[b3 1.8 SF] klimatyzacja w b3 gaźnik?
[b3 1.8 SF] klimatyzacja w b3 gaźnik?
koledzy poratujcie! czy jest szansa żeby zamontować klime z b4 do audi b3 1.8 na gaźniku?
chodzi mi o klimatronic a nie o manulaną. jest to fizycznie i technicznie możliwe?
chodzi mi o klimatronic a nie o manulaną. jest to fizycznie i technicznie możliwe?
dzieki koledzy, ale mam jeden prblem. gdzie mam wsadzic sprezarke w jakim miejscu i jakie paski? czy alternator i kola pasowe z pompy wody tez bede musial pozmieniac z paska klinowego na wielorowkowy czy da sie zmienic samo kolo pasowe? jakies jeszcze przerobki co do silnika trzeba porobic czy tak sie da wstawic?
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Klima podpasuje z B4 pod warunkiem, że jest od r4 w benzynie. Kolejność "opaskowania" jest inna jak w B3 więc jak masz wspomaganie będziesz potrzebował koło pasowe na pompę, wszystkie koła pasowe na wał i na pompę wody jak chcesz odrazu mocniejszy alternator, a wypadało by go mieć ponieważ latem stary altek nie wydoli na dłuższą metę. Zawsze można też przekręcić koło pasowe ze starego altka, ale ponoć paski wielorowkowe są trwalsze. Z chłodnicą od klimy będziesz miał problem ją nabić, ponieważ będziesz musiał zdjąć grill do nabicia. Chłodnicę wody też byś musiał mieć większą, najlepiej z B3. Leszym wyborem byłby zakup chłodnicy klimy z B3, bo masz bezproblemowy montaż, nabić łatwo i jest trwalsza od tej z B4, bo ma mało połączeń i nie puszcza na nich <ok>
[b3 1.8 SF] klimatyzacja w b3 gaźnik?
wiec tak motor to 1.8 benzyna SF bez wspomagania. Jest to motor z połowy 88 roku, a dokładniej końcówka tej serii silników, zaprzestano je "ładować" do B3 w lipcu '88 roku. Jest to bardzo prosty silnik i łatwy w obsłudze w zasadzie. Moje pytanie brzmi: czyli tak konkretnie jakie czekają mnie przeróbki tego silnika bo szkoda mi go zmieniać bo jest po kapitalce (panewki, pierścienie, głowica, pompa wody paski rozrząd etc.) a chodzi jak marzenie i nie mam z nim problemów choć jest na gaźniku bardzo ładnie chodzi i na benzynie i na LPG. Generalnie jestem z niego zadowolony i wiem że będzie jeździć bo wszystko robię sam przy nim.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Przy silniku nic nie będziesz musiał grzebać z osprzętu to jedynie byś musiał ten alternator zmienić, i chłodnicę wody, a łapa sprężarki przednia łapa silnika itp. Ci podejdzie bez problemu. Chłodnicy wody nie musisz specjalnie szukać od benzyny z klimą, bo w dieslu jest identyczna. Chłodnice klimy od B3 nawet idzie dostać na allegro :mrgreen: Zorientuj się w schematach od tego gaźnika, bo na pewno masz w aucie sterownik silnika, a pod niego trzeba podpiąć sygnał od sprężarki by obroty się utrzymały i silnik nie zdechł. Jakbyś miał jakieś problemy to pisz śmiało, bo temat przerabiałem u siebie.
dzięki kolego na pewno się będę odzywał. Wiesz ja nie jestem mechanikiem tylko samoukiem. Wszystkiego nauczyłem się sam ale na pewno dużo mi jeszcze brakuje. Jeżeli chodzi o sterowanie silnika to powiedz mi czy to jest podpięte do elektrozaworu przy gaźniku? to jest ten EGR chociaż różnie na to mówią. czy po tych kablach mam szukać? On w sumie steruje wolnymi obrotami sterując podciśnieniem a w chwili obecnej mam załóżony z Passata B3 tylko jedno wyjście mam zaślepione.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
[b3 1.8 SF] klimatyzacja w b3 gaźnik?
przyjacielu powiedz czy dysponujesz jakimś takim schematem bo ja nie mogę nic takiego znaleźć
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
[b3 1.8 SF] klimatyzacja w b3 gaźnik?
ja u siebie mam keihin jednogardzielowy one były montowane przed pierburg'ami i solex'ami bardzo prosta konstrukcja jak na tamte czasy ale trudny do wyregulowania ale idzie to zrobić po kilku jazdach próbnych i wielu regulacjach mam już to za sobą generalnie uwielbiam silniki z gaźnikami i szczerze mówiąc nie chciałbym nic innego <ok>
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak wspomniał kolega wyżej klimatyzacja komunikuje się z ECU silnika, było to opisane w jakimś pliku SSP, na pewno bierze obroty i komputer zarządza włączaniem/wyłączanie sprężarki np. jak się wciśnie gaz do dechy to ją odłącza. Obroty można wziąć z sygnału obrotomierza a sygnał załączanie sprężarki powinno dać się jakoś oszukać.
Jeszcze kolejną niewiadomą jest czy nie trzeba zrobić jakiegoś podbicia obrotów po załączeniu sprężarki.
Jeszcze kolejną niewiadomą jest czy nie trzeba zrobić jakiegoś podbicia obrotów po załączeniu sprężarki.
[b3 1.8 SF] klimatyzacja w b3 gaźnik?
Cały czas się nad tym zastanawiam bo w B4 jest komputer sterujący silnikiem w więcej elektroniki a ja mam gaźnik i w zasadzie nie mam komputera bo nawet go szukałem i nie mam żadnego złącza diagnostycznego to jest 88 rok i to czerwiec. Zresztą tak czy siak przymierzam się do malowania całości więc będę rozdzierał wszystko cały środek silnik itd. zostanie tylko goła blacha i nic więcej. Ponadto mam taki daleki i odległy plan wsadzenia silnika 2.8 V6 z B4 z z całym sterowaniem silnika i wiązką z 80tki B4 wraz ze skrzynią z quattro i tylnym mostem ale mówię to odległe plany ale realne bo co jak co ale moja b3 jeżeli chodzi o blacharkę trzyma się lepiej niż niejedna a4 :mrgreen: