Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Zmiana silnika z NG na ABC

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 26 gru 2011, 12:09


Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 26 gru 2011, 12:52

PuSzEk pisze:PiotrLublin, jak nie masz i nie miałeś 2.8 to nie pisz głupot wyczytanych z forum, po pierwsze to prędzęj 2.6 jest bardziej awaryjne niż 2.8, więc nic na temat tych silników nie wiesz, po drugie 2.6 i 2.8 to V-ki więc tak samo w 2.8 kuce uciekną jak i w 2.6 :lol: tylko że w 2.8 nie odczujesz tego tak jak w przypadku 2.6, różnica prawie 1,5s do 100km/h między jednym, a drugim silnikiem to jest przepaść! a 2.8 można mieć za taką samą kase jak 2.6(SWAP) i spalanie wychodzi na tym samym poziomie... kupić audi 2.6 w bardzo dobrym stanie i w Q to ok, ale robić swapa to tylko na 2.8 albo i nawet 4.2 :mrgreen:
Podobnie jak kolega się wypowiem, silniki 2.6 są bardziej awaryjne niż 2.8 i nie chodzi o sam silnik od strony mechanicznej bo są praktycznie identyczne jeśli chodzi o budowę.
Ale osiągi na pewno są słabsze w końcu nie po to by robili 2.8 by miało takie same parametry jak 2.6 te 24km w 2.8 robi różnice a spalanie jest na prawdę nieznacznie większe.
Co do 4.2 osobiście bym odpuścił :mrgreen: jak już to wsadził bym jakieś zdrowe 2.8 30v (ACK) ma te 193 km i by wystarczyło.
U mnie w C4 daje rade <ok>

Cycu Tirmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 24 wrz 2011, 22:22
Lokalizacja: Dębno zach.-pom.
Kontakt:

Post autor: Cycu Tirmen » 26 gru 2011, 13:24

Oj będziemy się bawić, od razu V10 od Lambo :D

Aa skrzyni 2.3 różni się od tej 2.8?

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 26 gru 2011, 13:33

Cycu Tirmen pisze:Oj będziemy się bawić, od razu V10 od Lambo :D

Aa skrzyni 2.3 różni się od tej 2.8?
Nie od Lambo, od Audi to są motury od Audi <ok>

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 26 gru 2011, 14:09

PuSzEk pisze:PiotrLublin, jak nie masz i nie miałeś 2.8 to nie pisz głupot wyczytanych z forum, po pierwsze to prędzęj 2.6 jest bardziej awaryjne niż 2.8, więc nic na temat tych silników nie wiesz, po drugie 2.6 i 2.8 to V-ki więc tak samo w 2.8 kuce uciekną jak i w 2.6 :lol: tylko że w 2.8 nie odczujesz tego tak jak w przypadku 2.6, różnica prawie 1,5s do 100km/h między jednym, a drugim silnikiem to jest przepaść! a 2.8 można mieć za taką samą kase jak 2.6(SWAP) i spalanie wychodzi na tym samym poziomie... kupić audi 2.6 w bardzo dobrym stanie i w Q to ok, ale robić swapa to tylko na 2.8 albo i nawet 4.2 :mrgreen:
Na moim osiedlu jest z 2x 2.8, jeździłem nimi, sa w dobrej kondycji, bo to sa autka kolegów, to właśnie od nich zaraziłem sie pasja do 80 - tek...
Jeśli chodzi to co napisałeś 1.5 sek szybciej, chlopie, gdzie az tyle...max to moze byc 1 sec.
Kupilem 2.6 dlatego ze koledzy zawiedli sie na 2.8, miala to byc strzała, a tak nie jest, zaraz powiesz ze jakiś shit kupili, wcale nie, jeden i drugie jeździli na hamownie wykaz? 175km.
Okey, tylko dlaczego oni maja wieksze problemy, bo to mu jakaś uszczelka poszła to przepływomierz, to pod kompa musza co raz bledy kasować.
Ja podpiełem sie tylko raz jak kupowałem, 0 bledów, juz mineło troche czasu, i tydzien ten podpiłem znów, co wykazało 0 bledów.
Bo to co piszecie o spalaniu, 2.8 o wiele mocy wiecej, niz w 2.6 a spalanie zaraz mi powiesz ze rożni sie 0.5 lita, bzdura. Jesli chcesz te 178km wykorzystywać non stop, to trzeba sie liczyc ze spalaniem 25L LGP a jak nie to 18L PB. Pisze to z własnych spostrzeżenie. Obywa spala tyle ile będą musiały.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 26 gru 2011, 16:02

PiotrLublin pisze:
PuSzEk pisze:PiotrLublin, jak nie masz i nie miałeś 2.8 to nie pisz głupot wyczytanych z forum, po pierwsze to prędzęj 2.6 jest bardziej awaryjne niż 2.8, więc nic na temat tych silników nie wiesz, po drugie 2.6 i 2.8 to V-ki więc tak samo w 2.8 kuce uciekną jak i w 2.6 :lol: tylko że w 2.8 nie odczujesz tego tak jak w przypadku 2.6, różnica prawie 1,5s do 100km/h między jednym, a drugim silnikiem to jest przepaść! a 2.8 można mieć za taką samą kase jak 2.6(SWAP) i spalanie wychodzi na tym samym poziomie... kupić audi 2.6 w bardzo dobrym stanie i w Q to ok, ale robić swapa to tylko na 2.8 albo i nawet 4.2 :mrgreen:
Na moim osiedlu jest z 2x 2.8, jeździłem nimi, sa w dobrej kondycji, bo to sa autka kolegów, to właśnie od nich zaraziłem sie pasja do 80 - tek...
Jeśli chodzi to co napisałeś 1.5 sek szybciej, chlopie, gdzie az tyle...max to moze byc 1 sec.
Kupilem 2.6 dlatego ze koledzy zawiedli sie na 2.8, miala to byc strzała, a tak nie jest, zaraz powiesz ze jakiś shit kupili, wcale nie, jeden i drugie jeździli na hamownie wykaz? 175km.
Okey, tylko dlaczego oni maja wieksze problemy, bo to mu jakaś uszczelka poszła to przepływomierz, to pod kompa musza co raz bledy kasować.
Ja podpiełem sie tylko raz jak kupowałem, 0 bledów, juz mineło troche czasu, i tydzien ten podpiłem znów, co wykazało 0 bledów.
Bo to co piszecie o spalaniu, 2.8 o wiele mocy wiecej, niz w 2.6 a spalanie zaraz mi powiesz ze rożni sie 0.5 lita, bzdura. Jesli chcesz te 178km wykorzystywać non stop, to trzeba sie liczyc ze spalaniem 25L LGP a jak nie to 18L PB. Pisze to z własnych spostrzeżenie. Obywa spala tyle ile będą musiały.
Przeca błędy biorą się z wadliwego działania osprzętu silnika, jak on i reszta elektroniki będzie ok to nie będzie byków w VAG-u normalne
Silniki konstrukcyjnie są bliźniacze. ABC nie ma przepływki AAH ma, to ma być jego wadą? ABC ma nieszczęsny plastikowy kolektor dolotowy AAH ma aluminiowy.
Każdy ma swoje wady i zalety.
To skoro po przesiadce z ABC do AAH twoich kolegów nie czujesz różnicy może Twój motor jest w tak dobrej kondycji że ma więcej niż fabryka dała, nie wiem nie wnikam ;-)
Ale różnica w przyśpieszaniu autka z ABC i AAH (mowa o tej samej budzie i wadze autka) na pewno jest.
A jeśli chcesz ze swojego ABC wykrzesać te 150km i wykorzystywać je to ile spali ??
10-11L :mrgreen:
Nie zrozum mnie kolego źle nie to bym Cię atakował czy coś chce tylko obiektywnie spojrzeć na opisywany wątek silników ABC i AAH
Ale jeśli chodzi o SWAP to ja bym był za AAH jednak. ;-)

Cycu Tirmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 24 wrz 2011, 22:22
Lokalizacja: Dębno zach.-pom.
Kontakt:

Post autor: Cycu Tirmen » 26 gru 2011, 16:59

Aaa ten silnik AAH to jest jaki? Sorry nie znam oznaczeń :(

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 26 gru 2011, 17:21

PiotrLublin pisze:
PuSzEk pisze:PiotrLublin, jak nie masz i nie miałeś 2.8 to nie pisz głupot wyczytanych z forum, po pierwsze to prędzęj 2.6 jest bardziej awaryjne niż 2.8, więc nic na temat tych silników nie wiesz, po drugie 2.6 i 2.8 to V-ki więc tak samo w 2.8 kuce uciekną jak i w 2.6 :lol: tylko że w 2.8 nie odczujesz tego tak jak w przypadku 2.6, różnica prawie 1,5s do 100km/h między jednym, a drugim silnikiem to jest przepaść! a 2.8 można mieć za taką samą kase jak 2.6(SWAP) i spalanie wychodzi na tym samym poziomie... kupić audi 2.6 w bardzo dobrym stanie i w Q to ok, ale robić swapa to tylko na 2.8 albo i nawet 4.2 :mrgreen:
Na moim osiedlu jest z 2x 2.8, jeździłem nimi, sa w dobrej kondycji, bo to sa autka kolegów, to właśnie od nich zaraziłem sie pasja do 80 - tek...
Jeśli chodzi to co napisałeś 1.5 sek szybciej, chlopie, gdzie az tyle...max to moze byc 1 sec.
Kupilem 2.6 dlatego ze koledzy zawiedli sie na 2.8, miala to byc strzała, a tak nie jest, zaraz powiesz ze jakiś shit kupili, wcale nie, jeden i drugie jeździli na hamownie wykaz? 175km.
Okey, tylko dlaczego oni maja wieksze problemy, bo to mu jakaś uszczelka poszła to przepływomierz, to pod kompa musza co raz bledy kasować.
Ja podpiełem sie tylko raz jak kupowałem, 0 bledów, juz mineło troche czasu, i tydzien ten podpiłem znów, co wykazało 0 bledów.
Bo to co piszecie o spalaniu, 2.8 o wiele mocy wiecej, niz w 2.6 a spalanie zaraz mi powiesz ze rożni sie 0.5 lita, bzdura. Jesli chcesz te 178km wykorzystywać non stop, to trzeba sie liczyc ze spalaniem 25L LGP a jak nie to 18L PB. Pisze to z własnych spostrzeżenie. Obywa spala tyle ile będą musiały.
i co z tego, że pokazało im te 175? jak sam stwierdzasz, że co chwile wyskakują im błędy, więc takie badziewne zamienniki części kupują, albo nie potrafią zrobić tego raz, a dobrze... no i masz racje, dla mnie to shit jak auto ma takie bolączki, znasz przysłowie nie chwal dnia przed zachodem słońca? myśle że tak, więc oni mają teraz problemy, a za chwile mogą ciebie spotkać takie problemy, nie ma silnika do którego nic się nie wsadzi, prędzej czy później coś wyjdzie(oczywiście nie życze ci tego, ani nikomu innemu, oby nasze autka spisywały się jak najlepiej)
ty teraz wyciągasz największe brudy jakie mają twoi koledzy, a że twój motor dobrze chodzi i nie masz "teraz" problemów to go chwalisz, bez sens... liczy się całokształt!
przecież nie będziemy się kłócić co do setnej sekundy jaka jest różnica w przyspieszeniu(jest i tyle), bo wyraźnie napisałem, że prawie 1,5s. ale gwarantuje ci, że 1s. to na pewno ;-)
co do spalania, popatrz na to, że 2.8 jest mocniejsze, począwszy od mocy skończywszy na momencie i tym, że jest on niżej zawieszony niż w 2.6, więc już na tym 2.8 nadrabia w spalaniu, bo jest mniej odciążony od 2.6
gdybyś też chciał wykorzystywać non stop te 150KM to mógłbym tak samo porównywać jak ty,
uwierz mi że nie będzie różnicy większej niż 1L gazu między tymi motorami(jeśli mówimy o takim samym stylu jazdy), a w przypadku trasy to nawet 2.6 więcej spala niż 2.8
ale z ostatnim zdaniem zgadzam się w zupełności "Obydwa spala tyle ile będą musiały" i tak jest, ja nie po to kupiłem AAH żeby patrzeć na spalanie :mrgreen: ale jeśli potrzebne ci są argumenty no to ci je przedstawiam, wiadomo że każdy chwali swoje :-P
PiotrLublin podawaj swoje argumenty jak najbardziej, od tego jest forum ale nie rób z drugiego silnika prawie bliźniaczego ale mocniejszego totalnego złomu i nie jadącego itp.

dopisuje się do tego co napisał karol89

Cycu Tirmen AAH to 2.8, a ABC to 2.6

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 26 gru 2011, 23:02

Dobra przepraszam, nie chciałem żebyście tego tak odebrali, nikogo nie attakowałem, a bron boże :)

Wypije teraz piwko za nasze Audice, zdrówko! :)

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 27 gru 2011, 00:20

PiotrLublin pisze:Dobra przepraszam, nie chciałem żebyście tego tak odebrali, nikogo nie attakowałem, a bron boże :)

Wypije teraz piwko za nasze Audice, zdrówko! :)
Również wypije <pijak> i za wasze OOOO jedno a później i drugie i... a dobra może starczy bo późno już <urodziny>
Tak jak pisałem ja też nie chce nikogo atakować jedynie obiektywnie spojrzeć na zalety i wady ABC/AAH
Pozdrawiam.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 27 gru 2011, 00:31

NIe no Poprostu muszę napisać takich bzdur to ja dawno nie czytałem, :mrgreen:
Ludzie skądwy to bierzecie dwie stronu maksymalnych bzdur!! Powinniscie dostać wczasy na zdobycie wiedzy teoretycznej. A powrót, to plackiem i z przeprosinami.

Piszcie dalej Lubie to :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 00:44 przez chmiel25, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 27 gru 2011, 00:39

chmiel25 pisze:NIe no Poprostu muszę napisać takich bzdur to ja dawno nie czytałem, :mrgreen:
Ludzie skądwy to bierzecie dwie stronu maksymalnych bzdur!! Powinniscie dostać wczasy na zdobycie wiedzy teoretycznej. A powrut to plackiem z przeprosinami.

Piszcie dalej Lubie to :mrgreen:
Dobra dobra kolega :-P hehe

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 27 gru 2011, 10:47

Kup lepiej 1Z i będziesz miał problem z głowy :D

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 27 gru 2011, 23:29

Dokładnie, dobry traktor nie jest zły :P :mrgreen:

supramaster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 paź 2011, 14:16
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: supramaster » 29 gru 2011, 16:28

PiotrLublin pisze:Witam kolego, pomoge Ci troche o opini ABC :)

Jesli chodzi o dane techniczne z autocentrum to jakaś bzdura, mam automat w trybie normal - 9.4, Sport - 8.9, na oponach zimowych 195/65 15 no i oczywiscie na benzynie, na LPG prawie nie ma różnicy, chyba ze chodzi o V max- jaki sprawdzałem to 220km i spokojnie moglem dalej ciągnąc ale droga sie kończyła. Jesli chodzi o elastycznosc, oczywiscie od samego dolu ciągnie bardzo ladnie.
Spalanie imponująco niskie, brawo, co do Vmax udało mi się licznikowo 240km/h
na bezynce oczywiście.

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl