Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1z] dziwne dźwięki po wymianie rozrządu

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[1.9 tdi 1z] dziwne dźwięki po wymianie rozrządu

Post autor: hudy » 24 gru 2011, 14:23

Witam.Parę dni temu wymieniałem rozrząd.Nie robiłem tego sam tylko u mechanika u którego już 3 razy wymieniałem i który wie co robi także proszę bez komentarzy typu zmień mechanika ;-) Nie wiem czy to moja wyobraźnia ale wydaje mi się że po zmianie rozrządu słychać dziwny dźwięk jakby "wycie" pomiędzy 1tys a 2tys obrotów.Możliwe że wcześniej tez był słyszalny podobny dźwięk ale chyba trochę ciszej.Wraz z obrotami dźwięk staje się trochę głośniejszy no i jak jest silnik zimny to tez trochę głośniej to słychać.Po przejechaniu ok 400km podjechałem do mechanika by sprawdził jak się wszytko układa no i nie widać nic niepokojącego.Pasek układa się idealnie i napięcie jest idealne ze znakami.Jak tak nasłuchiwałem i przystawiałem ucho to dźwięk dobiega tak jak by z koła pompy wtryskowej.W linku podaję filmik.Może coś usłyszycie czy u was tez takie dźwięki występują.Po 30 sek. filmiku zaczyna się drugi nagrany z innego miejsca.Pozdrawiam


januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 24 gru 2011, 14:32

spróbuj jednak poluzować pasek ...delikatnie oczywiście...bo moim zdaniem to nic innego jak zbyt napięty pasek rozrządu...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 gru 2011, 14:37

No ale napięcie powinno być ustawione zgodnie ze znakami na napinaczu i jest idealnie więc co niby pasek byłby za krótki?? Poprzedni pasek był taki sam i tak samo napiety...

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 24 gru 2011, 14:58

Nowy pasek i zimno i może dla tego gwizdać. Co do napięcia to całkiem możliwe lub pasek jest felerny. U ojca w ABK jak zmienił raz mechanik rozrząd to po dodaniu gazu świst był taki jak by miał turbinę od samolotu. Po wymianie paska było ok.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 gru 2011, 21:37

Z tym zimnem to chodziło mi o to że silnik jest po nocy ale stoi w garażu ogrzewanym także zimno nie jest.Będę musiał podjechać i mu powiedzieć bo lekko poluzował pasek.A czy do tego trzeba blokować rozrząd czy jakoś inaczej się to robi?? Długo to zajmuje bo przez najbliższy czas nie jestem w stanie oddać samochodu do mechanika i przydało by się by to zrobił na poczekaniu.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 gru 2011, 22:28

najpierw zdejmij pasek wspomagania i alternatora, jak przestanie to tam szukaj przyczyny

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 gru 2011, 01:26

Wymieniana była pompa wody i oba paski o których wspominasz.Wątpię by wysiadł np napinacz paska alternatora akurat gdy został wymieniony rozrząd. A gdy ktoś dodaje gazu a ja przykładam ucho to najbardziej słychać ten dźwięk u góry przy pompie wtryskowej.Może faktycznie pasek jest za mocno napięty ale czy wtedy znaki na napinaczu były by zgodne?? raczej nie powinny.Jak są znaki dobrze ustawione to pasek powinien być prawidłowo napięty...

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 27 gru 2011, 16:07

Zrób najpierw to co koledzy radzą zdejmij paski napędowe i sprawdź czy dalej problem będzie. Ale z filmiku twojego ciężko jest dokładnie stwierdzić jak się swoim uchem i oczami nie popatrzy, ja bym jeszcze sprawdził czy czasem osłona paska rozrządu nie dotyka któregoś koła i z tąd ten szum. Mówię o osłonie nie przedniej tylko tej co jest pod kołami zębatymi, być może któreś sie odgięło i jest za blisko kół

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 sty 2012, 18:23

Ściągnąłem paski i nadal szumi.Przy rozrządzie nic nie obciera.Pasek rozrządu jest dobrze napięty,na napinaczu wszytko dobrze wygląda a po naciśnięciu palcami pasek się ugina więc szum nie jest spowodowany za mocnym napięciem paska.Słychać dokładnie że wyje u góry najbardziej w okolicach pompy wtryskowej.to jeszcze jeden filmik gdzie trochę lepiej słychać i widać że gdy przystawiam telefon bliżej pompy to dźwięk staje się głośniejszy.


Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 sty 2012, 21:59

Ja tam nic nie słyszę a pompy wtryskowe nieco szumią jak się ucho przyłoży.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 sty 2012, 11:04

Najgłośniej słychać przy 22 sekundzie nagrania.Taki dźwięk jak by "wycie" który rośnie wraz z obrotami silnika.Zauważyłem to gdyż przed wymianą rozrządu nie było tego słychać lub przynajmniej nie aż tak bardzo a teraz słychać to dość głośno.Niestety w mojej okolicy nie ma speca który by miał sprzęt by mógł obsłuchać silnik...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 sty 2012, 16:02

Do Olkusza masz ze 30km, podjedź jutro, ja Ci na PW napiszę adres i telefon.

Awatar użytkownika
Animal0911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:41
Lokalizacja: Żary

Post autor: Animal0911 » 18 sie 2012, 23:09

Odgrzeję trochę temat bo jestem świeżo po wymianie rozrządu i mam identyczny problem a bez auta jak bez ręki więc wolałbym go nie zostawiać u mechaników. Wyjaśniło się co było przyczyną tego wycia?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 sie 2012, 23:22

u mnie się nie wyjaśniło.Rolki chodzą ok,pasek dobrze napięty.Widocznie wina paska tzn tak wyje i już.Jakiś tydzień temu kumpel w pasku wymienił rozrząd i wyje identycznie ale u niego był zbyt napięty pasek.U mnie pasek jest ok a tez wyje,Ja już jeżdżę tak parę miesięcy i jest wszytko ok także już nie zwracam na to uwagi...

Awatar użytkownika
Animal0911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:41
Lokalizacja: Żary

Post autor: Animal0911 » 19 sie 2012, 12:42

Mi nie dawało to spokoju do tego stopnia, że po nieprzespanej nocy rankiem z kumplem poszliśmy do garażu i wszystko sprawdzaliśmy i chyba się wyjaśniło... zbyt mocno napięty pasek. Teraz jest tak jak być powinno, wycie ustało i mam nadzieję, że już nie wróci :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl