Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 - ABK] dziura w gazie ,brak mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pawlik30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: kraków

[B4 - ABK] dziura w gazie ,brak mocy

Post autor: pawlik30 » 26 gru 2011, 11:49

:oops:
Mam problem z audi b4 silnik abk 2.0 115KM ,przy nagłym wciśnięciu pedału gazu jest przydławienie silnika i automatycznie w tym momencie auto muli (zarówno na benzyna i lpg) i brak pełnej mocy .Wymieniłem :2 czujniki temperatury na nowe orginalne ,sonda lambda orginal bosch ,świece,kable ,byłe przekładany przepływomierz z przepustnicą ,wymieniony przekażnik 30 ,ustawiony zapłon w autoryzowanym serwisie audi ,przekładany był aparat zapłonowy ,sprawdzany rozrząd ,brak błędów na komputerze ,wszystkie te zabiegi nie pomogły ,problem nadal występuje ,walka z tym zagadnieniem trwa już prawie rok odwiedziłem wiele warsztatów mechanicznych ,również autoryzowany serwis audi wszyscy twierdzą że autko w 100 % sprawne ale tak nie jest .Pomóżcie !!!!!!!! bo mi ręce mdleją :oops:

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 26 gru 2011, 14:28

Proponuję zdemontować mikser gazu, założyć gumę jak w oryginale i spróbować na benzynie. Problemem może być zbyt mały otwór a w związku z tym za mało powietrza i mułowatość.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 26 gru 2011, 14:49

Objaw jak uszkodzony przepływomierz, lub regulator wtrysku.

Uzasadnienie: Luźna sprezyna przepływki w momencie gwałtownego depnieca uchyla przepływke poza zakres dolewajac benzyny az zalewa. Regulator ma uszkodzona kompensacje po podcisnieniu i zalewa auto.

Sprawa jednak wystepuje też na gazie, moze zatem warto podmienić cewkę zapłonową, bo być może poprostu zdmuchuje iskrę.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 26 gru 2011, 15:12

Ale to nie wyjaśnia sprawy gazu. Sprawdź jaki masz prąd wychodzący z modułu i cewki. Może iskra jest za słaba lub kolejność zapłonu się wywala poprzez zwarcie.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 26 gru 2011, 15:18

Przeciesz napisałem by podmienił cewkę. :shock:

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 26 gru 2011, 15:31

Ja nie pisałem o podmianie tylko o sprawdzeniu prądu. Cewka może być okey a zwarcie będzie między cewką a modułem powodując słabszą iskrę pod obciążeniem.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 26 gru 2011, 15:57

Moduł tyrystorowo zmienia katy, wiec w przypadku przebicia iskry nie byłoby wcale.

pawlik30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: kraków

Post autor: pawlik30 » 26 gru 2011, 17:28

jak sprawdzić cewke zapłonową ponieważ ja ją już wymieniałem 5 miesięcy temu może ktoś mi napisze dokładnie jak to zrobić

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8426
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 gru 2011, 20:20

bloku pisze:Sprawdź jaki masz prąd wychodzący z modułu i cewki
Ciekawe jak przeciętny kowalski ma zmierzyć kilka kV?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 27 gru 2011, 20:30

Zwykły miernik wystarczy + trochę wiedzy lub schemat skąd ma co wychodzić. Ja tak doszedłem u siebie w NMie co było powodem iż auto nie jechało powyżej 6 tys obr.

pawlik30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: kraków

Post autor: pawlik30 » 27 gru 2011, 20:30

witam cewke mamy z głowy podmieniłem i nic dalej to samo zapomniałem dodać ze na zimnym silniku jest wmiare dobrze po zagżaniu jest katastrofa raz na tydzien mu odwali i jedzie normalnie i ma moc jak powinien ale tylko przez 2,3kilometry i odnowa muł i dziura

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 27 gru 2011, 20:43

Taki efekt czujnika halla...rozgrzewa się i siada mu zapłon :/

pawlik30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: kraków

Post autor: pawlik30 » 27 gru 2011, 20:49

2 aparaty zapłonowe już przekładałem i bez zmian a czujnik hala raczej dziala albo nie tak mi się wydaje komputer przekładałem też i to samo

:-(

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 gru 2011, 21:01

Może poprostu podłaczyc vaga i zlogować co sie da?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8426
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 gru 2011, 21:20

Zwykły miernik wystarczy
Zwykły miernik jest do 1kV. Wiec jak można zmierzyć kilkanaście kV?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl