Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 quattro] problem przy skręcaniu

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

[B4 quattro] problem przy skręcaniu

Post autor: krisss » 21 gru 2011, 00:23

Witam, dziś odjeżdżając z pracy do domu, gdy wyjeżdżałem z parkingu ostro skręcając nagle coś mocno stuknęło i w tym samym momencie auto trochę szarpnęło...zaniepokoiło mnie to, pojechałem więc na placyk i niestety za każdym razem gdy ruszam ze skręconymi kołami coś dosłownie wali - tak jakbym co pół metra robił strzał ze sprzęgła. Zjawisko troche takie jakbym miał wyłamany jeden ząb na którejś przekładni, ale podczas jazdy na wprost nic się nie dzieje. Blokada mostu działa poprawnie, nie jest włączona, koła tylne nie są spięte. Jak sądzicie? Co padło? tylny dyfer? torsen?

LU CASH

Post autor: LU CASH » 21 gru 2011, 00:46

A biegi jak zmieniasz jak auto sie zachowuje?

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 21 gru 2011, 09:31

podczas zmiany biegów jest w porządku. Nic nie stuka. Gdy rozpędze auto do tych 20 km/h i skrece na maksa na luzie też nic się nie dzieje, dopiero gdy mam zapięty bieg i przyspieszam nawet delikatnie i do tego skręce koła tak ponad i obrót kierownicą to napęd szwankuje.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 21 gru 2011, 12:32

Skąd dochodzi uderzenie? Czy czasem nie ze strony któregoś koła? Kiedyś miałem sytuację że przegub się klinował gdyż był zbyt mocno "złamany" przy skręcie.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 gru 2011, 12:40

raczej przegub, słuchać który i sprawdzić.

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 22 gru 2011, 00:33

dziś przejechałem metr i auto stanęło. Szum dochodzi spod auta a nie jedzie...tzn delikatnie jakby chce ruszyć, ale po chwili jak bardziej sprzeglo puszcze to zaczyna szumieć pod autem jakby wał był rozpięty.. :( Na dniach wejde pod auto.... torsen is dead?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 22 gru 2011, 00:58

niekoniecznie, torsen raczej nie, bo jest pancerny, stawiam albo przegub albo przedni mechanizm różnicowy, ewentualnie, ale to ewentualnie sprzęgło.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 22 gru 2011, 01:00

A jak dawno zaglądałeś do sprzęgła? Mogły sprężynki spaść z tarczy i klinują się a przy okazji nie można zasprzęglić biegu.

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 22 gru 2011, 10:09

Przed tym zdarzeniem dochodziły podczas jazdy szumy z łożysk skośnych półosi (w skrzyni biegów - zewnętrzne łożyska miałem oba wymienione a szumiało dalej, wręcz chuczało przy 80 km/h aż było czuć drgania na podłodze.) Miałem to robić ale odkładałem w czasie... To jedno

A drugie to dzień wcześniej zaczęło się dziać coś co opisałem w pierwszym poście. Skręcone koła, ruszam i głośne bardzo mocne walenie po układzie napędowym dochodzące raczej z tyłu i centralnie. No i wczoraj coś jebło raz i straciłem napęd. To jest dokładnie tak sam jakbym któreś koło lewarkiem uniósł i próbowałruszyć - auto delikatnie jakby chce pojechać ale w miarę puszczania sprzęgła nagle cały moment obrotowy idzie w gwizdek i kręci się uniesione koło.

No cóż, auto narazie stoi na dworze chlapa święta, praca...nie bede pod nie właził narazie. Początkiem roku bede miał dostęp do podnośnika praktycznie 24/h to zaholuje autko do garażu i będe oglądał.

[ Dodano: 2011-12-22, 10:18 ]
Leo pisze:niekoniecznie, torsen raczej nie, bo jest pancerny, stawiam albo przegub albo przedni mechanizm różnicowy, ewentualnie, ale to ewentualnie sprzęgło.
a tylny mechanizm różnicowy? Próbowałem spiąć tylny dyfer i pamiętam że ten stuk ustępował jakby...ale nie sprawdziłem tego do końca bo nigdy nie jeżdże w kółko naasfalcie ze spiętym tyłem..

[ Dodano: 2011-12-22, 10:37 ]
przed chwilą sprawdzone bo mi spokoju nie dało... moment obrotowy wychodzi ze skrzyni, dochodzi do tylnego mostu i ...znika. Stamtąd też dochodzi szum, stukot ..cholera wie jak to nazwać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl