Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 ng] brak prądu kontrolki świecą

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
stepek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

[b4 2.3 ng] brak prądu kontrolki świecą

Post autor: stepek122 » 26 gru 2011, 20:28

Witam wszystkich,
piszę bo mam problem. Mianowicie czasami podczas jazdy samochód mi gaśnie i nie chce zapalić. Wszystkie kontrolki świecą sie jak powinny ale wszystko wygląda jakby nie dostawał prądu na świece. Kable i świece są nowe. Czy może to być uszkodzona kostka stacyjki??

[ Dodano: 2011-12-26, 20:29 ]
Nie dodałem najważniejszej rzeczy. Po ok 2 min samochód pali i działa jak należy.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 26 gru 2011, 21:20

Witam.
1. Czy masz LPG ? Jeśli tak to czy na LPG też nie chce zapalić ?
2. Czy masz pewność, że jest iskra podczas kręcenia ?
3. Sprawdzałeś napięcie na cewce zapłonowej gdy nie chce zapalić [ zwykłą żarówką albo kontrolką 12 volt ] ?
4. Dasz radę sprawdzić zasilanie czujnika Halla w aparacie zapłonowym?

Gdybym miał zgadywać to mi wygląda czujnik Halla w aparacie zapłonowym, nie wiem czy dasz radę sam go sprawdzić.

Pisz jakby co :-)

stepek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: stepek122 » 27 gru 2011, 13:12

witam
Jeżeli chodzi o lpg to mam zamontowane i na gazie też nie chce odpalić. Jeżeli chodzi o napięcie to nic jeszcze nie sprawdzałem. A co do szczegółów to auto gaśnie podczas jazdy i nie zapala się żadna kontrolka-ładowanie, olej itp. tylko po prostu spada obrotomierz i jest zero reakcji. Po chwili odpali i można jechać śmiało. Myślałem, że to może być kostka stacyjki ale mówisz, że to prędzej hall?Problem pojawia się jak narazie sporadycznie ok 1raz na 200km ale gaśnie zawsze w najmniej oczekiwanym momencie np podczas wyprzedzania :evil:

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 27 gru 2011, 13:20

Sprawdz przewody aku-alternator czy nie sa luźne pęknięte, tu moze lezeć przyczyną , miałem taką przygode po wymianie aku w czasie jazdy gasło wsio swiatła itp, po grubszych oględzinach okazało sie ze mam niedokrecony czerwony przewód przy klemie (+) aku ten przewód mocowany na srubę 10mm :mrgreen:

stepek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: stepek122 » 27 gru 2011, 16:49

A zaraz sprawdzę bo miałem wymieniany akumulator zanim go kupiłem :-) dzięki za podpowiedz

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 27 gru 2011, 20:11

stepek122 pisze:czasami podczas jazdy samochód mi gaśnie i nie chce zapalić. Wszystkie kontrolki świecą sie jak powinny
stepek122 pisze: A co do szczegółów to auto gaśnie podczas jazdy i nie zapala się żadna kontrolka-ładowanie, olej itp. tylko po prostu spada obrotomierz i jest zero reakcji.
Więc jak to w końcu jest :?: Teraz to trochę mnie zmyliłeś :?:

Jeżeli nie zapalają się kontrolki, to może być kostka stacyjki lub zasilanie do stacyjki np. coś przy skrzynce bezpieczników. W tym obwodzie nie ma przekaźników, więc może któryś z przewodów nie kontaktuje [ od dołu skrzynki bezpieczników, w kabinie ].

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 27 gru 2011, 20:32

Pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie masy aku do budy i masy do alternatora. Potem szukać dopiero w środku auta.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 27 gru 2011, 20:48

Zakładamy, że podczas próby uruchomienia rozrusznik kręci.
Chyba, że jest inaczej . . . bo wtedy to znowu co innego jest podejrzane.

stepek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: stepek122 » 28 gru 2011, 17:41

kontrolki nie świecą się kiedy silnik gaśnie. Po cofnięciu kluczyka i ponownym uruchomieniu zapłonu kontrolki się zapalaja, rozrusznik kręci ale nie pali. Po jakiś 2 minutach pali i przejeżdżam 100km normalnie.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 28 gru 2011, 18:27

Jeżeli jesteś pewien, że nie masz żadnego starego alarmu, dokładanego immobilisera czy innych "ukrytych" guzików, to wygląda mi na problem ze stacyjką.
Zrób tak:
- przygotuj sobie przewód elektryczny średniej grubości i miej go w samochodzie;
- gdy znowu zgaśnie przekręć kluczyk i podłącz przewód "na krótko" do zacisku + aku i do zacisku 15 na cewce zapłonowej.
- jeśli pojawią się kontrolki, zapewne silnik zapali , to masz pewność że to kwestia stacyjki [ kostka do wymiany ]

Mam nadzieję, że się rozumiemy . Pozdro. :mrgreen:

stepek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: stepek122 » 28 gru 2011, 19:21

serizzi mam pytanie bo wlasnie wracam z samochodu i sprawdzałem połączenia kabli na aku i przy alternatorze jednak zastanawiam sie nad połączeniem aku z cewką zapłonową. Wyglada ona na jakąś prowizorkę a mianowicie z aku idą dwa osobne kable z + i -. plus jest do 15 a minus do 1 czy tak to powinno być???poza tymi kablami są oryginalne z wiązki niebieski i chyba czarny

[ Dodano: 2011-12-28, 19:24 ]
jeżeli chodzi o stacyjke to chyba też nie jest ok bo nie mam wogóle stopni 1,2,3 tylko płynny ruch aż do zapłonu. Jeżeli chodzi o alarm to mój samochód jest w niego wyposażony ale go nie używam bo nie działa mi centralny zamek a to on chyba u mnie go uzbraja bo nie mam pilota :shock:

[ Dodano: 2011-12-28, 19:26 ]
odnośnie tych kontrolek to gdy silnik gaśnie podczas jazdy to nic sie nie zapala. Gdy wylączam zapłon i przekręcam kluczyk ponownie to kontrolki sie palą ale silnik nie pali. Jakby był zalany albo nie bylo iskry.

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 28 gru 2011, 20:27

Cewka zapłonowa nie może być podpięta do aku bezpośrednio, musiałeś coś źle sprawdzić ;-)
Zacisk 15 na cewce to +12volt po przekręceniu kluczyka, zacisk 1 to masa (minus) z modułu zapłonowego (impuls wywołujący iskrę) . Gdy sprawdzasz kontrolką 12volt to napięcie jest na obu zaciskach, bo sprawna cewka przewodzi prąd.
Jeśli twoja stacyjka nie ma oporu przy przekręcaniu to i tak trzeba wymienić kostkę stacyjki.
Sposób z przewodem "na krótko" do zacisku 15 to najlepszy test.

Myślę, że wymiana kostki rozwiąże twój problem ;-)

stepek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: stepek122 » 29 gru 2011, 07:25

no to postaram sie ją wymienić jak najszybciej. Ale u mnie cewka jest podłączona bezpośrednio do aku ale ten patent wymyślił jakiś mechanik poprzedniej właścicielce. Być może że jest uszkodzony moduł i to jest jakieś obejście. Wymienię kostke stacyjki i odepnę te kabelki i zobaczymy co będzie się działo. :-D
Dzięki bardzo za pomoc

[ Dodano: 2011-12-29, 16:17 ]
sprawdziłem jeszcze raz i okazuje się, że cewka jest podłączona bezpośrednio do aku. Załączam fotke ;-)

[ Dodano: 2011-12-29, 16:23 ]
Kable z wiązki też idą ale czerwony + jest podpięty do kabla, który wchodzi do zacisku 15 a brązowy minus jest podpięty do kabla niebieskiego i podpięty do zacisku 1. I o co tu chodzi?? :-D

[ Dodano: 2011-12-29, 17:41 ]
???

[ Dodano: 2012-01-02, 13:44 ]
Witam,
kostka stacyjki wymieniona jednak to nie pomogło :-( po odłączeniu 2kabelków widocznych na zdjęciu od akumulatora do cewki silnik pracował na benzynie normalnie ale nie działała instalacja gazowa. Wie ktoś dlaczego?

[ Dodano: 2012-04-09, 20:48 ]
Witam ponownie.
Okazało się ze uszkodzony był moduł zapłonowy i aparat zapłonowy. Po wymianie wszystko gra jak powinno.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl