Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Zmiana silnika z NG na ABC

Wszystko co tyczy się silników V6
Cycu Tirmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 24 wrz 2011, 22:22
Lokalizacja: Dębno zach.-pom.
Kontakt:

[ABC] Zmiana silnika z NG na ABC

Post autor: Cycu Tirmen » 25 gru 2011, 01:36

Witam, mam pytanie co do silników 2.6. Słyszałem że te silniki tylko dużo palą a tak to szału nie ma. Ojcu zebrało się na swapowanie naszej audi, ii zdecydował się na ten silnik. Obecnie mamy 2.3E. Więc opłaca się to robić czy nie?

Jeżeli temat był poruszany to przepraszam.

Proszę o odpowiedź, dziękuje i dobranoc :)
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 15:57 przez Cycu Tirmen, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 25 gru 2011, 09:52

Witam.

Oto moja opinia:

1. Całkowicie inny wtrysk paliwa - potrzebny kompletny filtr powietrza z przepływomierzem i rurą dolotową + komputer i kompletna wiązka.
2. Pompa paliwa w 2.3E daje dwukrotnie wyższe ciśnienie - trzeba zmienić, bo może uszkodzić regulator ciśnienia paliwa w V6.
3. Akumulator w V6 jest z przodu przy lewej lampie - przeróbka mocowania + kable.
4. Obrotomierz nie pasuje + inne czujniki do licznika - przeróbka instalacji.
5. Jeśli masz LPG - przeróbka miksera i być może reduktor do zmiany.
6. Sprzęgło i przełożenia skrzyni biegów - mogą być różnice.
7. Mocowanie silnika - raczej jest inne.
8. Co do silników v6 słyszałem różne opinie, poczytaj na forum.
9. Dużo pracy i czasu a na pewno coś jeszcze wyniknie . . .

Generalnie w/g mnie - za dużo przeróbek.
Ma to sens tylko jeżeli możecie zrobić to wszystko sami i macie na to czas .
Koszty wymiany w warsztacie chyba przekroczą wartość auta - o ile się ktoś tego podejmie ?

Ale nie takie rzeczy ludzie przerabiają :-D
Pozdrowienia.

Cycu Tirmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 24 wrz 2011, 22:22
Lokalizacja: Dębno zach.-pom.
Kontakt:

Post autor: Cycu Tirmen » 25 gru 2011, 11:35

Dzięki Ci bardzo. W sumie to bardziej mi chodziłó o osiągi silnika, ale to też na pewno się przyda. Ojciec myślał nad kupnem całej audi, więc z częściami raczej nie będzie problemu :-P

No nic zobaczymy co z tego wszystkiego wyniknie. Jakby ktoś chciał dodać coś od siebie, to zzarpaszam :-P

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 25 gru 2011, 19:04

Jeśli chodzi o osiągi to powinno być dobrze patrząc na dane techniczne.

http://www.centrum.audi80.pl/content/view/59/55/

Moment 225 Nm przy 3500 to dobra wartość a moc 150 KM przy 5750 - czyli motor dobrze ciągnie od dołu i elastyczność też musi być OK. Myślę, że znacznie lepiej od 2.3E .

Cycu Tirmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 24 wrz 2011, 22:22
Lokalizacja: Dębno zach.-pom.
Kontakt:

Post autor: Cycu Tirmen » 25 gru 2011, 20:23

Dzięki Ci wielkie serizzi! Temat już się chyba wyczerpał więc closed. (albo jeszcze nie :D )

Teraz tylko pozostało nam czekać :D

Dzięki :)
Ostatnio zmieniony 25 gru 2011, 23:23 przez Cycu Tirmen, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 25 gru 2011, 22:13

Witam kolego, pomoge Ci troche o opini ABC :)

Jesli chodzi o dane techniczne z autocentrum to jakaś bzdura, mam automat w trybie normal - 9.4, Sport - 8.9, na oponach zimowych 195/65 15 no i oczywiscie na benzynie, na LPG prawie nie ma różnicy, chyba ze chodzi o V max- jaki sprawdzałem to 220km i spokojnie moglem dalej ciągnąc ale droga sie kończyła. Jesli chodzi o elastycznosc, oczywiscie od samego dolu ciągnie bardzo ladnie.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 25 gru 2011, 22:52

Jak już zmieniać, to na 2.8, i jesli ja bym miał zmieniać to juz tylko 2.8 bym kład do swojego mniej problemu z nim jest. Choć i te ABC też są dobre jak ktoś dbał, a nie kupił samochud i ma duży silnik i pedał w podłoge, Audi lubi jak sie o nie dba, to i wtedy bedzie służyło. Pozdrawiam posadaczy V 6 tek.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 25 gru 2011, 23:13

serizzi pisze:Witam.

Oto moja opinia:

1. Całkowicie inny wtrysk paliwa - potrzebny kompletny filtr powietrza z przepływomierzem i rurą dolotową + komputer i kompletna wiązka.
2. Pompa paliwa w 2.3E daje dwukrotnie wyższe ciśnienie - trzeba zmienić, bo może uszkodzić regulator ciśnienia paliwa w V6.
3. Akumulator w V6 jest z przodu przy lewej lampie - przeróbka mocowania + kable.
4. Obrotomierz nie pasuje + inne czujniki do licznika - przeróbka instalacji.
5. Jeśli masz LPG - przeróbka miksera i być może reduktor do zmiany.
6. Sprzęgło i przełożenia skrzyni biegów - mogą być różnice.
7. Mocowanie silnika - raczej jest inne.
8. Co do silników v6 słyszałem różne opinie, poczytaj na forum.
9. Dużo pracy i czasu a na pewno coś jeszcze wyniknie . . .

Generalnie w/g mnie - za dużo przeróbek.
Ma to sens tylko jeżeli możecie zrobić to wszystko sami i macie na to czas .
Koszty wymiany w warsztacie chyba przekroczą wartość auta - o ile się ktoś tego podejmie ?

Ale nie takie rzeczy ludzie przerabiają :-D
Pozdrowienia.
Odnośnie punktu 1
Silniki ABC nie mają przepływomierza :-P

Cycu Tirmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 24 wrz 2011, 22:22
Lokalizacja: Dębno zach.-pom.
Kontakt:

Post autor: Cycu Tirmen » 25 gru 2011, 23:15

Hmmm, 2.8 V6, aa co myślicie o VR6`tce, z VW?

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 25 gru 2011, 23:26

Cycu Tirmen pisze:Hmmm, 2.8 V6, aa co myślicie o VR6`tce, z VW?
Podobno dobre z tego co czytałem rozrząd na łańcuchu mają. Konstrukcja ogólnie dosyć trwała.

Cycu Tirmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 24 wrz 2011, 22:22
Lokalizacja: Dębno zach.-pom.
Kontakt:

Post autor: Cycu Tirmen » 25 gru 2011, 23:28

Hmm, tylko że w np. Sharanach silniki są w poprzek, teraz tylko co ze skrzynią :P
Ostatnio zmieniony 25 gru 2011, 23:34 przez Cycu Tirmen, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 gru 2011, 23:31

Powinna podejść, widziałem jakieś B4 z silnikiem VR5, w USA pakują też VR6ki do Audi z podłużnym silnikiem.
Poszukaj tematu Cowboy'a on ma VR6 w B2 choć ma jakąś customową skrzynie do tego wsadzoną.

Cycu Tirmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 24 wrz 2011, 22:22
Lokalizacja: Dębno zach.-pom.
Kontakt:

Post autor: Cycu Tirmen » 25 gru 2011, 23:35

Popatrzymy, poszukamy zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Jakby ktoś chciał dodać coś od siebie, to nawet bardziej niż powinien, każda porada nam się przyda, tym bardziej że to będzie pierwszy taki projekt :)

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 26 gru 2011, 10:03

@kris4 kolego, a nie słyszałeś ze 2.8 lubią konie gubić ? No i z tego co wiem sa bardziej awaryjne od 2.6, tak jak kiedyś ktoś pisał nie napalać sie na 2.8, bo 2.6 daje spokojnie rade, a można z nimi mieć mniej problemów, a osiągi sa bardzo podobne :)

Jeździłem i 2.6 i 2.8, te 24 kucy, jakos na mnie roznicy zbytnio nie robi :) A wybrałem 2.6.

Pozdro

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 26 gru 2011, 10:17

PiotrLublin, jak nie masz i nie miałeś 2.8 to nie pisz głupot wyczytanych z forum, po pierwsze to prędzęj 2.6 jest bardziej awaryjne niż 2.8, więc nic na temat tych silników nie wiesz, po drugie 2.6 i 2.8 to V-ki więc tak samo w 2.8 kuce uciekną jak i w 2.6 :lol: tylko że w 2.8 nie odczujesz tego tak jak w przypadku 2.6, różnica prawie 1,5s do 100km/h między jednym, a drugim silnikiem to jest przepaść! a 2.8 można mieć za taką samą kase jak 2.6(SWAP) i spalanie wychodzi na tym samym poziomie... kupić audi 2.6 w bardzo dobrym stanie i w Q to ok, ale robić swapa to tylko na 2.8 albo i nawet 4.2 :mrgreen:

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl