trepek nie myli sie całkowicie. Wiadomo, że rodzaj podanego paliwa ma kluczowe znaczenie, ale jest kilka czynników, które maja duzy wplyw na rozchodzenie sie plomnienia w dostarczonej mieszance. Im wyzszy stopień spreżania tym wyższa sprawność spalania.Leo pisze:trepek pisze:Abstrahując od NM i KM, Twój silnik i tak niesamowicie utrzymuje sprawność spalania mieszanki na najwyższych obrotach :mrgreen: Wymieszanie, wstępne sprężenie i podanie do cylindra to jest to <ok>
W dieslu nigdy takie coś nie będzie miało miejsca i nie jest możłiwością by to zrobić.
o nie nie panie, mylisz się po całości.
Sprawność spalania mieszanki nie zalezy (bezpośrednio) od sposobu jej dostarczenia i wymiany, tylko od samej mieszanki. W dieslu ograniczeniem , którego (teoretycznie) nie da się przekroczyć to prędkość rozchodzenia się płomienia w mieszance, która w dieslu jest spooro niższa niż w benzynie, i to dlatego diesel kręci się dużo niżej, i dlatego są mu potrzebne niutony.
I jeszcze jedno - moc maksymalna to jest właśnie TO co mówi nam o tym, jak szybkie jest auto, nie moment, jeśli ustawisz dwa auta, jeden diesel a drugi benzyna o tej samej mocy - osiągi, jeśli pominiemy skrzynię biegów lub zbliżymy je do siebie prędkościami maksymalnymi na biegu bezpośrednim, ustalimy masę własną taką samą, będą takie same. Nie ma innej opcji. A wiadomym jest, że te silniki będą miały skrajnie różne przebiegi momentu, jak i jego wartości.
Różnice będą , owszem , w średnim zakresie obrotów, ale nie aż takie, jakie wynikałyby z różnicy momentu obrotowego.
Na predkość rozchodzenia się płomienia mają wpływ: liczba oktanowa, ciśnienie sprężania, skład mieszanki.
Aby uzyskać max sprawność silnika dąży się do uzyskania jak najwyzszego ciśnienia nad tłokiem tak aby nie dopuścić do spalania detonacyjnego.
W moim przypadku bogata mieszanka poprzez ,, wymieszanie'' staje się jednorodna, nastepnie dostarczona pod ciśnieniem zostaje sprężona przez tłoki, co przy wysokim stopniu sprężania 10:1 czyni ją bardzo podatną na zaplon. Tak przygotowana mieszanka ulega błyskawicznemu spaleniu co daje wysoką sprawność. Zapłon jest tak ustawiony, że silnik pracuje na granicy stuku co pozwala max wykorzystać wysoką liczbę oktanową LPG a wiadomo, że im wyższa liczba oktanowa, tym jest bardziej odporna na spalanie detonacyjne przy wysokim ciśnieniu spreżania.