Tak jak kolega TYGRYSQ napisał: Problemy tego silnika zaczynają się w momencie zamontowania instalacji Lpg. Ja po wymontowaniu Lpg przestałem mieć jakiekolwiek problemy z silnikiem. Po czterech latach użytkowania takiego silnika:
Zalety:
- bardzo wytrzymałe silniki
- bardzo ładnie ciągnie od dołu 1-3 tys. lepiej niż 20v
- piękne brzmienie 5 cylindrów
- dobrze zestrojony daje dużo radości
- dobrze sobie radzą z napędem quattro (nie jest za słaby żeby ruszyć 2 ośki)
- stosunkowo tanie części w sklepach - jak to do audi80
Wady:
- spalanie 8-12l Pb 8- trasa, 12- miasto
- to nie jest silnik do instalacji Lpg ale można spróbować z gaźnikiem BLOS'a
- problem ze znalezieniem mechanika który zna się na mechanicznym wtrysku
- drogie części do układu paliwowego ( nowych nie ma a starych jest mało)
Ogólnie daje dużo frajdy i cieszę się że go mam.
2.3 10V Opinie o tym silniku.
nowe czesci oczywiscie sa. Ceny w CHF - rozdzielacz 1450. nastawinik cisnienia 650, pompa paliwa w aso 450 chf, zakup ze strony internetowej w niemczech 30% mniej.
I przestance z tym gazem!! to ze ktos wymyslil niedopasowany mikser dedykowany nie znaczy ze nei mozna sobie dopasowac innego. To tak jak by powiedziec ze auto jest nienaprawialne bo nie ma w okolicy mechanika ktory potrafi naprawic. Takie powielanie bzdur i klepanie stereotypow. Zgodnie z tym mysleniem zaden silnik nie nadaje sie do gazu, bo w kazdym jaki istnieje, jak jezdzi tylko na gazie to cos sie zepsuje, jak nie wtryski zatra to pompa zdechnie. Do zalozenia instalacji tzeba jednak znalexc kogos kto sie na tym zna a nie montera podzespolow - badz zrobic samemu.
I przestance z tym gazem!! to ze ktos wymyslil niedopasowany mikser dedykowany nie znaczy ze nei mozna sobie dopasowac innego. To tak jak by powiedziec ze auto jest nienaprawialne bo nie ma w okolicy mechanika ktory potrafi naprawic. Takie powielanie bzdur i klepanie stereotypow. Zgodnie z tym mysleniem zaden silnik nie nadaje sie do gazu, bo w kazdym jaki istnieje, jak jezdzi tylko na gazie to cos sie zepsuje, jak nie wtryski zatra to pompa zdechnie. Do zalozenia instalacji tzeba jednak znalexc kogos kto sie na tym zna a nie montera podzespolow - badz zrobic samemu.
Ja miałem dwie audi ng i pierwsza była kupiona bez gazu na benzynie chodziła super.Przed założeniem gazu znajomy gazownik kazał mi wymienic wszystkie składniki układu zapłonowego dopiero wtedy załozył mi lpg bez silnika krokowego na wężu i nie mialem z nią absolutnie żednego problemu lałem gaz i jezdziłem. Mi sie wydaje, że jeżeli odpowiednio traktuje sie ten silnik, dba to problemów nie ma, a jeśli ktos kupi zaniedbany złom z lpg i potem tylko chciałby jezdzic nie podnosząc maski to wczesniej czy pózniej strzał bedzie.Obecna audi była też bez lpg, ale za to jak sie okazało ktoś lpg chciał miec, zle załozył kompensacje i nie odpiął pompy paliwa no i było bum. Teraz jakos poskładałem wszystko do kupy ustawiłem przepływkie i wyeliminowałem wszystkie lewusy i jest w miare ok .
Miałem kilka samochodów i moim zdaniem ten silnik jest czuły na wszystkie nieszczelności. Układ zapłonowy musi byc ok nie ma na tym co oszczedzać bo potem tacy oszczedni ludzie psują tylko opinie o tym silniku
Miałem kilka samochodów i moim zdaniem ten silnik jest czuły na wszystkie nieszczelności. Układ zapłonowy musi byc ok nie ma na tym co oszczedzać bo potem tacy oszczedni ludzie psują tylko opinie o tym silniku
mam ng juz drugi rok i z gazem nie mam zadnych problemow instalacja brc przejechałem nim 35 tys i tylko wymieniłem filtr od gazu i jedna regulacja bo na poczatku potrafiła spalic nawet 20 l gazu teraz w miescie 13l instalacja była załozona w 2006 roku wiec jesli wszystko jest szczelne autko chodzi na gazie bez zadnego problemu zapala nawet na samym gazie przy temp -15 wiec nie piszcie ze ng nie nadaje sie do gazu