Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH+LPG] ciezko odpala trzeba długo krecic

Wszystko co tyczy się silników V6
slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

[AAH+LPG] ciezko odpala trzeba długo krecic

Post autor: slawek88yo » 25 gru 2011, 14:31

Witam, od pewnego czasu w moim audi borykam się z problemem ciężkiego odpalania. Stało się to z dnia na dzień pewnego ranka wybierając się do pracy zęby zapalić autko musiałem chwile pokręcić rozrusznikiem zęby w ogóle złapało. I co koledzy może być przyczyną na vagu sprawdzałem były błędy z ssaniem ale je osunąłem i później się nie pokazywały znowu. Podejrzewałem pompę paliwa ale przecież jak by była zarżnięta to by w ogóle auto nie chciało jeździć a przyspiesza ładnie nic nie przerywa. Hm sam nie wiem gdzie dalej szukać przyczyn ciężkiego palenia
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 12:09 przez slawek88yo, łącznie zmieniany 2 razy.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 25 gru 2011, 15:00

filtr paliwa wymieniałes?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 25 gru 2011, 19:56

slawek88yo pisze:Podejrzewałem pompę paliwa ale przecież jak by była zarżnięta to by w ogóle auto nie chciało jeździć a przyspiesza ładnie nic nie przerywa.
Widziałem takie sytuacje że silnik ciężko odpalał rano, pokaźniej jak się nagrzał odpalał dobrze. Z jazdą też nie było problemu.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 25 gru 2011, 21:05

Witam.
Troszkę mało dokładny opis tego przypadku. Moje pytania:

1. Długie kręcenie - czyli jak długie?
2. Silnik jest całkowicie "głuchy" czy próbuje zaskoczyć? Czy dodawanie gazu pomaga?
3. Napięcie akumulatora podczas kręcenia ?
4. Czy jest iskra? Czy jest sygnał wysterowania wtryskiwaczy [świece mokre?]? Czy masz LPG?
5. Jaką temperaturę silnika pokazuje VAG podczas próby nieudanego rozruchu ?
6. Czy ten układ ma kontrolkę awarii silnika na zegarach? Jeśli tak to czy świeci normalnie przed rozruchem?

Sporo pytań, ale nie wiem na ile orientujesz się w temacie wtrysku paliwa.
Takie przypadki najczęściej powodują proste rzeczy - które najtrudniej czasami znaleźć ;-)

Gdybym miał zgadywać to zacząłbym od czujnika temperatury lub czujnika położenia wału.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 26 gru 2011, 17:55

Kręcę kolego kilka sekund koło 10s i nie łapie ale jak zaraz po tym kręceniu spróbuje znowu zapalić to wtedy złapie
Przy pierwszej próbie całkowicie głuchy za drugą bądź trzecia łapie
Iska jest świece suche LPG jest temperatury. temperatury na Vagu nie sprawdzałem, układ ma kontrolkę ale po przekręceniu kluczyka po chwili gaśnie.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

[2.8 v6+ lpg] ciezko odpala trzeba długo krecic

Post autor: serizzi » 26 gru 2011, 18:15

Czy możesz spróbować uruchomić od razu na gazie?
Właściwie każda instalacja LPG ma funkcję "awaryjnego" rozruchu na LPG - wtedy wiedzielibyśmy czy problem leży w iskrze czy w paliwie.
Z drugiej strony , skoro piszesz że iskra jest to wygląda na układ paliwowy.
Nie zdarza się czasem, że przy rozruchu załapuje na 2-3sekundy i gaśnie?
Masz immobiliser w kluczyku ?
Słychać pompę po przekręceniu zapłonu ( kilka sekund )?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 26 gru 2011, 18:20

Może nieszczelny reduktor albo wtryskiwacze lpg zagazowują kolektor i trzeba pokręcić zanim przepchnie czysty gaz.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 26 gru 2011, 23:58

Mam sekwencje i nie da rady na gazie zapalić auta, dziś zauważyłem ze tak próbuje złapać i zgaśnie a jak się znowu spróbuje to po chwili złapie. Może coś być z tym gazem bo chyba zaczyna go więcej palić. Ale nie czuć nigdzie gazu koło auta. I w sumie ciepłą za oknem nie ma ale może mi się tylko wydawać ze więcej pali. Pompkę słychać ze coś tam cicho chodzi immo nie mam w kluczyku

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 27 gru 2011, 23:54

Koledzy mam problem po przełączeniu na Lpg wtrysków od gazu nie słychać od razu bo, i zauważyłem że są zimne i dopiero jak temperaturę złapie tak 50 to na gazie pracuje co to może być koledzy.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 gru 2011, 19:45

Silnik gaśnie gdy nie słychać i ich pracy? Czy tylko pracują cicho i silnik chodzi na gazie?

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 28 gru 2011, 20:04

Pracuje na gazie, ale cicho.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 30 gru 2011, 23:54

Zauważyłem ze jak auto pojeździ na samej benzynie to objaw przechodzi, czyżby wtryski od lpg zalewały silnik? Jeśli tak to w jaki sposób to sprawdzić koledzy

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 31 gru 2011, 00:21

slawek88yo pisze:Jeśli tak to w jaki sposób to sprawdzić koledzy
Zdejmij wężyki z wtrysków po zgaszeniu silnika na gazie i sprawdź na ślinę. Sprawdź też czy reduktor nie wali podciśnieniem gazu w ten sam sposób.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 01 sty 2012, 13:09

Miałem ten problem i pomogła wymiana pompy paliwa-głupia przyczyna ale po prostu się zawieszała ;-) W sumie już 3 pompy zmieniałem

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 04 lut 2012, 12:01

problem dalej jest i jestem już na 100% pewien ze wina leży po stronie gazu gdy pojeździłem na benzynie to jak ręką odjął palił elegancko nawet w te największe mrozy za pierwszym razem zapalił. Panowie teraz pytanie jakie wtryski i reduktor dobrać pod stary sterownik i butle ??? może coś doradzicie żeby to jeździło

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl