Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 abt] problem ze zbyt dużą ilością spalin

Wszystko co związane z LPG
Avocado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 gru 2011, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

[2.0 abt] problem ze zbyt dużą ilością spalin

Post autor: Avocado » 20 gru 2011, 12:28

Witam.
Mam pewien problem, w czasie postoju lub jazdy w korku wydobywa się strasznie dużo spalin, w innych samochodach zasilanych lpg nie jest aż tak dużo.
Przy jeździe na benzynie jest to samo.
Spala olej, ciągle ubywa i muszę dolewać. Moje pytanie, czy wie ktoś może z czym to jest związane ? Spalanie oleju i ta ogromna można powiedzieć ilość spalin.
Uszczelka pod głowicą lekko przecieka ale mechanik mówił, że można jeszcze na tym spokojnie jeździć bo nie jest to duża usterka.
Jeżeli umieściłem temat w złym dziale z góry przepraszam.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 20 gru 2011, 12:37

Widocznie skończyły się pierścienie i razem z paliwem spalany jest olej stad nadmiar spalin.

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 20 gru 2011, 12:55

Prawdopodobnie nie pierścienie lecz simeringi, (są to pierścienie uszczelniające trzonki zaworów)

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 20 gru 2011, 12:56

A co jezeli nie sa to spaliny niebieskie od oleju tylko biala chmura znikajaca rownie latwo jak para wodna?Tez pozostawiam za soba spore obloki bialego dymu w korku.

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 20 gru 2011, 13:08

Jeżeli uszczelka już puszcza to może być tak samo uszkodzona na kanałach olejowych i olej dostaje się do komory spalania.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 20 gru 2011, 14:57

Jeśli ta chmura jest na LPG to normalne zjawisko w chłodniejsze dni. No chyba że jest tego naprawdę sporo i np ubywa ci płynu chłodzącego to wtedy może być to uszczelka pod głowicą.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 20 gru 2011, 15:39

drumilehu pisze:Prawdopodobnie nie pierścienie lecz simeringi, (są to pierścienie uszczelniające trzonki zaworów)
Jezeli byly by to uszczlniacze zaworow to nie na taka skale, duze dymienie i spalanie oliwy to tylko przez pierscienie albo uszczelke pod glowica.

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 20 gru 2011, 16:56

mysle ze bialy dym szczegolnie w zimne dni to normalne tym bardziej na lpg , u mnie jest tak samo i nie ubywa oleju ani plynu a cisnienie jest po 13,5 na kazdym cyl

Avocado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 gru 2011, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Avocado » 20 gru 2011, 16:58

na benzynie i na lpg jest podobnie.
Spaliny mają kolor lekko szary.
Ubywa oleju i płynu chłodzącego, w ciągu miesiąca mniej więcej 1cm ubyło ze zbiornika.
No cóż pozostaje mi się udać znowu do mechanika.
w ciepłe dni jak było około 10-15 stopni było tak samo.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 20 gru 2011, 17:44

Fighter001 pisze: Jezeli byly by to uszczlniacze zaworow to nie na taka skale, duze dymienie i spalanie oliwy to tylko przez pierscienie albo uszczelke pod glowica.
Kolega kiedyś docierał zawory w hondzie i nie wymienił gumek na zaworach.
Efekt... kupa dymu i litr oleju na 100km. :roll:
Proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania.

[ Dodano: 2011-12-20, 17:46 ]
Avocado pisze:płynu chłodzącego, w ciągu miesiąca mniej więcej 1cm ubyło ze zbiornika.
Tragedii nie widzę :-P

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 20 gru 2011, 20:46

Ja bym jednak zaczął od uszczelki pod głowicą, ale kompleksowa wymiana tzn planowanie głowicy + gniazda zaworów.

Avocado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 gru 2011, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Avocado » 20 gru 2011, 21:08

Dzięki za pomoc, coś będzie trzeb z tym prędzej czy później zrobić i tak. Ale narazie święta ;)

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 21 gru 2011, 18:29

Skoro płynu tez ci ubywa to pewnie uszczelka się skończyła, jak zrzucisz głowice to wymień właśnie uszczelniacze zaworów koszt mały a może się okazać ze apetyt na olej spadnie do zera i będzie jak nówka <yes>

misiek3889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:17

Post autor: misiek3889 » 21 gru 2011, 18:47

To na pewno uszczelka po głowicą. Miałem identycznie. Dużo oleju i wody nie ubywało a dymu kupe za mną. Znajomy mechanik powiedział że to właśnie ta woda tak paruje i przez to tyle dymu. Po wymianie uszczelki, planowaniu głowicy i wymianie wszystkich uszczelek jakie były po drodze zero ubywania oleju i wody, silnik dużo lepiej pracuje. No ale koszty też były bo wyniosło mnie to jakieś 600, 700 zł.

Avocado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 gru 2011, 22:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Avocado » 21 gru 2011, 21:52

Właśnie dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem i powiedział praktycznie to samo, trzeba się po nowym roku wziąść. Dzięki za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl