nawet już chyba wiem u kogo..a ale mniejsza z tym.sagon pisze:Byłem ze swoją pompą u takiego magika,jakich uwierz mi w tym kraju mało.
Przeróbki pompa na takie hybrydy ma w małym palcu.
Powiedział mi tak,można w tdi zmieniać tłokoroździelacze,pod warunkiem,że się wie,z jakiej pompy go wyjąć,ale z falami się nie kombinuje.
sagon pisze:Lepszej nie trafisz,uwierz mim,a kombinowanie z innymi to gwarantowane problemy z wysterowaniem kąta.Zwłaszcza przy większych wartościach.
właśnie przy zmianie fali ale nie zmienieniu map kata wtrysku będą problemy.
uwierz mi że są tacy co się znają ale też swoją robotę cenią czemu absolutnie się nie dziwię.sagon pisze:Jak myślisz,ile tuner weźmie na kompletnie nową mapę?.O ile się w ogóle podejmie takiej roboty.
To nie jest takie proste,trzeba znać się na tym,na czym żaden tuner się nie zna.Mieć w małym palcu rzebiegi wtrysków,czasy otwarcia,to robota dla inżynierów boscha,a nie dla tunera.Ściśle to dopasować dodanej temperatury i dawki paliwa,przy odpowiednich obrotach.
gdybym umiał programować sterowniki to nie babrałbym ise w mechanicznych pompach gdzie do niemal każdego modu trzeba dłubać przy pompie.sagon pisze:Ale jeżeli według Ciebie to takie proste,to zaprojektuj mapę pod dowolną falę.
Powiem Ci,że może jeden tuner w kraju podjąłby się takiej roboty,ale jak Ty potrafisz zrobić to lepiej,to działaj.
ale może zanim się o jakiejś fali wypowiedz to ją najpierw przetestuj na swoim aucie. ja na swoim testowałem i wiem co ona potrzafi. a skoro jest tak beznadziejnie niska to dlaczego lepiej się sprawowała niż fala z AHH czyli osławione DE 143 ?sagon pisze:Rozumiem,że Ty ją posiadasz,to dawaj taką mapkę pod falę z transita,która jest beznadziejnie niska,krótka z cholernie opóźnionym początkiem tłoczenia.
fakt moment obroty był nieco niższy ale w górnych obrotach nie leciał na łeb na szyję jak na fali z pompy 107J
przetestowane na moim silnku na którym jeszcze w tamtym roku jeździłem.
to na własnym silniku przetestuj i podaj max dawkę. ciekawe co w6tedy zobaczymy. żaden szanujący się tuner nie wykorzysta max wydatku pompy nawet przy modach gdzie na pompie 11mm wykręcają wyniki 2XXKM z tego prostego powodu że silnik by spłynął choćbyś mu dmuchał nawet i 5barów.sagon pisze:To jak wytłumaczysz mi to,że na fali z ahh,wysokiej ale o troszkę łągodniejszej krzywce,jak w mojej z afna,tłokoroździelacz podlał więcej paliwa,jak na fali z afna?
Sprawdzane to było na stole probierczym.
awiadamo,że jak więcej podleje,to lepiej pojedzie.
tylkoze na silnku N-1.8 skutecznie zbije ciśnienie bo inaczej kąt wtrysku byłby za bardzo wyprzedony w stosunku do zadanego kąta.sagon pisze:Wiem to od pompiarza,który zwiększył mi ciśnienie i pokazał na stole probierczym,że wpływa to na większy zakres wyprzedzenia kąta.
Był on faktycznie większy od tego,jaki uzyskał na seryjnym ciśnieniu .
tak nie powiem że ma to sens pod warunkiem że mapy kąta wtrysku są odpowiednio zmodyfikowane.
wtedy gdybyś nie miał większego ciśnienia pompa mogłaby nie być w stanie osiągnąc zadanego ciśnienia. i mam pytanie czym sterował zaworkiem N-108? zakładam że kabelek sobie luźno wisiał wtedy N-108 jest zamknięty i tylko ciśnienie wewnętrzne w pompie powoduje wyrzedzanie kąta wtrysku przez przestawiacz. właśnie dlatego jak się N-108 zrąbie to TDI tak klepie.
przy dekielkach od TDI zapewne wiesz że to nie dekielek jest ogranicznikiem zakresu przetawiacza tylko długośc szczeliny w której się poruza sworzeń przestawiający "łoże fali".sagon pisze:Obecnie jest już ograniczony niestety przez dekielek,o który opiera się tłoczek.
podsumowując po takich przejściach jak miałem i mam ze sprzęgłem wolę nieco mniejszy moment obrotowy i lać mniej paliwa ale przebieg wtrysku tak zorganizowaćżeby wtryśnięte paliwo maksymalnie wyzyskać i iść trochę bardziej w moc niż moment obrotwy bo ten jaki teraz mam nie daje się poskromić i najprawdopodobniej skończy się spiekem od Radzikowskiego czego bardzo bym chciał uniknąć bo nie jestem człowiekiem który lubi strzelać ze sprzęgła.
wiec wolę powiedzmy ująć 50 do 100Nm ale zakręcić silnik nieco wyżej i dalej będę miał tą samą moc ale jakże inną charakterystykę.
teraz skoro sprzęgło od VR'a sie sra przy pierwszym bucie i jest lekkie koło zamachowe to myślę że moment jest około 400Nm lekką ręką teortycznie powinno być więcej bo rzekomo do 450-500Nm trzymająsprzęgła od VR'a