Chcę wykorzystać świąteczny urlop i może podłączyć wreszcie digitala, a mam problem z kilkoma kabelkami.
Dysponuje tym co poniżej:
- autem z silnikiem 2.2 KV

- wiązką i digitalem z 2.3 NG (Coupe GT USA)
- schematem podłączeń digitala z Coupe GT USA, ale chyba z silnikiem KX.
- schematami podłączeń digitala do KV, wersja EU.
Porównałem schematy ze sobą i jeszcze z posiadaną przeze mnie wiązką z NG.
Wynik porównania jest następujący:
- schemat z KX jest najbliższy wiązce z mojego NG, z kilkoma różnicami
- schemat z KV jest podobny do KX, ale kable są całkowicie inaczej podłączone, sygnały są identyczne.
A więc skupmy się na schemacie z KX w odniesieniu do NG. Z grubsza wszystko jest podłączone tak jak na tym schemacie, jedyne różnice dotyczą sygnałów do komputera pokładowego.
Poniżej lista zmian:
- pin 1 - w NG mam tutaj doprowadzoną masę, brązowy kabel (mam co do tego teorię ale o tym niżej)
- pin 3 - w NG jest tutaj doprowadzony zielony przewód z ECU (10 pin w ECU), zamiast do pinu 29 jak w KX. Na wolnych obrotach ma być ok 1.0V, w miarę wzrostu obrotów więcej woltów

- pin 10 - w NG jest pusty, a pownien być tu sygnał z potencjometru przepływomierza. Mam ten czarno-żółty kabel przy wtyczce potencjometru przepustnicy
- pin 23 - w NG też pusty, tutaj powinien być sygnał korekcji z czegoś co nie wiem gdzie jest (czarno-czerwony): N54 (2-way valve for full throttle enrichment) lub N65 (overrun cut-off valve)??
- pin 28 - tutaj się zgadza kolor kabla, ale idąc dalej.. w KX/KV powinien być podłączony do potencjometru przepustnicy (i oczywiście mam taki kolor kabla przy wtyczce), natomiast w NG kabel ten przechodzi w przewód brązowo-czerwony, czyli masowy
- pin 29 - w NG pusty, kabelek zielony poszedł sobie na pin 3.
Reszta przewodów jak na schemacie.
I tutaj garść moich pytań.
Po pierwsze co to jest to co powinno być w pinie 23 i gdzie tego szukać? Ze schematów wiem, że idzie to od sterownika ISV, więc od biedy dojdę do tego po kolorze kabla, ale może wiecie co i jak, to zaoszczędzi mi czasu

Po drugie, Mechitro mi sugerował, że kombinuje i się nie znam i wystarczy, że podłącze tak jak jest, ale się nie da, bo...
nie mam gdzie doprowadzić przewodu czarno-żółtego z przepustnicy i czerwono-czarnego, w NG ich nie ma

Zatem mam takie opcje podłączenia:
1) podłączyć tak jak w NG, czyli bez kabla czarno-żółtego i czerowno-czarnego
2) podłączyć tak jak w NG, ale do pustych pinów 10 i 23 podłączyć właśnie kabel czarno-żółty i czerwono-czarny
3) podłączyć wszystko jak na schemacie KX, ale pozostawiając na pin 1 masę
4) podłączyć wszystko jak na schemacie KX, nie masując pinu 1*
* Mam taką teorię, że te zegary są uniwersalne, i może działa to tak, że jak doprowadzę masę do pinu 1 to wtedy pracują w trybie NG-capable i to ECU wszystko oblicza i dostarcza na pin 3 (zielony), natomiast jak pin nie będzie zmasowany to wtedy pracują w trybie KX/KV-capable i zegary samo wszystko liczą czerpiąc dane z potencjometru i korekcji (N54 lub N65)
Fajnie by było nic nie spalić


Pozdro i czekam na konstruktywne odpowiedzi. I nie piszcie "jedź do elektryka", bo jak znam wszystkich elektryków w okolicy, to albo nie mają czasu, albo... bałbym się im dać żarówkę do wymiany.
Tutaj załączniki:
Opis podłączenia wszystkiego ze strony kvquattro.com
Tutaj z kolei na stronie 20 i 21 rzeczony schemat podłączeń z (chyba) KX
A tutaj schematy numer 67 i 68 to podłączenie digitala w KV