Witam!
Chcę wykorzystać świąteczny urlop i może podłączyć wreszcie digitala, a mam problem z kilkoma kabelkami.
Dysponuje tym co poniżej:
- autem z silnikiem 2.2 KV
- wiązką i digitalem z 2.3 NG (Coupe GT USA)
- schematem podłączeń digitala z Coupe GT USA, ale chyba z silnikiem KX.
- schematami podłączeń digitala do KV, wersja EU.
Porównałem schematy ze sobą i jeszcze z posiadaną przeze mnie wiązką z NG.
Wynik porównania jest następujący:
- schemat z KX jest najbliższy wiązce z mojego NG, z kilkoma różnicami
- schemat z KV jest podobny do KX, ale kable są całkowicie inaczej podłączone, sygnały są identyczne.
A więc skupmy się na schemacie z KX w odniesieniu do NG. Z grubsza wszystko jest podłączone tak jak na tym schemacie, jedyne różnice dotyczą sygnałów do komputera pokładowego.
Poniżej lista zmian:
- pin 1 - w NG mam tutaj doprowadzoną masę, brązowy kabel (mam co do tego teorię ale o tym niżej)
- pin 3 - w NG jest tutaj doprowadzony zielony przewód z ECU (10 pin w ECU), zamiast do pinu 29 jak w KX. Na wolnych obrotach ma być ok 1.0V, w miarę wzrostu obrotów więcej woltów . Ten przewód mam przy wtyczce potencjometru przepustnicy.
- pin 10 - w NG jest pusty, a pownien być tu sygnał z potencjometru przepływomierza. Mam ten czarno-żółty kabel przy wtyczce potencjometru przepustnicy
- pin 23 - w NG też pusty, tutaj powinien być sygnał korekcji z czegoś co nie wiem gdzie jest (czarno-czerwony): N54 (2-way valve for full throttle enrichment) lub N65 (overrun cut-off valve)??
- pin 28 - tutaj się zgadza kolor kabla, ale idąc dalej.. w KX/KV powinien być podłączony do potencjometru przepustnicy (i oczywiście mam taki kolor kabla przy wtyczce), natomiast w NG kabel ten przechodzi w przewód brązowo-czerwony, czyli masowy
- pin 29 - w NG pusty, kabelek zielony poszedł sobie na pin 3.
Reszta przewodów jak na schemacie.
I tutaj garść moich pytań.
Po pierwsze co to jest to co powinno być w pinie 23 i gdzie tego szukać? Ze schematów wiem, że idzie to od sterownika ISV, więc od biedy dojdę do tego po kolorze kabla, ale może wiecie co i jak, to zaoszczędzi mi czasu
Po drugie, Mechitro mi sugerował, że kombinuje i się nie znam i wystarczy, że podłącze tak jak jest, ale się nie da, bo...
nie mam gdzie doprowadzić przewodu czarno-żółtego z przepustnicy i czerwono-czarnego, w NG ich nie ma
Zatem mam takie opcje podłączenia:
1) podłączyć tak jak w NG, czyli bez kabla czarno-żółtego i czerowno-czarnego
2) podłączyć tak jak w NG, ale do pustych pinów 10 i 23 podłączyć właśnie kabel czarno-żółty i czerwono-czarny
3) podłączyć wszystko jak na schemacie KX, ale pozostawiając na pin 1 masę
4) podłączyć wszystko jak na schemacie KX, nie masując pinu 1*
* Mam taką teorię, że te zegary są uniwersalne, i może działa to tak, że jak doprowadzę masę do pinu 1 to wtedy pracują w trybie NG-capable i to ECU wszystko oblicza i dostarcza na pin 3 (zielony), natomiast jak pin nie będzie zmasowany to wtedy pracują w trybie KX/KV-capable i zegary samo wszystko liczą czerpiąc dane z potencjometru i korekcji (N54 lub N65)
Fajnie by było nic nie spalić , chcę zacząć od opcji numer 1, wtedy powinno działać jako tako (bez sygnału korekcji). Ale jeżeli nie zadziała to nie wiem co dalej, żeby tego niezjarać
Pozdro i czekam na konstruktywne odpowiedzi. I nie piszcie "jedź do elektryka", bo jak znam wszystkich elektryków w okolicy, to albo nie mają czasu, albo... bałbym się im dać żarówkę do wymiany.
Tutaj załączniki:
Opis podłączenia wszystkiego ze strony kvquattro.com
Tutaj z kolei na stronie 20 i 21 rzeczony schemat podłączeń z (chyba) KX
A tutaj schematy numer 67 i 68 to podłączenie digitala w KV
[B2] Podłączenie digitala z NG do KV
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
niezle zadanie ... a wiec:
dodatkowo dla NG na przykladzie 80 b3 i b4 byly dodatkowe kabelki doprowadzone do BordComputera w liczniku, jako korekcja i tego np nieznajdziesz na schematach a wiem o tym gdyz mi sie trafila niedawno ori wiazka z 90tki NG
trudno mi sie zaglebiac cos dalej gdyz nawet tego twojego licznika niemialem w rekach a co dopiero znac jego polaczenia, napisalem co wiedzialem
to juz predzej, zauwaz ze dla b3 i b4 byly identyczne plyty glowne licznikow dopiero roznice zauwazysz tylko w samych predkosciomierzach, i to tylko dlatego ze byly w b4 wieksze felgijmm pisze:Mam taką teorię, że te zegary są uniwersalne
zgodzil bym sie z tym, podobnie jest w AC dla b3 i b4jmm pisze:doprowadzę masę do pinu 1 to wtedy pracują w trybie NG
dodatkowo dla NG na przykladzie 80 b3 i b4 byly dodatkowe kabelki doprowadzone do BordComputera w liczniku, jako korekcja i tego np nieznajdziesz na schematach a wiem o tym gdyz mi sie trafila niedawno ori wiazka z 90tki NG
trudno mi sie zaglebiac cos dalej gdyz nawet tego twojego licznika niemialem w rekach a co dopiero znac jego polaczenia, napisalem co wiedzialem
Dzięki za odpowiedź.
Dałem trochę bardziej ambitny temat, a nie jakieś tam podłączanie LEDów :mrgreen:
Znalazłem jeszcze schematy z Urquattro z silnikami RR/MB, tam już jest elektronika przy wtrysku jak w NG i na przykład pin 1 jest zmasowany.
Tutaj linki do tych schematów, potwierdzają moją teorię o uniwersalności:
http://www.isham-research.co.uk/quattro ... board.html
http://www.isham-research.co.uk/quattro ... board.html
Niestety Coupe jest mi potrzebne jeszcze do jazdy na co dzień, więc nie mogłem go teraz wybebeszyć, następna próba za dwa tygodnie, ale już chyba wszystko rozpracowałem oprócz czasu
Dałem trochę bardziej ambitny temat, a nie jakieś tam podłączanie LEDów :mrgreen:
Znalazłem jeszcze schematy z Urquattro z silnikami RR/MB, tam już jest elektronika przy wtrysku jak w NG i na przykład pin 1 jest zmasowany.
Tutaj linki do tych schematów, potwierdzają moją teorię o uniwersalności:
http://www.isham-research.co.uk/quattro ... board.html
http://www.isham-research.co.uk/quattro ... board.html
Niestety Coupe jest mi potrzebne jeszcze do jazdy na co dzień, więc nie mogłem go teraz wybebeszyć, następna próba za dwa tygodnie, ale już chyba wszystko rozpracowałem oprócz czasu