Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PGT] projekt turbo T3/T4

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 30 gru 2011, 23:32

Leo pisze:
trepek pisze:Abstrahując od NM i KM, Twój silnik i tak niesamowicie utrzymuje sprawność spalania mieszanki na najwyższych obrotach :mrgreen: Wymieszanie, wstępne sprężenie i podanie do cylindra to jest to <ok>
W dieslu nigdy takie coś nie będzie miało miejsca i nie jest możłiwością by to zrobić.

o nie nie panie, mylisz się po całości.

Sprawność spalania mieszanki nie zalezy (bezpośrednio) od sposobu jej dostarczenia i wymiany, tylko od samej mieszanki. W dieslu ograniczeniem , którego (teoretycznie) nie da się przekroczyć to prędkość rozchodzenia się płomienia w mieszance, która w dieslu jest spooro niższa niż w benzynie, i to dlatego diesel kręci się dużo niżej, i dlatego są mu potrzebne niutony.

I jeszcze jedno - moc maksymalna to jest właśnie TO co mówi nam o tym, jak szybkie jest auto, nie moment, jeśli ustawisz dwa auta, jeden diesel a drugi benzyna o tej samej mocy - osiągi, jeśli pominiemy skrzynię biegów lub zbliżymy je do siebie prędkościami maksymalnymi na biegu bezpośrednim, ustalimy masę własną taką samą, będą takie same. Nie ma innej opcji. A wiadomym jest, że te silniki będą miały skrajnie różne przebiegi momentu, jak i jego wartości.
Różnice będą , owszem , w średnim zakresie obrotów, ale nie aż takie, jakie wynikałyby z różnicy momentu obrotowego.
trepek nie myli sie całkowicie. Wiadomo, że rodzaj podanego paliwa ma kluczowe znaczenie, ale jest kilka czynników, które maja duzy wplyw na rozchodzenie sie plomnienia w dostarczonej mieszance. Im wyzszy stopień spreżania tym wyższa sprawność spalania.
Na predkość rozchodzenia się płomienia mają wpływ: liczba oktanowa, ciśnienie sprężania, skład mieszanki.

Aby uzyskać max sprawność silnika dąży się do uzyskania jak najwyzszego ciśnienia nad tłokiem tak aby nie dopuścić do spalania detonacyjnego.
W moim przypadku bogata mieszanka poprzez ,, wymieszanie'' staje się jednorodna, nastepnie dostarczona pod ciśnieniem zostaje sprężona przez tłoki, co przy wysokim stopniu sprężania 10:1 czyni ją bardzo podatną na zaplon. Tak przygotowana mieszanka ulega błyskawicznemu spaleniu co daje wysoką sprawność. Zapłon jest tak ustawiony, że silnik pracuje na granicy stuku co pozwala max wykorzystać wysoką liczbę oktanową LPG a wiadomo, że im wyższa liczba oktanowa, tym jest bardziej odporna na spalanie detonacyjne przy wysokim ciśnieniu spreżania.

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 31 gru 2011, 10:53

Ładnie ładnie panie kolego. Po ostatnim filmiku tylko podtrzymuję swoją tezę. Trudno tutaj ocenić ilość niutonometrów ale jest ich troszkę, zapewne około 200, a mocy obstawiam na pewno nie więcej niż 150KM, może nawet ze skłonnością do 140KM.
Twoja wydumka to bardzo ciekawy projekt, jak go rozwiniesz to efekt będzie urywał suty, bo już zawstydzasz wszystkie tdi i v6 abc quattro, a z aah miałbyś problem. Abc w ośce chyba by cię objechało po przekroczeniu 100km/h.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 31 gru 2011, 14:09

masrepus pisze:Ładnie ładnie panie kolego. Po ostatnim filmiku tylko podtrzymuję swoją tezę. Trudno tutaj ocenić ilość niutonometrów ale jest ich troszkę, zapewne około 200, a mocy obstawiam na pewno nie więcej niż 150KM, może nawet ze skłonnością do 140KM.
Twoja wydumka to bardzo ciekawy projekt, jak go rozwiniesz to efekt będzie urywał suty, bo już zawstydzasz wszystkie tdi i v6 abc quattro, a z aah miałbyś problem. Abc w ośce chyba by cię objechało po przekroczeniu 100km/h.
Projekt jest cały czas w trakcie modernizacji. Zmieniłem zawieszenie, skrzynię biegów z półosiami i przegubami, hamulce a teraz eksperymentuję z silnikiem. Nakręcę kilka tysięcy km i sprawdzę czy wszystko działa poprawnie.
W planach mam założenie dołu od G60, zamontowanie blosa, zmiana przełożenia na kompresorze i zwiększenie srednicy wydechu.

Eaton M45 jest w stanie dmuchnąć w 1,8 0.6 - 0.7 bara co powinno dać ciekawe osiągi. :-D

Myślę, że podzespoły zamontowane od audi 90 2.3 20V są w stanie spokojnie wytrzymać 200KM i 260NM. Silniki G60 dżwigają 250 KM i 300 NM także można bedzie podkręcać motor bez obawy, że coś nie wytrzyma.

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 31 gru 2011, 15:50

o napęd się zupełnie nie musisz martwić, wytrzymuje całość (oprócz półosiek ale nie masz quattro i też bym się tym nie martwił) do 450 Nm. Tutaj największą niewiadomą jest silnik, nic więcej.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 31 gru 2011, 18:25

Pełen szacun - myślę że lepiej się zbiera od mojego a ja dodam że objechałem ustawione w pełni sprawne 2.6
No szkoda że nie mieszkasz w pobliżu można by coś porównać
Bezie mieć na moje oko ponad 140 koni
Pozdrawiam

=============
Leo pisze:
trepek pisze:Abstrahując od NM i KM, Twój silnik i tak niesamowicie utrzymuje sprawność spalania mieszanki na najwyższych obrotach :mrgreen: Wymieszanie, wstępne sprężenie i podanie do cylindra to jest to <ok>
W dieslu nigdy takie coś nie będzie miało miejsca i nie jest możłiwością by to zrobić.

o nie nie panie, mylisz się po całości.

Sprawność spalania mieszanki nie zalezy (bezpośrednio) od sposobu jej dostarczenia i wymiany, tylko od samej mieszanki. W dieslu ograniczeniem , którego (teoretycznie) nie da się przekroczyć to prędkość rozchodzenia się płomienia w mieszance, która w dieslu jest spooro niższa niż w benzynie, i to dlatego diesel kręci się dużo niżej, i dlatego są mu potrzebne niutony.

I jeszcze jedno - moc maksymalna to jest właśnie TO co mówi nam o tym, jak szybkie jest auto, nie moment, jeśli ustawisz dwa auta, jeden diesel a drugi benzyna o tej samej mocy - osiągi, jeśli pominiemy skrzynię biegów lub zbliżymy je do siebie prędkościami maksymalnymi na biegu bezpośrednim, ustalimy masę własną taką samą, będą takie same. Nie ma innej opcji. A wiadomym jest, że te silniki będą miały skrajnie różne przebiegi momentu, jak i jego wartości.
Różnice będą , owszem , w średnim zakresie obrotów, ale nie aż takie, jakie wynikałyby z różnicy momentu obrotowego.
Jestem fanem kłótni o NM
Czytam wszystkie spory o mocy i momencie obrotowym
Przypomnę zadanie które kiedyś zadałem na naszym forum i Panowie go rozwiązali bezbłędnie - Loo, Kris, Skuciok i inni proszę nie podpowiadać


- jedno auto ma 200 Nm i odcięcie przy 4500 obr/min - jedzie na 3 biegu 100 km/h a obrotek wskazuje 4400 obr/min

- drugie auto ma 140 Nm i odcięcy przy 8000 obr/min - jedzie na 2 biegu 100 km/h a obrotek wskazuje 7900 obr/min

Nasze teoretyczne auta mają tę samą masę, te same obwody kół np. 2 mety, wykres momentu obrotowego mamy płaski, opory tarcia, toczenia pomijamy

Pytanie - którego na moment przed końcem obrotów bardziej wciśnie w fotel jak doda gaz na maxa
Ostatnio zmieniony 31 gru 2011, 19:21 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 31 gru 2011, 19:11

ziemor pisze:Pełen szacun - myślę że lepiej się zbiera od mojego a ja dodam że objechałem ustawione w pełni sprawne 2.6
No szkoda że nie mieszkasz w pobliżu można by coś porównać
Bezie mieć na moje oko ponad 140 koni
Pozdrawiam

=============
Leo pisze:
trepek pisze:Abstrahując od NM i KM, Twój silnik i tak niesamowicie utrzymuje sprawność spalania mieszanki na najwyższych obrotach :mrgreen: Wymieszanie, wstępne sprężenie i podanie do cylindra to jest to <ok>
W dieslu nigdy takie coś nie będzie miało miejsca i nie jest możłiwością by to zrobić.

o nie nie panie, mylisz się po całości.

Sprawność spalania mieszanki nie zalezy (bezpośrednio) od sposobu jej dostarczenia i wymiany, tylko od samej mieszanki. W dieslu ograniczeniem , którego (teoretycznie) nie da się przekroczyć to prędkość rozchodzenia się płomienia w mieszance, która w dieslu jest spooro niższa niż w benzynie, i to dlatego diesel kręci się dużo niżej, i dlatego są mu potrzebne niutony.

I jeszcze jedno - moc maksymalna to jest właśnie TO co mówi nam o tym, jak szybkie jest auto, nie moment, jeśli ustawisz dwa auta, jeden diesel a drugi benzyna o tej samej mocy - osiągi, jeśli pominiemy skrzynię biegów lub zbliżymy je do siebie prędkościami maksymalnymi na biegu bezpośrednim, ustalimy masę własną taką samą, będą takie same. Nie ma innej opcji. A wiadomym jest, że te silniki będą miały skrajnie różne przebiegi momentu, jak i jego wartości.
Różnice będą , owszem , w średnim zakresie obrotów, ale nie aż takie, jakie wynikałyby z różnicy momentu obrotowego.
Jestem fanem kłótni o NM
Czytam wszystkie spory o mocy i momencie obrotowym
Przypomnę zadanie które kiedyś zadałem na naszym forum i Panowie go rozwiązali bezbłędnie - Loo, Kris, Skuciok i inni proszę nie podpowiadać


- jedno auto ma 200 Nm i odcięcie przy 4500 obr/min - jedzie na 3 biegu 100 km/h a obrotek wskazuje 4400 obr/min

- drugie auto ma 140 Nm i odcięcy przy 8000 obr/min - jedzie na 2 biegu 100 km/h a obrotek wskazuje 7900 obr/min

Nasze teoretyczne auta mają tę samą masę, te same obwody kół np. 2 mety, wykres momentu obrotowego mamy płaski, opory tarcia, toczenia pomijamy

Pytanie - którego bardziej wciśnie w fotel jak doda gaz na maxa
Nikogo nie będzie wciskać bo właśnie obydwom skończyły się obroty <ok>

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 31 gru 2011, 20:03

ziemor, To drugie, bo się szybciej wkręci.

Awatar użytkownika
michal1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 13 paź 2010, 19:20
Lokalizacja: Sade Budy

Post autor: michal1993 » 01 sty 2012, 03:46

skoro ten pierwszy ma wiecej nm to raczej lepiej powinien wciskać :?:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 01 sty 2012, 12:36

Pamiętam to pytanie i odpowiem tak jak wtedy - 2gi <ok>

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 03 sty 2012, 20:37

Drugie auto bardziej wcisnie w fotel, ale przez krotszy okres czasu niż pierwsze będzie wciskalo wynika to z tego, iż oba auta maja do odcinki 100 RPM. Jadąc na drugim biegu drugie auto ma lżej się wkręcić o 100RPM, ponieważ ma krótsze przełozenie niż auto nr 1 jadące na 3 biegu. Pojazd nr 1 przy odcince uzyska wiekszą prędkość koncową. Podsumowując, pojazd nr 2 ma duzo " lżej " wkręcić sie o 100RPM a co się z tym wiąże, to że potrzebuje mniej NM, żeby czuć większą silę wciskania niż jakby jechal na wyzszym biegu.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 04 sty 2012, 16:49

Witam

Koledzy to kiedyś policzyli

1 auto:- 92,15 kW przełożenie 5,27 , 5,27 * 200 NM = 1054 NM
2 auto: 115,82 kW przełożenie 9,46 , 9,46 * 140 NM = 1324 NM

autu 1 ma na kołach 1054 NM
auto 2 ma na kołach 1324 NM

Liczy się to co przyłożymy na koła :)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 04 sty 2012, 17:47

Sprawdziłem w etce Miska olejowa jest taka sama w/g etki dla wszystkich silników 4 cylindrowych. A PG ma taka samą pompe oleju jak inne silniki 4 cylindrowe jest tylko rozgraniczenie na 16v i tyle.

pozdro

PS Pogadaj z Marcinem S80 on ma PG do sprzedania które już jest przygotowane do wzdłużnego montażu bo miał je na aucie. Wiem że chce sprzedać.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 02 lut 2012, 21:24

Koledzy jakie mogą być oznaki spalania stukowego?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 lut 2012, 21:40

Głośna praca silnika. Przy otwarciu przepustnicy do oporu pod obciązeniem, dzwiek jakbyś wysypywał gwoździe na blachę metalową. Drgania po całym silniku. Nadmierne nagrzewanie silnika.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 02 lut 2012, 22:28

U mnie byla dziwna sytuacja i nie jestem w 100% przekonany, że to spalanie stukowe.
Glowica grała przy max obciazeniu i silnik tracil moc, po opoznieniu zaplonu ucichlo. Dodam, że silnik nie nagrzewal sie nadmiernie.
Czy może to być wina szklanek?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl