Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 SF] klimatyzacja w b3 gaźnik?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
helmut87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:10
Lokalizacja: Jarosław

[b3 1.8 SF] klimatyzacja w b3 gaźnik?

Post autor: helmut87 » 25 gru 2011, 13:03

koledzy poratujcie! czy jest szansa żeby zamontować klime z b4 do audi b3 1.8 na gaźniku?
chodzi mi o klimatronic a nie o manulaną. jest to fizycznie i technicznie możliwe?

Awatar użytkownika
Lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 594
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:52
Lokalizacja: Białystok/Podlasie

Post autor: Lolek » 25 gru 2011, 14:58

Chyba sie da wkoncu Pan Bog dal nam wszystko zeby modzic Jak masz pelen climatron to zakladaj i nie marudz bo mi sie zdaje ze powinno podejsc Niech sie jeszcze inni wypowiedza na ten temat <ok> <ok>
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 25 gru 2011, 23:53

musisz mieć sprężarkę ori od 1,8 ogólnie osprzęt w silniki od klimy powinien być od 1,8 , może podpasują jakieś inne ale niech się inny wypowiedzą co do środka możesz zapodać climatronic od b4 nawet i od V6 (nagrzewnica wiązka itp) i podłączyć i będzie działać ;-)

Awatar użytkownika
helmut87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:10
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: helmut87 » 26 gru 2011, 11:39

dzieki koledzy, ale mam jeden prblem. gdzie mam wsadzic sprezarke w jakim miejscu i jakie paski? czy alternator i kola pasowe z pompy wody tez bede musial pozmieniac z paska klinowego na wielorowkowy czy da sie zmienic samo kolo pasowe? jakies jeszcze przerobki co do silnika trzeba porobic czy tak sie da wstawic?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 26 gru 2011, 13:25

Klima podpasuje z B4 pod warunkiem, że jest od r4 w benzynie. Kolejność "opaskowania" jest inna jak w B3 więc jak masz wspomaganie będziesz potrzebował koło pasowe na pompę, wszystkie koła pasowe na wał i na pompę wody jak chcesz odrazu mocniejszy alternator, a wypadało by go mieć ponieważ latem stary altek nie wydoli na dłuższą metę. Zawsze można też przekręcić koło pasowe ze starego altka, ale ponoć paski wielorowkowe są trwalsze. Z chłodnicą od klimy będziesz miał problem ją nabić, ponieważ będziesz musiał zdjąć grill do nabicia. Chłodnicę wody też byś musiał mieć większą, najlepiej z B3. Leszym wyborem byłby zakup chłodnicy klimy z B3, bo masz bezproblemowy montaż, nabić łatwo i jest trwalsza od tej z B4, bo ma mało połączeń i nie puszcza na nich <ok>

Awatar użytkownika
helmut87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:10
Lokalizacja: Jarosław

[b3 1.8 SF] klimatyzacja w b3 gaźnik?

Post autor: helmut87 » 26 gru 2011, 15:40

wiec tak motor to 1.8 benzyna SF bez wspomagania. Jest to motor z połowy 88 roku, a dokładniej końcówka tej serii silników, zaprzestano je "ładować" do B3 w lipcu '88 roku. Jest to bardzo prosty silnik i łatwy w obsłudze w zasadzie. Moje pytanie brzmi: czyli tak konkretnie jakie czekają mnie przeróbki tego silnika bo szkoda mi go zmieniać bo jest po kapitalce (panewki, pierścienie, głowica, pompa wody paski rozrząd etc.) a chodzi jak marzenie i nie mam z nim problemów choć jest na gaźniku bardzo ładnie chodzi i na benzynie i na LPG. Generalnie jestem z niego zadowolony i wiem że będzie jeździć bo wszystko robię sam przy nim.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 26 gru 2011, 23:44

Przy silniku nic nie będziesz musiał grzebać z osprzętu to jedynie byś musiał ten alternator zmienić, i chłodnicę wody, a łapa sprężarki przednia łapa silnika itp. Ci podejdzie bez problemu. Chłodnicy wody nie musisz specjalnie szukać od benzyny z klimą, bo w dieslu jest identyczna. Chłodnice klimy od B3 nawet idzie dostać na allegro :mrgreen: Zorientuj się w schematach od tego gaźnika, bo na pewno masz w aucie sterownik silnika, a pod niego trzeba podpiąć sygnał od sprężarki by obroty się utrzymały i silnik nie zdechł. Jakbyś miał jakieś problemy to pisz śmiało, bo temat przerabiałem u siebie.

Awatar użytkownika
helmut87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:10
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: helmut87 » 27 gru 2011, 09:48

dzięki kolego :-) na pewno się będę odzywał. Wiesz ja nie jestem mechanikiem tylko samoukiem. Wszystkiego nauczyłem się sam ale na pewno dużo mi jeszcze brakuje. Jeżeli chodzi o sterowanie silnika to powiedz mi czy to jest podpięte do elektrozaworu przy gaźniku? to jest ten EGR chociaż różnie na to mówią. czy po tych kablach mam szukać? On w sumie steruje wolnymi obrotami sterując podciśnieniem a w chwili obecnej mam załóżony z Passata B3 tylko jedno wyjście mam zaślepione.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 27 gru 2011, 14:04

Sterownik silnika masz w kabinie nad nogami pasażera między obudową nagrzewnicy, a ścianą grodziową :-D Jak będziesz montował klimę to będziesz go nawet wyciągał by obudowę nagrzewnicy wyciągnąć.

Awatar użytkownika
helmut87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:10
Lokalizacja: Jarosław

[b3 1.8 SF] klimatyzacja w b3 gaźnik?

Post autor: helmut87 » 28 gru 2011, 14:47

przyjacielu powiedz czy dysponujesz jakimś takim schematem bo ja nie mogę nic takiego znaleźć :-/

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 28 gru 2011, 14:59

Jaki masz gaźnik w tym silniku ? Poszukaj pod półką kierowcy wtyczki czerwonej 3 pinowej z 2 kabelkami koloru czarno-szarego i czarno-żółtego. Może być ona bardzo głęboko zakopana, jak masz taką wtyczkę to nie trzeba szukać już schematów do twojego gaźnika <ok>

Awatar użytkownika
helmut87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:10
Lokalizacja: Jarosław

[b3 1.8 SF] klimatyzacja w b3 gaźnik?

Post autor: helmut87 » 28 gru 2011, 18:16

ja u siebie mam keihin jednogardzielowy one były montowane przed pierburg'ami i solex'ami bardzo prosta konstrukcja jak na tamte czasy ale trudny do wyregulowania ale idzie to zrobić po kilku jazdach próbnych i wielu regulacjach :-D mam już to za sobą generalnie uwielbiam silniki z gaźnikami i szczerze mówiąc nie chciałbym nic innego <ok>

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 28 gru 2011, 18:54

Nie ma żadnych schematów elektrycznych do tego silnika :-/ Pozostaje Ci szukać tej wtyczki lub kabli przy sterowniku tych kolorów co pisałem.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 gru 2011, 18:24

Jak wspomniał kolega wyżej klimatyzacja komunikuje się z ECU silnika, było to opisane w jakimś pliku SSP, na pewno bierze obroty i komputer zarządza włączaniem/wyłączanie sprężarki np. jak się wciśnie gaz do dechy to ją odłącza. Obroty można wziąć z sygnału obrotomierza a sygnał załączanie sprężarki powinno dać się jakoś oszukać.
Jeszcze kolejną niewiadomą jest czy nie trzeba zrobić jakiegoś podbicia obrotów po załączeniu sprężarki.

Awatar użytkownika
helmut87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:10
Lokalizacja: Jarosław

[b3 1.8 SF] klimatyzacja w b3 gaźnik?

Post autor: helmut87 » 31 gru 2011, 18:56

Cały czas się nad tym zastanawiam bo w B4 jest komputer sterujący silnikiem w więcej elektroniki a ja mam gaźnik i w zasadzie nie mam komputera bo nawet go szukałem i nie mam żadnego złącza diagnostycznego to jest 88 rok i to czerwiec. Zresztą tak czy siak przymierzam się do malowania całości więc będę rozdzierał wszystko cały środek silnik itd. zostanie tylko goła blacha i nic więcej. Ponadto mam taki daleki i odległy plan wsadzenia silnika 2.8 V6 z B4 z z całym sterowaniem silnika i wiązką z 80tki B4 wraz ze skrzynią z quattro i tylnym mostem ale mówię to odległe plany ale realne :-) bo co jak co ale moja b3 jeżeli chodzi o blacharkę trzyma się lepiej niż niejedna a4 :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl