[b4 2.3 ng] brak prądu kontrolki świecą
[b4 2.3 ng] brak prądu kontrolki świecą
Witam wszystkich,
piszę bo mam problem. Mianowicie czasami podczas jazdy samochód mi gaśnie i nie chce zapalić. Wszystkie kontrolki świecą sie jak powinny ale wszystko wygląda jakby nie dostawał prądu na świece. Kable i świece są nowe. Czy może to być uszkodzona kostka stacyjki??
[ Dodano: 2011-12-26, 20:29 ]
Nie dodałem najważniejszej rzeczy. Po ok 2 min samochód pali i działa jak należy.
piszę bo mam problem. Mianowicie czasami podczas jazdy samochód mi gaśnie i nie chce zapalić. Wszystkie kontrolki świecą sie jak powinny ale wszystko wygląda jakby nie dostawał prądu na świece. Kable i świece są nowe. Czy może to być uszkodzona kostka stacyjki??
[ Dodano: 2011-12-26, 20:29 ]
Nie dodałem najważniejszej rzeczy. Po ok 2 min samochód pali i działa jak należy.
Witam.
1. Czy masz LPG ? Jeśli tak to czy na LPG też nie chce zapalić ?
2. Czy masz pewność, że jest iskra podczas kręcenia ?
3. Sprawdzałeś napięcie na cewce zapłonowej gdy nie chce zapalić [ zwykłą żarówką albo kontrolką 12 volt ] ?
4. Dasz radę sprawdzić zasilanie czujnika Halla w aparacie zapłonowym?
Gdybym miał zgadywać to mi wygląda czujnik Halla w aparacie zapłonowym, nie wiem czy dasz radę sam go sprawdzić.
Pisz jakby co
1. Czy masz LPG ? Jeśli tak to czy na LPG też nie chce zapalić ?
2. Czy masz pewność, że jest iskra podczas kręcenia ?
3. Sprawdzałeś napięcie na cewce zapłonowej gdy nie chce zapalić [ zwykłą żarówką albo kontrolką 12 volt ] ?
4. Dasz radę sprawdzić zasilanie czujnika Halla w aparacie zapłonowym?
Gdybym miał zgadywać to mi wygląda czujnik Halla w aparacie zapłonowym, nie wiem czy dasz radę sam go sprawdzić.
Pisz jakby co
witam
Jeżeli chodzi o lpg to mam zamontowane i na gazie też nie chce odpalić. Jeżeli chodzi o napięcie to nic jeszcze nie sprawdzałem. A co do szczegółów to auto gaśnie podczas jazdy i nie zapala się żadna kontrolka-ładowanie, olej itp. tylko po prostu spada obrotomierz i jest zero reakcji. Po chwili odpali i można jechać śmiało. Myślałem, że to może być kostka stacyjki ale mówisz, że to prędzej hall?Problem pojawia się jak narazie sporadycznie ok 1raz na 200km ale gaśnie zawsze w najmniej oczekiwanym momencie np podczas wyprzedzania :evil:
Jeżeli chodzi o lpg to mam zamontowane i na gazie też nie chce odpalić. Jeżeli chodzi o napięcie to nic jeszcze nie sprawdzałem. A co do szczegółów to auto gaśnie podczas jazdy i nie zapala się żadna kontrolka-ładowanie, olej itp. tylko po prostu spada obrotomierz i jest zero reakcji. Po chwili odpali i można jechać śmiało. Myślałem, że to może być kostka stacyjki ale mówisz, że to prędzej hall?Problem pojawia się jak narazie sporadycznie ok 1raz na 200km ale gaśnie zawsze w najmniej oczekiwanym momencie np podczas wyprzedzania :evil:
stepek122 pisze:czasami podczas jazdy samochód mi gaśnie i nie chce zapalić. Wszystkie kontrolki świecą sie jak powinny
Więc jak to w końcu jest :?: Teraz to trochę mnie zmyliłeś :?:stepek122 pisze: A co do szczegółów to auto gaśnie podczas jazdy i nie zapala się żadna kontrolka-ładowanie, olej itp. tylko po prostu spada obrotomierz i jest zero reakcji.
Jeżeli nie zapalają się kontrolki, to może być kostka stacyjki lub zasilanie do stacyjki np. coś przy skrzynce bezpieczników. W tym obwodzie nie ma przekaźników, więc może któryś z przewodów nie kontaktuje [ od dołu skrzynki bezpieczników, w kabinie ].
Jeżeli jesteś pewien, że nie masz żadnego starego alarmu, dokładanego immobilisera czy innych "ukrytych" guzików, to wygląda mi na problem ze stacyjką.
Zrób tak:
- przygotuj sobie przewód elektryczny średniej grubości i miej go w samochodzie;
- gdy znowu zgaśnie przekręć kluczyk i podłącz przewód "na krótko" do zacisku + aku i do zacisku 15 na cewce zapłonowej.
- jeśli pojawią się kontrolki, zapewne silnik zapali , to masz pewność że to kwestia stacyjki [ kostka do wymiany ]
Mam nadzieję, że się rozumiemy . Pozdro. :mrgreen:
Zrób tak:
- przygotuj sobie przewód elektryczny średniej grubości i miej go w samochodzie;
- gdy znowu zgaśnie przekręć kluczyk i podłącz przewód "na krótko" do zacisku + aku i do zacisku 15 na cewce zapłonowej.
- jeśli pojawią się kontrolki, zapewne silnik zapali , to masz pewność że to kwestia stacyjki [ kostka do wymiany ]
Mam nadzieję, że się rozumiemy . Pozdro. :mrgreen:
serizzi mam pytanie bo wlasnie wracam z samochodu i sprawdzałem połączenia kabli na aku i przy alternatorze jednak zastanawiam sie nad połączeniem aku z cewką zapłonową. Wyglada ona na jakąś prowizorkę a mianowicie z aku idą dwa osobne kable z + i -. plus jest do 15 a minus do 1 czy tak to powinno być???poza tymi kablami są oryginalne z wiązki niebieski i chyba czarny
[ Dodano: 2011-12-28, 19:24 ]
jeżeli chodzi o stacyjke to chyba też nie jest ok bo nie mam wogóle stopni 1,2,3 tylko płynny ruch aż do zapłonu. Jeżeli chodzi o alarm to mój samochód jest w niego wyposażony ale go nie używam bo nie działa mi centralny zamek a to on chyba u mnie go uzbraja bo nie mam pilota :shock:
[ Dodano: 2011-12-28, 19:26 ]
odnośnie tych kontrolek to gdy silnik gaśnie podczas jazdy to nic sie nie zapala. Gdy wylączam zapłon i przekręcam kluczyk ponownie to kontrolki sie palą ale silnik nie pali. Jakby był zalany albo nie bylo iskry.
[ Dodano: 2011-12-28, 19:24 ]
jeżeli chodzi o stacyjke to chyba też nie jest ok bo nie mam wogóle stopni 1,2,3 tylko płynny ruch aż do zapłonu. Jeżeli chodzi o alarm to mój samochód jest w niego wyposażony ale go nie używam bo nie działa mi centralny zamek a to on chyba u mnie go uzbraja bo nie mam pilota :shock:
[ Dodano: 2011-12-28, 19:26 ]
odnośnie tych kontrolek to gdy silnik gaśnie podczas jazdy to nic sie nie zapala. Gdy wylączam zapłon i przekręcam kluczyk ponownie to kontrolki sie palą ale silnik nie pali. Jakby był zalany albo nie bylo iskry.
Cewka zapłonowa nie może być podpięta do aku bezpośrednio, musiałeś coś źle sprawdzić
Zacisk 15 na cewce to +12volt po przekręceniu kluczyka, zacisk 1 to masa (minus) z modułu zapłonowego (impuls wywołujący iskrę) . Gdy sprawdzasz kontrolką 12volt to napięcie jest na obu zaciskach, bo sprawna cewka przewodzi prąd.
Jeśli twoja stacyjka nie ma oporu przy przekręcaniu to i tak trzeba wymienić kostkę stacyjki.
Sposób z przewodem "na krótko" do zacisku 15 to najlepszy test.
Myślę, że wymiana kostki rozwiąże twój problem
Zacisk 15 na cewce to +12volt po przekręceniu kluczyka, zacisk 1 to masa (minus) z modułu zapłonowego (impuls wywołujący iskrę) . Gdy sprawdzasz kontrolką 12volt to napięcie jest na obu zaciskach, bo sprawna cewka przewodzi prąd.
Jeśli twoja stacyjka nie ma oporu przy przekręcaniu to i tak trzeba wymienić kostkę stacyjki.
Sposób z przewodem "na krótko" do zacisku 15 to najlepszy test.
Myślę, że wymiana kostki rozwiąże twój problem
no to postaram sie ją wymienić jak najszybciej. Ale u mnie cewka jest podłączona bezpośrednio do aku ale ten patent wymyślił jakiś mechanik poprzedniej właścicielce. Być może że jest uszkodzony moduł i to jest jakieś obejście. Wymienię kostke stacyjki i odepnę te kabelki i zobaczymy co będzie się działo.
Dzięki bardzo za pomoc
[ Dodano: 2011-12-29, 16:17 ]
sprawdziłem jeszcze raz i okazuje się, że cewka jest podłączona bezpośrednio do aku. Załączam fotke
[ Dodano: 2011-12-29, 16:23 ]
Kable z wiązki też idą ale czerwony + jest podpięty do kabla, który wchodzi do zacisku 15 a brązowy minus jest podpięty do kabla niebieskiego i podpięty do zacisku 1. I o co tu chodzi??
[ Dodano: 2011-12-29, 17:41 ]
???
[ Dodano: 2012-01-02, 13:44 ]
Witam,
kostka stacyjki wymieniona jednak to nie pomogło po odłączeniu 2kabelków widocznych na zdjęciu od akumulatora do cewki silnik pracował na benzynie normalnie ale nie działała instalacja gazowa. Wie ktoś dlaczego?
[ Dodano: 2012-04-09, 20:48 ]
Witam ponownie.
Okazało się ze uszkodzony był moduł zapłonowy i aparat zapłonowy. Po wymianie wszystko gra jak powinno.
Pozdrawiam
Dzięki bardzo za pomoc
[ Dodano: 2011-12-29, 16:17 ]
sprawdziłem jeszcze raz i okazuje się, że cewka jest podłączona bezpośrednio do aku. Załączam fotke
[ Dodano: 2011-12-29, 16:23 ]
Kable z wiązki też idą ale czerwony + jest podpięty do kabla, który wchodzi do zacisku 15 a brązowy minus jest podpięty do kabla niebieskiego i podpięty do zacisku 1. I o co tu chodzi??
[ Dodano: 2011-12-29, 17:41 ]
???
[ Dodano: 2012-01-02, 13:44 ]
Witam,
kostka stacyjki wymieniona jednak to nie pomogło po odłączeniu 2kabelków widocznych na zdjęciu od akumulatora do cewki silnik pracował na benzynie normalnie ale nie działała instalacja gazowa. Wie ktoś dlaczego?
[ Dodano: 2012-04-09, 20:48 ]
Witam ponownie.
Okazało się ze uszkodzony był moduł zapłonowy i aparat zapłonowy. Po wymianie wszystko gra jak powinno.
Pozdrawiam