[ABC] Zmiana silnika z NG na ABC
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 22:22
- Lokalizacja: Dębno zach.-pom.
- Kontakt:
[ABC] Zmiana silnika z NG na ABC
Witam, mam pytanie co do silników 2.6. Słyszałem że te silniki tylko dużo palą a tak to szału nie ma. Ojcu zebrało się na swapowanie naszej audi, ii zdecydował się na ten silnik. Obecnie mamy 2.3E. Więc opłaca się to robić czy nie?
Jeżeli temat był poruszany to przepraszam.
Proszę o odpowiedź, dziękuje i dobranoc
Jeżeli temat był poruszany to przepraszam.
Proszę o odpowiedź, dziękuje i dobranoc
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 15:57 przez Cycu Tirmen, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam.
Oto moja opinia:
1. Całkowicie inny wtrysk paliwa - potrzebny kompletny filtr powietrza z przepływomierzem i rurą dolotową + komputer i kompletna wiązka.
2. Pompa paliwa w 2.3E daje dwukrotnie wyższe ciśnienie - trzeba zmienić, bo może uszkodzić regulator ciśnienia paliwa w V6.
3. Akumulator w V6 jest z przodu przy lewej lampie - przeróbka mocowania + kable.
4. Obrotomierz nie pasuje + inne czujniki do licznika - przeróbka instalacji.
5. Jeśli masz LPG - przeróbka miksera i być może reduktor do zmiany.
6. Sprzęgło i przełożenia skrzyni biegów - mogą być różnice.
7. Mocowanie silnika - raczej jest inne.
8. Co do silników v6 słyszałem różne opinie, poczytaj na forum.
9. Dużo pracy i czasu a na pewno coś jeszcze wyniknie . . .
Generalnie w/g mnie - za dużo przeróbek.
Ma to sens tylko jeżeli możecie zrobić to wszystko sami i macie na to czas .
Koszty wymiany w warsztacie chyba przekroczą wartość auta - o ile się ktoś tego podejmie ?
Ale nie takie rzeczy ludzie przerabiają
Pozdrowienia.
Oto moja opinia:
1. Całkowicie inny wtrysk paliwa - potrzebny kompletny filtr powietrza z przepływomierzem i rurą dolotową + komputer i kompletna wiązka.
2. Pompa paliwa w 2.3E daje dwukrotnie wyższe ciśnienie - trzeba zmienić, bo może uszkodzić regulator ciśnienia paliwa w V6.
3. Akumulator w V6 jest z przodu przy lewej lampie - przeróbka mocowania + kable.
4. Obrotomierz nie pasuje + inne czujniki do licznika - przeróbka instalacji.
5. Jeśli masz LPG - przeróbka miksera i być może reduktor do zmiany.
6. Sprzęgło i przełożenia skrzyni biegów - mogą być różnice.
7. Mocowanie silnika - raczej jest inne.
8. Co do silników v6 słyszałem różne opinie, poczytaj na forum.
9. Dużo pracy i czasu a na pewno coś jeszcze wyniknie . . .
Generalnie w/g mnie - za dużo przeróbek.
Ma to sens tylko jeżeli możecie zrobić to wszystko sami i macie na to czas .
Koszty wymiany w warsztacie chyba przekroczą wartość auta - o ile się ktoś tego podejmie ?
Ale nie takie rzeczy ludzie przerabiają
Pozdrowienia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 22:22
- Lokalizacja: Dębno zach.-pom.
- Kontakt:
Jeśli chodzi o osiągi to powinno być dobrze patrząc na dane techniczne.
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/59/55/
Moment 225 Nm przy 3500 to dobra wartość a moc 150 KM przy 5750 - czyli motor dobrze ciągnie od dołu i elastyczność też musi być OK. Myślę, że znacznie lepiej od 2.3E .
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/59/55/
Moment 225 Nm przy 3500 to dobra wartość a moc 150 KM przy 5750 - czyli motor dobrze ciągnie od dołu i elastyczność też musi być OK. Myślę, że znacznie lepiej od 2.3E .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 22:22
- Lokalizacja: Dębno zach.-pom.
- Kontakt:
Dzięki Ci wielkie serizzi! Temat już się chyba wyczerpał więc closed. (albo jeszcze nie )
Teraz tylko pozostało nam czekać
Dzięki
Teraz tylko pozostało nam czekać
Dzięki
Ostatnio zmieniony 25 gru 2011, 23:23 przez Cycu Tirmen, łącznie zmieniany 1 raz.
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
Witam kolego, pomoge Ci troche o opini ABC
Jesli chodzi o dane techniczne z autocentrum to jakaś bzdura, mam automat w trybie normal - 9.4, Sport - 8.9, na oponach zimowych 195/65 15 no i oczywiscie na benzynie, na LPG prawie nie ma różnicy, chyba ze chodzi o V max- jaki sprawdzałem to 220km i spokojnie moglem dalej ciągnąc ale droga sie kończyła. Jesli chodzi o elastycznosc, oczywiscie od samego dolu ciągnie bardzo ladnie.
Jesli chodzi o dane techniczne z autocentrum to jakaś bzdura, mam automat w trybie normal - 9.4, Sport - 8.9, na oponach zimowych 195/65 15 no i oczywiscie na benzynie, na LPG prawie nie ma różnicy, chyba ze chodzi o V max- jaki sprawdzałem to 220km i spokojnie moglem dalej ciągnąc ale droga sie kończyła. Jesli chodzi o elastycznosc, oczywiscie od samego dolu ciągnie bardzo ladnie.
Jak już zmieniać, to na 2.8, i jesli ja bym miał zmieniać to juz tylko 2.8 bym kład do swojego mniej problemu z nim jest. Choć i te ABC też są dobre jak ktoś dbał, a nie kupił samochud i ma duży silnik i pedał w podłoge, Audi lubi jak sie o nie dba, to i wtedy bedzie służyło. Pozdrawiam posadaczy V 6 tek.
Odnośnie punktu 1serizzi pisze:Witam.
Oto moja opinia:
1. Całkowicie inny wtrysk paliwa - potrzebny kompletny filtr powietrza z przepływomierzem i rurą dolotową + komputer i kompletna wiązka.
2. Pompa paliwa w 2.3E daje dwukrotnie wyższe ciśnienie - trzeba zmienić, bo może uszkodzić regulator ciśnienia paliwa w V6.
3. Akumulator w V6 jest z przodu przy lewej lampie - przeróbka mocowania + kable.
4. Obrotomierz nie pasuje + inne czujniki do licznika - przeróbka instalacji.
5. Jeśli masz LPG - przeróbka miksera i być może reduktor do zmiany.
6. Sprzęgło i przełożenia skrzyni biegów - mogą być różnice.
7. Mocowanie silnika - raczej jest inne.
8. Co do silników v6 słyszałem różne opinie, poczytaj na forum.
9. Dużo pracy i czasu a na pewno coś jeszcze wyniknie . . .
Generalnie w/g mnie - za dużo przeróbek.
Ma to sens tylko jeżeli możecie zrobić to wszystko sami i macie na to czas .
Koszty wymiany w warsztacie chyba przekroczą wartość auta - o ile się ktoś tego podejmie ?
Ale nie takie rzeczy ludzie przerabiają
Pozdrowienia.
Silniki ABC nie mają przepływomierza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 22:22
- Lokalizacja: Dębno zach.-pom.
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 22:22
- Lokalizacja: Dębno zach.-pom.
- Kontakt:
Hmm, tylko że w np. Sharanach silniki są w poprzek, teraz tylko co ze skrzynią
Ostatnio zmieniony 25 gru 2011, 23:34 przez Cycu Tirmen, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 22:22
- Lokalizacja: Dębno zach.-pom.
- Kontakt:
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
@kris4 kolego, a nie słyszałeś ze 2.8 lubią konie gubić ? No i z tego co wiem sa bardziej awaryjne od 2.6, tak jak kiedyś ktoś pisał nie napalać sie na 2.8, bo 2.6 daje spokojnie rade, a można z nimi mieć mniej problemów, a osiągi sa bardzo podobne
Jeździłem i 2.6 i 2.8, te 24 kucy, jakos na mnie roznicy zbytnio nie robi A wybrałem 2.6.
Pozdro
Jeździłem i 2.6 i 2.8, te 24 kucy, jakos na mnie roznicy zbytnio nie robi A wybrałem 2.6.
Pozdro
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
PiotrLublin, jak nie masz i nie miałeś 2.8 to nie pisz głupot wyczytanych z forum, po pierwsze to prędzęj 2.6 jest bardziej awaryjne niż 2.8, więc nic na temat tych silników nie wiesz, po drugie 2.6 i 2.8 to V-ki więc tak samo w 2.8 kuce uciekną jak i w 2.6 :lol: tylko że w 2.8 nie odczujesz tego tak jak w przypadku 2.6, różnica prawie 1,5s do 100km/h między jednym, a drugim silnikiem to jest przepaść! a 2.8 można mieć za taką samą kase jak 2.6(SWAP) i spalanie wychodzi na tym samym poziomie... kupić audi 2.6 w bardzo dobrym stanie i w Q to ok, ale robić swapa to tylko na 2.8 albo i nawet 4.2 :mrgreen: