Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 TDI 1Z] ..problem z obrotami ...

keitel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 sie 2007, 23:27

Post autor: keitel » 10 sie 2007, 14:05

Odpiąłem dziś przepływomierz i do 2400 obrotów auto szło tak jak wcześniej natomiast powyżej tych obrotów zaczynało go coś przytykać. Co do węży to wczoraj mechanik sprawdzał bo wszystko rozkręcił i nie stwierdził, żeby coś było nie tak z wężami.
Nie orientuje się ktoś może u kogo we Wrocławiu można podpiąć auto pod laptopa?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 sie 2007, 14:40

Jeżeli po odłączeniu lmm nie ma różnicy to na 90% masz padniety przepływomierz. Dla własnego spokoju i pewności zrob logi dynamiczne i tam wyjdzie co sie dzieje zrób bloki 001,003,007,008,010,011,

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 11 sie 2007, 10:17

A nie masz kolegi czy znajonego, sąsiada ..... z takim silnikiem :?: Podpinasz jego przwpływkę i masz od razu odpowiedź :!:

keitel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 sie 2007, 23:27

Post autor: keitel » 11 sie 2007, 19:27

Niestety nie znam nikogo kto ma auto z takim silnikiem. Jest jeszcze jedna sprawa która rzuciła mi się w oczy - między 1800 a 2000 obrotów auto wpada w drgawki. Drży cała buda. Widać to nawet po światłach, które się odbijają na samochodzie, który jedzie przede mną.Na mniejszych i większych obrotach wszystko jest ok.
Podpięcie pod kompa nie wykazało żadnych błędów - także błędu przepływomierza.

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 12 sie 2007, 07:58

na 99% przepływka :!: pozdrawiam i życzę szerokości____________piachu

keitel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 sie 2007, 23:27

Post autor: keitel » 12 sie 2007, 09:32

Może w tym tygodniu kupie jakąś przepływkę i zobaczę może się coś poprawi.

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 14 sie 2007, 11:39

Zanim kupisz nową przepływkę to powiedz z którego roku jest to auto bo 1z szły w dwóch wersjach. Łatwo to rozpoznać właśnie po przepławce jeśli jest walcowata i znajduje się na wężu to jest nowy model a jeśli jest przymocowana do filtra to stary.
Ja też miałem problem z mocą i kosztowało mnie to 1000 zł i sporo grzebania bo mało kto mówi że przyczyną mogą być wtryski

keitel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 sie 2007, 23:27

Post autor: keitel » 26 sie 2007, 23:21

Po tygodniowym grzebaniu wyszedł już powód mulenia auta. Po pierwsze to nie działało turbo i trzeba je było zregenerować, a po drugie wg. tego co stwierdzili turbiniarze to lał jeden wtrysk i w turbo się zrobiła komora spalania. Po wymianie turba i lejącego wtrysku jest spora poprawa. Ale nadal nie udało mi się zlikwidować wibracji pomiędzy 1800 a 2000 obrotów. Czy to może być źle ustawiony kąt wtrysku lub zbyt mała dawka paliwa? Z moich obliczeń to auto po mieście mi brało około 8-9 litrów / 100km

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 27 sie 2007, 15:23

powinno brać około 6-7 litrów w mieście a wibracje w tym przedziale są raczej spowodowane nastawnikiem dawki (czyszczenie lud wymiana w zależności czy jest potencjometryczny czy indukcyjny)

keitel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 sie 2007, 23:27

Post autor: keitel » 26 wrz 2007, 22:27

Po miesiącu nastał ciąg dalszy zabawy z autkiem. Auto pojechało na podpięcie pod kompa. Wyszło, że są nie takie jak potrzeba mapy zapłonu. Kolesie rozebrali autko wgrali nowe mapy i po odpaleniu nie ta maszyna - ciąg ma, zrywna. Po około 20min. w czasie jazdy wywaliło check i auto znów się zmuliło. Co może być tego przyczyną? Uwalony komp czy może coś innego? Ja obstawiam kompa bo auto przez 20minut rwało jak głupie by po jakimś czasie znów stracić moc

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 wrz 2007, 08:05

Mozliwe że złapało notlaufa a czy po zgaszeniu i odpaleniu znowu miało moc czy od tej pory żadnej poprawy :?: Jeżeli brak poprawy to albo komp siadł po nowym programie lub zaworek N75 odmówił współpracy

keitel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 sie 2007, 23:27

Post autor: keitel » 28 wrz 2007, 23:32

Po kolejnym odpaleniu jest tak jak było. Auto ma dalej wibracje, ale trochę lepiej się zbiera i na autostradzie dało się dojść z prędkością do 150km/h. Też podejrzewam kompa. Mechanicy mają ściągnąć jeszcze jakiś nowy zaworek N75 w celu sprawdzenia. Jest jeszcze jedna rzecz, którą zauważyłem, ale nie wiem czy może mieć jakiś związek ze sprawą w czasie jazdy jak zacznę puszczać i wciskać pedał gazu to auto w ogóle nie szarpie tylko powoli zwalnia tak jakby nie otrzymywało paliwa, a jak mu mocneij depnę to od razu zaczyna przyspieszać.

[ Dodano: 2007-11-16, 22:34 ]
Po dłuższej nieobecności wziąłem się za wymianę zaworka N75. Po wymianie auto odzyskało moc - dużo lepiej przyspiesza, ale dalej dochodzi do 130-140km/h. Dodatkowo wziąłem się za wymianę termostatu, bo autko dość sporo paliło. Ale wymiana termostatu niewiele pomogła. Auto dalej pali po mieście koło 10l ON a na trasie koło 8l ON.
Powoli kończą mi się pomysły z tym co może byc nie tak w aucie. Czy może być to zapchany katalizator, że auto się tak muli ityle pali czy też np. filtr powietrza może dawać za mało paliwa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl