Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 RN/PP LPG] Nie odpala, wcześniej nie trzymał niskich

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
RaiL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 lis 2011, 17:28

[B3 1.6 RN/PP LPG] Nie odpala, wcześniej nie trzymał niskich

Post autor: RaiL » 24 gru 2011, 15:29

W temacie miało być "Nie odpala, wcześniej nie trzymał na niskich obrotach" ale limit znaków nie pozwolił.

Od jakiegoś czasu auto nie trzymało niskich obrotów tj. po odpaleniu trzeba było chwilę przetrzymać na wysokich obrotach bo inaczej gasło, bez różnicy benzyna czy lpg. Ostatnio odpalając w ten sposób prawdopodobnie za szybko puściłem pedał gazu więc zgasło, potem już nie chciało odpalić tj. chwilę kręciło w porządku, później już znacznie wolniej, z tym że po odczekaniu chwili znowu kręciło dobrze. Iskra jest (świece wymienione na nowe), paliwo raczej dochodzi. Próba odpalania na hol tez nic nie dała, tzn. silnik niby chodził ale po wrzuceniu na luz gasł. Wie ktoś co może być przyczyną? Co można by jeszcze sprawdzić?

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 24 gru 2011, 16:08

paliwo (chyba) dochodzi musisz sprawdzic czy dochodzi, rozebrac i przeczyscic gaznik moze jakis syf sie dostal i zapchal

RaiL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 lis 2011, 17:28

Post autor: RaiL » 24 gru 2011, 17:46

damianek1234561 pisze:paliwo (chyba) dochodzi musisz sprawdzic czy dochodzi, rozebrac i przeczyscic gaznik moze jakis syf sie dostal i zapchal
Możesz wyjaśnić w jaki sposób sprawdzić czy paliwo dochodzi? A to że ruszył na hol nie świadczy o tym że paliwo dopływa? Z góry dziękuje za odpowiedź.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 25 gru 2011, 10:44

ruszyl podczas chlowania ale w jaki sposob? ktos cie ciagnal ty pusciles sprzeglo i tak auto chodzilo, czy czy jak juz staneliscie to dalej dzialal? i jak dzialal falowaly obroty czy byly niskie?(za niskie) zdjemij glowny przewod paliwa wloz do naczynia i zakrec rozrusznikiem dowiesz sie czy dochodzi paliwo, jesli nie wiesz ktory to przewod albo nawet jesli paliwo wleje sie do naczynia podlacz przewod zdejmij filtro powietrza (najlepiej cala obudowe) zakrec jeszcze raz rozrusznikiem najlepiej niech druga osoba patrzy do gaznika powinno byc widac a przynajmniej czuc mocno paliwo

RaiL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 lis 2011, 17:28

Post autor: RaiL » 25 gru 2011, 21:09

ruszyl podczas chlowania ale w jaki sposob? ktos cie ciagnal ty pusciles sprzeglo i tak auto chodzilo
tak
czy czy jak juz staneliscie to dalej dzialal?
nie, nawet po przerzuceniu na luz zgasł.
i jak dzialal falowaly obroty czy byly niskie?(za niskie)
nie falowały, były chyba dość niskie ok. 10 000

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 26 gru 2011, 09:16

W audi mamy zakres od 0-8tys obrotow na zegarach, wiec zapewne trzymal ci 1000obr.
wiec zrob tak jak pisalem wczesniej. a nie chodzil przypadkiem na 3 gary? nie telepalo silnikiem?

RaiL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 lis 2011, 17:28

Post autor: RaiL » 26 gru 2011, 16:04

W audi mamy zakres od 0-8tys obrotow na zegarach, wiec zapewne trzymal ci 1000obr.
tak chodziło oczywiście o 1000 :-D
wiec zrob tak jak pisalem wczesniej. a nie chodzil przypadkiem na 3 gary? nie telepalo silnikiem?
raczej nie telepało. Postaram się sprawdzić czy jest dopływ paliwa i dam znać co i jak.

[ Dodano: 2011-12-27, 16:01 ]
Sprawdziłem tak jak pisałeś, po zdjęciu obudowy filtra i zakręceniu rozrusznikiem, było czuć benzynę, z tego wynika że paliwo raczej dopływa. Po odkręceniu filtra zauważyłem że jest on przykręcony tylko 2 śrubami z 3.
Obrazek
Jest to prawidłowe czy trzeciej śruby po prostu brakuje? Zauważyłem także, że pewien zielony element(zdjęcie) nie jest do niczego podłączony, co to jest i czy może mieć coś wspólnego z zapłonem?
Obrazek

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 29 gru 2011, 16:47

witaj, tak trzeciej sruby brakuje to moze byc przyczyna bo moze dostawac lewe powietrze wiec kup taka srube (wykrec jedna na wzor) a ten zielony element to on nie jest razem z obudowa filtra powietrza? bo nie widac dobrze, wydaje mi sie ze powinna tam byc rurka powietrza ktora potem idzie pod filtr (obejrzyj obudowe od spodu) ale tylko wydaje mi sie gdzyz nie widac dokladnie

RaiL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 lis 2011, 17:28

Post autor: RaiL » 29 gru 2011, 17:19

a ten zielony element to on nie jest razem z obudowa filtra powietrza? bo nie widac dobrze, wydaje mi sie ze powinna tam byc rurka powietrza ktora potem idzie pod filtr (obejrzyj obudowe od spodu) ale tylko wydaje mi sie gdzyz nie widac dokladnie
Właśnie w tym jest problem że on nie jest do niczego podłączony (tylko przekręcony do uchwytu po lewej stronie). Do obudowy filtra od spodu były podłączone 2 rurki, jednak żadna nie była podłączona do tego zielonego. ObrazekObrazek
Jutro postaram się zrobić lepszą fotkę, tak żeby wszystko było widać.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 29 gru 2011, 23:06

powiem ci ze nie mam pojecia co to moze byc, cos tam bylo kombinowane, narazie obejrzyj gume pod gaznikiem i dokup brakujaca srube

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 29 gru 2011, 23:36

jeśli to PP to prawdopodobnie zdechło Ci to co we wszystkich PP czyli nastawnik przepustnicy / nastawnik przesłony wstępnej ( różnie to nazywają ).

http://www.google.pl/imgres?q=nastawnik ... 29,r:1,s:0

tak to wygląda.

a tego zielonego u mnie w PP nie było. gdzieś tu na forum ktoś o to już pytał tylko że chodziło o silnik 1.8 ( nie pamiętam jaki ), z tego co pamiętam miało to związek z podciśnieniem.

RaiL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 lis 2011, 17:28

Post autor: RaiL » 30 gru 2011, 20:48

powiem ci ze nie mam pojecia co to moze byc, cos tam bylo kombinowane,
Może to coś od instalacji LPG?
narazie obejrzyj gume pod gaznikiem(...)
Masz na myśli uszczelkę pomiędzy gaźnikiem, a filtrem czy coś innego?
jeśli to PP to prawdopodobnie zdechło Ci to co we wszystkich PP czyli nastawnik przepustnicy / nastawnik przesłony wstępnej ( różnie to nazywają ).

http://www.google.pl/imgr...=1t:429,r:1,s:0

tak to wygląda.

a tego zielonego u mnie w PP nie było. gdzieś tu na forum ktoś o to już pytał tylko że chodziło o silnik 1.8 ( nie pamiętam jaki ), z tego co pamiętam miało to związek z podciśnieniem.
Tyle że to chyba jest RN. Kiedyś znalazłem na forum fotkę (teraz już nie mogę jej znaleźć) "cechy charakterystyczne pp" i to co tam było zaznaczone u mnie nie występuje, a że jest to 1.6 to jeśli nie PP to pewnie RN. Z tym że nie jestem na 100% pewien to w temacie napisałem RN/PP. Wrzucam fotkę silnika, może jest ktoś w stanie zidentyfikować?
Obrazek
W ogóle nie wiem czy tam czegoś nie brakuje/coś nie jest odłączone, bo rurka idąca z obudowy filtra z nad gaźnika gaźnika nie była z niczym połączona. Jutro postaram się zrobić fotki gaźnika z każdej strony to może ktoś będzie wiedział co jest nie tak.

[ Dodano: 2011-12-31, 15:18 ]
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zrobiłem zdjęcia, zaznaczyłem na nich miejsca w których jak myślę czegoś może brakować. Żółtym kolorem zaznaczyłem rurkę idącą do obudowy filtra, gdzie ona powinna wchodzić? Na 2 fotce strzałką zaznaczyłem miejsce w którym znajduje się jeszcze jedna pusta rurka(nic do nie niej nie jest podłączone). W miejscach które zaznaczyłem czegoś brakuje, czy wszystko jest ok? Zrobiłem także dokładne zdjęcie tego zielonego elementu, może teraz ktoś będzie wiedział?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl