnie nie pierścienie lecz simeringi, (są to pierścienie uszczelniające trzonki zaworów)
Jezeli byly by to uszczlniacze zaworow to nie na taka skale, duze dymienie i spalanie oliwy to tylko przez pierscienie albo uszczelke pod glowica.

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 20 gru 2011, 16:56

mysle ze bialy dym szczegolnie w zimne dni to normalne tym bardziej na lpg , u mnie jest tak samo i nie ubywa oleju ani plynu a cisnienie jest po 13,5 na kazdym cyl

Avocado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 gru 2011, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Avocado » 20 gru 2011, 16:58

na benzynie i na lpg jest podobnie.
Spaliny mają kolor lekko szary.
Ubywa oleju i płynu chłodzącego, w ciągu miesiąca mniej więcej 1cm ubyło ze zbiornika.
No cóż pozostaje mi się udać znowu do mechanika.
w ciepłe dni jak było około 10-15 stopni było tak samo.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 20 gru 2011, 17:44

Fighter001 pisze: Jezeli byly by to uszczlniacze zaworow to nie na taka skale, duze dymienie i spalanie oliwy to tylko przez pierscienie albo uszczelke pod glowica.
Kolega kiedyś docierał zawory w hondzie i nie wymienił gumek na zaworach.
Efekt... kupa dymu i litr oleju na 100km. :roll:
Proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania.

[ Dodano: 2011-12-20, 17:46 ]
Avocado pisze:płynu chłodzącego, w ciągu miesiąca mniej więcej 1cm ubyło ze zbiornika.
Tragedii nie widzę :-P

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 20 gru 2011, 20:46

Ja bym jednak zaczął od uszczelki pod głowicą, ale kompleksowa wymiana tzn planowanie głowicy + gniazda zaworów.

Avocado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 gru 2011, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Avocado » 20 gru 2011, 21:08

Dzięki za pomoc, coś będzie trzeb z tym prędzej czy później zrobić i tak. Ale narazie święta ;)

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 21 gru 2011, 18:29

Skoro płynu tez ci ubywa to pewnie uszczelka się skończyła, jak zrzucisz głowice to wymień właśnie uszczelniacze zaworów koszt mały a może się okazać ze apetyt na olej spadnie do zera i będzie jak nówka <yes>

misiek3889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:17

Post autor: misiek3889 » 21 gru 2011, 18:47

To na pewno uszczelka po głowicą. Miałem identycznie. Dużo oleju i wody nie ubywało a dymu kupe za mną. Znajomy mechanik powiedział że to właśnie ta woda tak paruje i przez to tyle dymu. Po wymianie uszczelki, planowaniu głowicy i wymianie wszystkich uszczelek jakie były po drodze zero ubywania oleju i wody, silnik dużo lepiej pracuje. No ale koszty też były bo wyniosło mnie to jakieś 600, 700 zł.

Avocado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 gru 2011, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Avocado » 21 gru 2011, 21:52

Właśnie dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem i powiedział praktycznie to samo, trzeba się po nowym roku wziąść. Dzięki za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl