Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z]Jak przerobic pompe 10 na 11

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 02 sty 2012, 00:04

sagon pisze:Byłem ze swoją pompą u takiego magika,jakich uwierz mi w tym kraju mało.
Przeróbki pompa na takie hybrydy ma w małym palcu.
Powiedział mi tak,można w tdi zmieniać tłokoroździelacze,pod warunkiem,że się wie,z jakiej pompy go wyjąć,ale z falami się nie kombinuje.
nawet już chyba wiem u kogo..a ale mniejsza z tym.

sagon pisze:Lepszej nie trafisz,uwierz mim,a kombinowanie z innymi to gwarantowane problemy z wysterowaniem kąta.Zwłaszcza przy większych wartościach.


właśnie przy zmianie fali ale nie zmienieniu map kata wtrysku będą problemy.
sagon pisze:Jak myślisz,ile tuner weźmie na kompletnie nową mapę?.O ile się w ogóle podejmie takiej roboty.
To nie jest takie proste,trzeba znać się na tym,na czym żaden tuner się nie zna.Mieć w małym palcu rzebiegi wtrysków,czasy otwarcia,to robota dla inżynierów boscha,a nie dla tunera.Ściśle to dopasować dodanej temperatury i dawki paliwa,przy odpowiednich obrotach.
uwierz mi że są tacy co się znają ale też swoją robotę cenią czemu absolutnie się nie dziwię.
sagon pisze:Ale jeżeli według Ciebie to takie proste,to zaprojektuj mapę pod dowolną falę.
Powiem Ci,że może jeden tuner w kraju podjąłby się takiej roboty,ale jak Ty potrafisz zrobić to lepiej,to działaj.
gdybym umiał programować sterowniki to nie babrałbym ise w mechanicznych pompach gdzie do niemal każdego modu trzeba dłubać przy pompie.

sagon pisze:Rozumiem,że Ty ją posiadasz,to dawaj taką mapkę pod falę z transita,która jest beznadziejnie niska,krótka z cholernie opóźnionym początkiem tłoczenia.
ale może zanim się o jakiejś fali wypowiedz to ją najpierw przetestuj na swoim aucie. ja na swoim testowałem i wiem co ona potrzafi. a skoro jest tak beznadziejnie niska to dlaczego lepiej się sprawowała niż fala z AHH czyli osławione DE 143 ?
fakt moment obroty był nieco niższy ale w górnych obrotach nie leciał na łeb na szyję jak na fali z pompy 107J
przetestowane na moim silnku na którym jeszcze w tamtym roku jeździłem.

sagon pisze:To jak wytłumaczysz mi to,że na fali z ahh,wysokiej ale o troszkę łągodniejszej krzywce,jak w mojej z afna,tłokoroździelacz podlał więcej paliwa,jak na fali z afna?
Sprawdzane to było na stole probierczym.
awiadamo,że jak więcej podleje,to lepiej pojedzie.
to na własnym silniku przetestuj i podaj max dawkę. ciekawe co w6tedy zobaczymy. żaden szanujący się tuner nie wykorzysta max wydatku pompy nawet przy modach gdzie na pompie 11mm wykręcają wyniki 2XXKM z tego prostego powodu że silnik by spłynął choćbyś mu dmuchał nawet i 5barów.

sagon pisze:Wiem to od pompiarza,który zwiększył mi ciśnienie i pokazał na stole probierczym,że wpływa to na większy zakres wyprzedzenia kąta.
Był on faktycznie większy od tego,jaki uzyskał na seryjnym ciśnieniu .
tylkoze na silnku N-1.8 skutecznie zbije ciśnienie bo inaczej kąt wtrysku byłby za bardzo wyprzedony w stosunku do zadanego kąta.
tak nie powiem że ma to sens pod warunkiem że mapy kąta wtrysku są odpowiednio zmodyfikowane.
wtedy gdybyś nie miał większego ciśnienia pompa mogłaby nie być w stanie osiągnąc zadanego ciśnienia. i mam pytanie czym sterował zaworkiem N-108? zakładam że kabelek sobie luźno wisiał wtedy N-108 jest zamknięty i tylko ciśnienie wewnętrzne w pompie powoduje wyrzedzanie kąta wtrysku przez przestawiacz. właśnie dlatego jak się N-108 zrąbie to TDI tak klepie.
sagon pisze:Obecnie jest już ograniczony niestety przez dekielek,o który opiera się tłoczek.
przy dekielkach od TDI zapewne wiesz że to nie dekielek jest ogranicznikiem zakresu przetawiacza tylko długośc szczeliny w której się poruza sworzeń przestawiający "łoże fali".


podsumowując po takich przejściach jak miałem i mam ze sprzęgłem wolę nieco mniejszy moment obrotowy i lać mniej paliwa ale przebieg wtrysku tak zorganizowaćżeby wtryśnięte paliwo maksymalnie wyzyskać i iść trochę bardziej w moc niż moment obrotwy bo ten jaki teraz mam nie daje się poskromić i najprawdopodobniej skończy się spiekem od Radzikowskiego czego bardzo bym chciał uniknąć bo nie jestem człowiekiem który lubi strzelać ze sprzęgła.

wiec wolę powiedzmy ująć 50 do 100Nm ale zakręcić silnik nieco wyżej i dalej będę miał tą samą moc ale jakże inną charakterystykę.
teraz skoro sprzęgło od VR'a sie sra przy pierwszym bucie i jest lekkie koło zamachowe to myślę że moment jest około 400Nm lekką ręką teortycznie powinno być więcej bo rzekomo do 450-500Nm trzymająsprzęgła od VR'a

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 02 sty 2012, 15:08

arwam pisze:nawet już chyba wiem u kogo..a ale mniejsza z tym.
Niby skąd :-D?Ale możliwe,że wiesz trasa Opoczno Tomaszów Mazowiecki,jeżeli o nim słyszałeś.
Gość naprawdę dobrze ogarnia temat takich pomp,modzonych pomp.

arwam, w tdi logicznym jest,że zmieniając falę musisz też wrzucić odpowiednią mapę.
Bez mapy zmiana fali w takiej pompie jest raczej daremną robotą.Zmieniając mapę kąta a zostawiając falę też będą problemy,tak usłyszałem.
Dlatego należy to robić kompleksowo,czyli w tdi zmieniając falę,wgrać odpowiednią mapę.Niczego nie uzyskasz zmieniając albo falę,albo samą mapę.
arwam, ja wychodzę z założenia,że jeżeli fachowiec twierdzi,że fala z transita kompletnie się do tdi nie nadaje,bo jest zdecydowanie za niska,co w efekcie daje niskie ciśnienie tłoczenia,małą dawkę,to ufam takiemu człowiekowi i nie myślę nawet o testowaniu fali,która już wizualnie jest obrazem nędzy i rozpaczy.Ale skoro u Ciebie było lepiej,to masz jakiś wykres na dowód tego,że fala z transita trzyma lepiej moment na wysokich obrotach,jak fala z ahh?
Porównanie na papierze byłby wskazane.
Już pal licho wartość niutona,będzie żałosna,ale sam kształt krzywej mnie interesuje.
Ja wolę zaufać komuś,kto zjadł zęby na modzeniu pomp,bez urazy oczywiście <ok> .
Masz niżej wykres,zobacz sobie,nędzne dawki tylko 46mg,seryjny coolerek,wydech i zauważ,jak wygląda krzywa momentu powyżej 2500.A w dolocie piekło.

Obrazek


Teraz zobacz,jak wyglądał na fali z afna.Daję drugi wykres,jako dowód lepszej pracy fali z ahh,tej de 143.
Daj takie same,na potwierdzenie swoich słów.

Obrazek

Tutaj fale,z afn i ahh,różnice widać gołym okiem,która według Ciebie jest lepsza z afna,czy z ahh?

Obrazek

Obrazek

Poszukaj w necie wykresów na pompach z ahh,oraz na modzonych z falami od afna,bądź przerabianych pompa na fali z afna,zobaczysz różnicę w niutach powyżej 2500.
Ja już przejrzałem masę wykresów i fala z ahh daje bardziej wypłaszczony niuton powyżej tych wartości.Ale to tak na marginesie.Jak ufam fachowcowi,nie obraź się,niczego Ci nie zarzucam,ale jak sam piszesz,masz małe doświadczenie z pompami elektronicznymi.A o takich cały czas mówimy.
arwam pisze:tylkoze na silnku N-1.8 skutecznie zbije ciśnienie bo inaczej kąt wtrysku byłby za bardzo wyprzedony w stosunku do zadanego kąta.
Ja piszę o poszerzeniu zakresu wyprzedzenia kąta przy równocześnie zwiększonym wyprzedzeniu w mapie.Wiem,że przy mniejszym zakresie n 108 musi utrzymać odpowiednie ciśnienie w pompie i wysterowanie,takie ma zadanie.Ale ja mam cały czas na myśli większy niżeli wynikający z ori ciśnienia zakres,który możesz sobie w mapie ustawić.
Drugim plusem zwiększenia ciśnienia jest nieporównywalnie lepsze przyśpieszenie :mrgreen:.
arwam pisze:przy dekielkach od TDI zapewne wiesz że to nie dekielek jest ogranicznikiem zakresu przetawiacza tylko długośc szczeliny w której się poruza sworzeń przestawiający "łoże fali".

Po zwiększeniu ciśnienia,to nie "łoże fali",kosza stanowiło barierę,tylko dekielek o który opiera się tłoczek przyśpieszacza,tak mi to gość przedstawił.
Pokazał jak to wygląda,odkręcił obydwa dekielki,wypchnął tłoczek i wyszedł on o wiele więcej,niż może wejść w dekielek.Są dwa rodzaje dekielków w tdi niższe i wyższe,ale obydwa mają niestety identyczną głębokość pod tłoczek.Ten otwór,taki długi w korpusie,bo o nim pewnie mówisz nie przeszkadzał bolcowi,ale już dekielek przeszkadzał tłoczkowi.
Dlatego mówił,że niektórzy skracają tłoczki,żeby jeszcze bardziej zwiększyć zakres wyprzedzenia.
U mnie obecnie bez takich kombinacji wynosi on około 25 stopni :shock: .
arwam, nie chwal ;-) się,tylko dawaj wykresy na te 400 niuta,dawaj wykresy na fali z transita i na fali z ahh <ok>.

Bo chcę się upewnić,że gość mówił prawdę,w co nie śmiem wątpić.
arwam pisze: i mam pytanie czym sterował zaworkiem N-108?
Widziałeś jak wygląda stół probierczy do pomp ve?Bo wydaje mi się,że chyba nie widziałeś :-/ .
To jest jeden wielki komputer,wpina w niego wtyczki i ma wszystkie parametry na monitorze.Od dawek,po wartości wyprzedzenia w każdym jednym zakresie obrotowym,sprawdzając ich zgodność z kartą wydatków dla danej pompy.
Zaworek n 108 ma pewny zakres pracy,przy zwiększonym ciśnieniu zwiększa się też jego zakres.
Trzeba tylko wiedzieć,o ile zwiększyć ciśnienie,żeby wydolił z zakresem,a to już była jego brocha.
Inna sprawa,to dobór,odpowiedni dobór tłoczka przyśpieszacza,ori poszedł na złom.
To też ogarnął perfekcyjnie.Powiem Ci tylko,że chodzi o jak on to nazwał,odpowiednie ilości,przepływy paliwa.

Pozdrawiam i czekam na wykresy,zwłaszcza te z falą od transita i ahh.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 sty 2012, 21:16

arwam, kończ swojego potworka Coupe z silnikiem 2.5 R5 mTDI i zapodaj tutaj jakimś wykresem z mocą 250 KM <ok>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 02 sty 2012, 23:15

sagon pisze:Dlatego należy to robić kompleksowo,czyli w tdi zmieniając falę,wgrać odpowiednią mapę.Niczego nie uzyskasz zmieniając albo falę,albo samą mapę.
i o to mi cały czas chodziło. pod tym względem M-TDI jest o tyle dobre że można łatwo charakterystykę przestawiacza zmienić i juznie ma problemów z dynamicznym katem wtrysku
sagon pisze:Tutaj fale,z afn i ahh,różnice widać gołym okiem,która według Ciebie jest lepsza z afna,czy z ahh?
dla mnie żadna z nich; niepotrzebnie generują duże naprężenia w pompie wtryskowej grożąc połamaniem elementów pompy a dla paru Nm nie chcę takiej charakterystyki. wolę wyżej zakręcić, mając auto z napędem na jedną oś. przy AWD duży moment ma rację bytu bo tam nie zrywasz tak łatwo trakcji..
sagon pisze: arwam napisał/a:
przy dekielkach od TDI zapewne wiesz że to nie dekielek jest ogranicznikiem zakresu przetawiacza tylko długośc szczeliny w której się poruza sworzeń przestawiający "łoże fali".


Po zwiększeniu ciśnienia,to nie "łoże fali",kosza stanowiło barierę,tylko dekielek o który opiera się tłoczek przyśpieszacza,tak mi to gość przedstawił.
uweirz mi że to jednak obudowa juznie pozwoli Ci na więcej. zresztą zrób prosty test. wyciągnij spreżynę z przestawiacza jak masz lużną obudowę pompy zakręć dekiele i wtedy pchnij tłoczek w stronę przyspieszenia kąta wtrysku. potem odkręć dekielek i pchnij dalej tłoczek pójdzie Ci dalej tylko jakieś 0.5mm a to dlatego żeby w trakcie pracy tłukący sworzeń o krawędź szczeliny nie powodował wykruszania materiału z obudowy bo jak wszyscy wiemy luźne aluminium w paliwie nie służy układowi paliwowemu.
sagon pisze:To jest jeden wielki komputer,wpina w niego wtyczki i ma wszystkie parametry na monitorze.Od dawek,po wartości wyprzedzenia w każdym jednym zakresie obrotowym,sprawdzając ich zgodność z kartą wydatków dla danej pompy.
Zaworek n 108 ma pewny zakres pracy,przy zwiększonym ciśnieniu zwiększa się też jego zakres.
z tym że nie wiem czy wiesz masz tam stały zakres pracy N-108 więc jak zwiększysz ciśnienie na stole to i zwiększy się "wyprzedzenie wtrysku" na stole ale po włożeniu do auto i tak komp będzie korygował kąt wtrysku chyba że zaworek będzie zbyt wbity to N-108 może sobie nie poradzić ze zbiciem ciśnienia w pompie a więc i z kątem wtrysku.



sagon pisze:arwam, nie chwal się,tylko dawaj wykresy na te 400 niuta,dawaj wykresy na fali z transita i na fali z ahh .
to spróbuj zmierzyć moment obrotowy na ślizgającym sprzęgle.

tu już ani sachs z VR6 sobie nie radzi ani nawet miks docisk Sachs'a z tarczą Statim'a co z poprzednim AAZ'em się świetnie sprawdzało.
trepek pisze:arwam, kończ swojego potworka Coupe z silnikiem 2.5 R5 mTDI i zapodaj tutaj jakimś wykresem z mocą 250 KM
tam nie bedzie fajerwerków bo będzie ori sprzęt przynajmniej jeśli o wtryski chodzi może jeszcze GT2052V a obecnie trzyma mnie brak poduszek bo te co wymodziłem utrzymywały silnik w zbyt wysokiej powzycji co nie pozwoliłoby nawet na zamknięcie maski. i to ma być tylko oszczędne toczydło.

po drugie kończmy te dywagacje bo do niczego nie prowadzą. skoro Ty jesteś zadowolony to jest najważniejsze. kązdy ma prawo do własnego zdania. ja także.

więc przy ośce będę kręcił wyżej ale z mniejszym momentem obrotowym. oszczędzę nie tylko na sprzęgle ale i na oponach

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 03 sty 2012, 15:57

arwam, dlaczego żadna z tych fal nie jest Twoim zdaniem dobra?Pytam mając na myśli tylko i wyłącznie tdi,nie mówimy o pompach mechanicznych.
Ja nie widzę sensu wkładania niskiej fali do tdi,bo stracisz na mocy i momencie.
Nie zrobisz takiej mocy i momentu,jak na wyższej fali,to jest pewne,bo już takie pompy testował.Jeszcze zanim poznaliśmy pompy z reno,to głównymi dawcami były pompy z transita.Już podczas rozmowy telefonicznej polecał tylko tłokoroździelacze i to nie wszystkie,fale kazał na złom wyrzucić.Polecił falę de 143 i wcale tego nie żałuję.moment ładny,płaski,wysoki,jak na takie ustawienia,mógłby być spokojnie ze 20 niuta większy,ale dwumas :-( .
Dlatego nie uwierzę,że na fali z transita moment górą będzie miał mniejsze spadki.
Masz te wykresy?
Dawaj,to popatrzymy.
arwam pisze:uweirz mi że to jednak obudowa juznie pozwoli Ci na więcej.
Robiliśmy test,pisałem Ci i to dekielek ogranicza wychył tłoczka.Po zdjęciu dekielka tłoczek wychodził około 5mm dalej,jak z dekielkiem.Dlatego wiem na bank,że korpus w tej pompie,nie wiem jak w innych,nie jest barierą.
arwam pisze:z tym że nie wiem czy wiesz masz tam stały zakres pracy N-108
Gdyby tak było,toby nie sprawdził wartości wyprzedzenia kąta w całym zakresie obrotowym,bo n108 nie zmieniałby zakresu otwarcia,a taki test jest standardem.
Program testowy jest zapisany w komputerze i zmienia wartości napięcia na n108 w zależności od obrotów.
Przy zwiększonym ciśnieniu,zwiększa się także zakres procentowy wysterowania n108,ale jak pisałem,wiedział o ile podbić ciśnienia,dlatego n108 wyrabia.

Dawaj wykresy :-) .

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 03 sty 2012, 16:16

sagon pisze:arwam, dlaczego żadna z tych fal nie jest Twoim zdaniem dobra?Pytam mając na myśli tylko i wyłącznie tdi,nie mówimy o pompach mechanicznych.
nie tyle nie jest dobra tylko zależy co chcesz osiągnąć. czy w miarę płaską charakterystykę momentu i to od możliwie małych obrotów czy chcesz mieć strzelisty wykres momentu ale w ograniczonym zakresie. ja osobiście wolę pierwszą opcję bo mnie sprzęgła już a dużo kosztowały. faktem jest że chcąc zmienić falę w TDI z elektroniką tuner znacznie więcej sobie policzy za napisanie softu od podstaw.


sagon pisze:Ja nie widzę sensu wkładania niskiej fali do tdi,bo stracisz na mocy i momencie.
jeszcze raz piszę że to nie wysokość fali decyduje o tym tylko kąt nachylenia a więc i przez to okres czasu wtrysku.

stracisz na momencie ale przy dobrze napisanym sofcie zyskasz i to sporo na mocy, bo moment będzie w wysokich obrotach wyższy niż na ostrej fali. jego maksymalna wartość będzie mniejsza ale będzie wykres bardziej płaski.

sagon pisze:Robiliśmy test,pisałem Ci i to dekielek ogranicza wychył tłoczka.Po zdjęciu dekielka tłoczek wychodził około 5mm dalej,jak z dekielkiem
to albo Ty albo ja mamy dziwne dekielki. ja mam z 1Z'a i tam nie ogranicza wychyłu bardziej niż 0,5mm
sagon pisze:Program testowy jest zapisany w komputerze i zmienia wartości napięcia na n108 w zależności od obrotów.
nie napięciem sterujesz zaworkiem N-108 a wspólczynnikiem wypełnienia impulsu. napięcie jest stałe o wartości takiej jak w reszcie instalacji


masz w jednostce czasu stałą illość impulsów a jedynie wypełnienie impulsu powoduje większe lub mniejsze zbijanie ciśnienia. i jeszcze raz Ci napiszę że samo zwiększenie ciśnienia w pompie bez ruszania softu nic Ci nie do bo i tak komp sprowadzi wartość wyprzedzenia wtrysku do wartośći zadanej jeśli tylko N-108 będzie wyrabiał.
jeśli połączysz to ze zmianą softu to wtedy Ci przyniesie pożadane efektu. inaczej nic to nie da.


po drugie jak widzę albo nie chcesz czytać albo nie potrafisz robić tego ze zrozumieniem. jesli tak bardzo chcesz wykresy to powiedz mi jak chcesz shamować auto ze ślizgającym się sprzęgłem.

na trójce na drodzie nie wyrabiają kapcie. potem już sprzęgło się poddaje.

póki sprzęgło nie będzie ogarniete to nie bedzie żadnego wykresu

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 03 sty 2012, 18:21

arwam pisze:tylko zależy co chcesz osiągnąć. czy w miarę płaską charakterystykę momentu i to od możliwie małych obrotów czy chcesz mieć strzelisty wykres momentu ale w ograniczonym zakresie.
Chciałem to,o czym piszesz,dlatego padło na de 143,sam widzisz jak wygląda przebieg momentu na tej fali,a jak wyglądał na ori fali z afn.Moim skromnym zdaniem bezapelacyjnie lepszą jest de 143,co wydaje mi się chyba dowiodłem ;-) .

arwam, zwróć uwagę,że fala z ahh ma łagodniejszy kąt nachylenia,jak ta z afna.Więc powinno być na niej gorzej,czy lepiej?Jaki ma być ten kąt,ostrzejszy,czy łagodniejszy?Przy łagodniejszym kącie,bardziej wypłaszczonej krzywce uzyskałem taki przebieg momentu,jak widać.
ale już na fali z afna z większym kątem i gorszą krzywką tak płasko nie było.
Zwróć też uwagę,że fala de 143 dłużej utrzymuje tłokoroździelacz w pozycji,która pozwala mu na tłoczenie paliwa.Fala z afna jest pod tym względem gorsza,krócej utrzymując tłokorożdzielacza w pozycji tłoczącej.To widać gołym okiem.
Na tej fali,zwiększając dawki paliwa na ograniczniku momentu,obecnie są cięte,robię spokojnie 400 niuta,mając co najmniej 360 przy 2000,400 w zakresie 2400-3200 i 340-350 przy 4000,bez problemowo z mocą 200 koni.
Pamiętaj,że dawki jakie mam obecnie,to 46mg.Dlatego nie masz racji pisząc
arwam pisze:stracisz na momencie ale przy dobrze napisanym sofcie zyskasz i to sporo na mocy,
Soft był kolego pisany celowo na niski płaski moment i niedużą moc z założeniem,że zostało jeszcze bardzo dużo zapasu.

Moment można sobie rzeźbić wedle uznania,płaski,wysoki,ostry z dołu,łagodny z dołu itd.
Od tego jest mapa ogranicznika momentu i ...wyobraźnia tunera:-).
arwam, nie będę wnikał w sposób sterowania n 108 na stole probierczym,bo szczerze mało mnie to.Jedno jest pewne,stół posiada w programie wszystkie dane dla seryjnych pompa,ma także zapisane i wartości wyprzedzenia kąta i na podstawie tych danych stwierdza,czy n 108 daje radę utrzymać odpowiednie wyprzedzenie,stosownie nim sterując.Nie wnikam w to jak.
arwam, nie obraź się,ale nie zamierzam wątpić w to,co mi zawodowy pompiarz mówił i pokazywał.Zwiększenie ciśnienia w moim przypadku,daj to sobie przetłumaczyć,nie ma żadnego negatywnego wpływu na wysterowanie kąta wtrysku,zrozum,proszę.Zaworek n 108 daje sobie z tym doskonale radę przy ciśnieniu rzędu 15 barów,zrozum wreszcie.
arwam pisze:to albo Ty albo ja mamy dziwne dekielki. ja mam z 1Z'a i tam nie ogranicza wychyłu bardziej niż 0,5mm
Jeżeli chodzi o miejsce na tłoczek,to tak afn,jak 1z mają identyczne głębokości,mierzyłem to suwmiarką aż kilka razy.Jedyna różnica,to głębokość na sprężynę.Silniki 90 koni mają krótszą sprężynę i płytszy dekielek,afny dłuższą sprężynę i głębszy dekielek.Ale głębokość na tłoczek jest identyczna :-P .
W tych pompach,w ich korpusach tylko dekielek,tylko,ogranicza wychył tłoczka,sprawdzone w praktyce.

arwam, to w jaki sposób,po czym wnioskujesz,że na fali z transita moment ma taki a nie inny przebieg,mniejsze straty wartości na górze,taką a nie inną wartość,inną jak na drugiej fali,skoro nie mogłeś tego zmierzyć na hamowni??
Tego nie rozumiem :-/ .Po drugie na fali z transita w życiu Romana nie osiągniesz takiego momentu,żeby vr się ślizgał,tego mi nigdy nie wmówisz.Z resztą sam pisałeś,że na fali z transita moment jest mniejszy,bardziej płaski,jak na innej wyższej.
Więc na jakiej podstawie snujesz takie teorie,skoro nie byłeś tego zmierzyć na hamowni?
Podajesz dokładne różnice w przebiegu krzywych na fali z transita i ahh,to myślałem,że byłeś na rolkach,a tymczasem okazuje się,że nie byłeś :-x .
To skąd to wiesz?Chyba nie opierasz tych danych na pomiarze z dupo hamowni?,bez jaj.
Ja zapodałem przykłady potwierdzone wykresami w różnicach tak na fali z afna,jak z ahh. Ty twierdzisz że na jednej jest tak,na drugiej tak,a nie byłeś na hamowni?
arwam pisze:póki sprzęgło nie będzie ogarniete to nie bedzie żadnego wykresu
No przecież cały czas się nie ślizgało,bo jak inaczej mogłeś sprawdzić przebiegi momentu na fali z transita i na de 143?
Nie rozumiem?
Ja mam falę de 143,tłokoroździelacz 11mm,ori sprzęgło i daje radę 380 przenieść,dałoby ze 390-400 podejrzewam,to jak sprzęgło z vr ma klękać i na fali z transita i na fali z ahh,wysokiej i niskiej o takich samych,podobnych kątach??
Jest przecież tragicznie niska w porównaniu z de 143 i ma bardzo mały kąt nachylenia zresztą,jak każda niska fala.Kąt nachylenia też ma mniejszy,tak samo,jak fala z ahh w porównaniu z falą z afn.Więc powinno być łagodnie i nisko,to jak możliwe,że sprzęgło się ślizgało na obydwóch falach.
Chyba ściemniasz z tymi momentami na tych falacharwam,.Bo wykresów dziwnym trafem nie masz,a doskonale niby znasz wartości,przebiegi niutona,mocy.
Dziwe,sam chyba przyznasz.

I bez urazy,ale bez wykresów to ja w takie bajeczki raczej,na pewno nie uwierzę :-P .
Pozdrawiam i sorry memory,ale jak rozmawiamy na poważnie to oczekuje poważnych argumentów,nie domysłów.Ja takich dostarczyłem.
Tak,to nigdy swoich teorii nie dowiedziesz.Zrzucając winę na ciągle ślizgające się sprzęgło wiele nie udowodnisz,już mało udowodniłeś.
Pozdrawiam.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 03 sty 2012, 19:49

sagon pisze:Chciałem to,o czym piszesz,dlatego padło na de 143,sam widzisz jak wygląda przebieg momentu na tej fali,a jak wyglądał na ori fali z afn.Moim skromnym zdaniem bezapelacyjnie lepszą jest de 143,co wydaje mi się chyba dowiodłem .
to spróbuj ją zakręcić jak ja swoje M-TDI. spokojnie się kręciło do 6000rpm.

po drugie jak masz falę o wiekszym kącie nachylenia krzywek to przy wyższych obrotach więcej paliwa zostaje w przewodach wysokiego ciśnienia bo jak wiesz większa prędkość podawania paliwa to większe ciśnienia dynamiczne co w połączeniu z małymi otworkami dysz powoduje to że sporo paliwa wraca do pompy chyba że masz założone nurniki z zaworkami odcinającymi.

sagon pisze:arwam, to w jaki sposób,po czym wnioskujesz,że na fali z transita moment ma taki a nie inny przebieg,mniejsze straty wartości na górze,taką a nie inną wartość,inną jak na drugiej fali,skoro nie mogłeś tego zmierzyć na hamowni??
Tego nie rozumiem
wystarczy że przy zmianie fali zrobisz identyczne podsadzenia wtedy zakładasz tłokorozdzielacz i pompę na silnik. po odpowietrzeniu masz te same obroty pompę praktycznie wyregulowaną tylko liznąć kąt wtrysku dynamiczny.
sagon pisze:,skoro nie mogłeś tego zmierzyć na hamowni??
Tego nie rozumiem
bo swego czasu dysponowałem pożyczonym G-techem który miał opcje pomiaru mocy i momentu po odpowiednim wprowadzeniu danych typu masa pojazdu, przełożenia, itd.
i uprzedzę Cię bo zaraz powiesz że można to o kant ... potłuc

mierzenie tym urządzonkiem tolka któy był shamowany na obciążeniówce z parametrami 198/395 to pokazywało 195/400 z tym że kolega sprawdzał na czwartym biegu bo na trzecim też z się zdarzały poślizgi.


sagon pisze: .Po drugie na fali z transita w życiu Romana nie osiągniesz takiego momentu,żeby vr się ślizgał,tego mi nigdy nie wmówisz.Z resztą sam pisałeś,że na fali z transita moment jest mniejszy,bardziej płaski,jak na innej wyższej.


a jednak takie sprzęgiełko nie może okiełznać takiego starego kibla jakim jest TD w tandemie z GT2052V
jak nie wierzysz to przyjedź. pojedziemy do sklepu zamówimy co trzeba i założymy. jak podleję paliwkiem i trochę więcej dmuchnęto jeśli się podda przy pierwszym bucie to Ty za nie płacisz.

to jak jesteś chętny? :lol:


sagon pisze:No przecież cały czas się nie ślizgało,bo jak inaczej mogłeś sprawdzić przebiegi momentu na fali z transita i na de 143?

a z falami się bawiłem jeszcze zanim w aucie usiadło VNT. to jak wiesz daje juz bardzo duży moment obrotowy, zwłaszcza w TD gdzie wtryskiwacze nie są takim ogranicznikiem jak w TDI

przed włożeniem VNT na K14 z omegi 2.3 TD przy ciśnieniu 1,6-1,7bara i pompie 12mm miałem 170/330 NM myśle żę to były całkiem niezłe cyferki.
a na fali z AHH z pompą 12mm nie dało się jeździć bo z dołu była kupa dymu a na górze zawieszające się wtryskiwacze.
za to na fali z Transita już było lux.
na pompie 11mm też z falą AHH moment jest większy ale w węższym zakresie prędkości obrotowych za to z falą od Transita znów mamy moment mniejszy ale bardzie płaski. mi taka charakterystyka bardziej odpowiada, niezależnie od teog jakie Ty masz na to zdanie. w końcu robię auto dla Siebie a nie dla Ciebie. o to jest zasadniczy powód dla którego zostanę przy tej fali. może z pompą 10mm fala DE 143 byłaby lepszą opcja niż przy 11mm bo z VNT na tej fali jak i na transitowskiej moment obrotwy jest skutecznym zaujcą sprzęgła nawet z "vałki"

sagon pisze:Ja mam falę de 143,tłokoroździelacz 11mm,ori sprzęgło i daje radę 380 przenieść,dałoby ze 390-400 podejrzewam,to jak sprzęgło z vr ma klękać i

zapomniałeś wziąć poprawki na to że Ty masz Dwumasę a ja mam lekkie koło zamachowe które w znacznie mniejszym stopniu chroni sprzęgło niż nawet jednomas ale nie odelżany.


a skoro tak chcesz wykresów to możę mi zasponsorujesz sprzęgło od Radzikowskiego ale nie spiek bo nie jestem małolatem żeby strzelać ze sprzęgła

jak będzie setup finalny sprzęgło ogarnięte i synchro zamontowane to będzie i odpowiedni papierek będący żwieńczeniem moich zmagań z tym autem.

sagon pisze:Zwiększenie ciśnienia w moim przypadku,daj to sobie przetłumaczyć,nie ma żadnego negatywnego wpływu na wysterowanie kąta
a czy ja powiedziałem że jest negatywne? powiedziałem że bez ruszania softu to nic nie da więc albo załóż okulary i nie czytaj w pośpiechu albo weź sobie Butapirazol na uspokojenie bo do każdego kto ma odmienne zdanie niż ty odrazu isę stroszysz niczym kogut. kązdy ma inne doświadczenia.gdzybym mówił że to samo zło to też bym nie dotykał ciśnienia. ale mądre działania przynoszą korzyści. czasem żeby osiągnąć to samo jest kilka sposobów a czasemktoś może mieć inne wymagania niż Ty i będzie do tego dążył całkowicie innymi drogami.

tak samo gdyby WG było takie bee to by zaprzestano jego produkcji a tymczasem oprócz produkcji VNT już trzeciej jak nie czwartej generacji tak samo jak jeszcze nie intensywniej jak wcześniej produkuje się turbiny na WG. jak myślisz dlaczego? nie każdy dąży do max momentów obrotowych które demolują auto a tak naprawdę nie powodują tego że auto jedzie jak na dużym WG. VNT jest dobre do jazdy na codzień. nie zmusza do ciągłego sięgania do dźwignie zmiany biegów jak przy WG ale spróbujdo trzymać kroku autom na dużym WG. zdrowia życzę i mocnego sprzęgła.

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 04 sty 2012, 15:08

arwam, ja też swego czasu miałem na fali z afna 200/400,mierzone tez pożyczonym gtechem,400 niuta od 2000-3500 i tak płasko jak niemalże na płaskowyżu.
Widzisz,równie dobrze i ja mogę sobie takie cudo napisać,bez twardych dowodów nikt mi w taką historyjkę nie uwierzy.
Niby sprzęgło się ślizgało,ale się nie ślizgało,niech Ci będzie,grunt,że wiesz,jaką falę w pompę wsadzić.Ja nigdy bym fali z transita nie wsadził,bo widziałem jak ona wygląda,słyszałem co daje,a raczej czego nie daje,mowa o tdi,od gościa,którego widziałem na własne oczy,nie był zmyślony,jak Twój pomiar tym sprzętem rodem zza oceanu.
Ale niech będzie,liczyłem na dowody,jednak się przeliczyłem,trudno.
Zostawmy ten wątek w spokoju.
arwam pisze:na pompie 11mm też z falą AHH moment jest większy ale w węższym zakresie prędkości obrotowych
W szerszym jak na fali z afna,widziałeś niezbite dowody?A czy posiadaczom tdi nie na takim właśnie momencie zależy?
Jest dokładnie,jak na wykresie,płasko,dużo i wysoko.Czego chcieć więcej,i dlaczego szukać innych rozwiązań,skoro takie świetnie się spisuje,w tdi zaznaczam.
Ciekawy jestem,ile by przy takich ustawieniach jakie mam obecnie wyszło na fali z transita.
Ze 140/300 płasko,szok,czy więcej,jak myślisz?Bo jest o wiele niższa,ale kąt ma podobny jak fala z ahh.
arwam pisze:chyba że masz założone nurniki z zaworkami odcinającymi.
A są takie nurniki,które nie posiadają zaworków odcinających,czyli zaworków tłumiących strumień powrotny paliwa?
Czytałem,że wszystkie mają takie rozwiązanie,dlatego noszą nazwę zawór dławiący strumień powrotny.
arwam pisze:wystarczy że przy zmianie fali zrobisz identyczne podsadzenia wtedy zakładasz tłokorozdzielacz i pompę na silnik. po odpowietrzeniu masz te same obroty pompę praktycznie wyregulowaną tylko liznąć kąt wtrysku dynamiczny.
A ja mam inne podsadzenie :lol: i obroty silnika były takie same,jak przed wymianą,nawet jak dawkę zwiększyłem,bo to dawka uległa zmianie po wymianie podsadzenia nie obroty,te zostały na swoim poziomie.Po liźnięciu dynamicznego też nie zmieniły swojej wartości,choć to nie ma najmniejszego wpływu na obroty.Te są generalnie zapisane w mapie,ale można je sobie zmienić vagiem.
Wydaje mi się,że chyba nie wiesz,o czym piszesz,jeżeli chodzi o tdi.
arwam pisze:a czy ja powiedziałem że jest negatywne? powiedziałem że bez ruszania softu to nic nie da
Zwiększenie ciśnienia bez ruszania softu nic nie da???To dlaczego u mnie dało,dało takiego kopa,że jak pisałem ojciec,który jeździ dwójką w dieslu poczuł różnicę.
To dlaczego pompiarz,zawodowiec,stwierdził,że da się odczuć różnicę,bez lizania :mrgreen:
Bez względu na to,jakie ustawisz ciśnienie,do pewnej wartości niestety więcej się nie da,to zaworek n 108 musi sobie poradzić z utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia,wyprzedzenia.Na seryjnych ciśnieniach wartość wysterowania n 108 to +-75%,u mnie przy ciśnieniu 15 bar wynosi on niecałe 90% i utrzymuje 17 stopni wyprzedzenia.
Więc wzrost ciśnienia nie ma wpływu przy sprawnym zaworku na problemy z utrzymaniem właściwej wartości ciśnienia w pompie,przy odpowiednich modyfikacjach :mrgreen: .
Oczywiście trzeba się pobawić ze sprężyną,podkładkami,ale dla fachowca,to pikuś.
Tu dołożył,tam ujął i wyprzedza kąt książkowo.
I skończmy omawiać ten wątek,bo nie masz w nim zupełnie racji ;-)

Podsumowując,zwiększenie ciśnienia w pompie nie wpływa negatywnie na pracę n 108,wysterowanie kąta,tak mnie gość zapewniał i tak też jest.
Ma natomiast oprócz braku wad dodatkowe zalety,przytoczę tutaj słowa pompiarza.
Większe ciśnienie wpływa na:

-zwiększenie ciśnienia tłoczenia,oczywiste

-zwiększone ciśnienie wtrysku,i nie jest to wartość 300 bar+różnica w ciśnieniu paliwa,tylko co najmniej dwukrotnie wyższa,w zależności od dawek,w pd przekracza 1200 bar,ale tam dawki to max 76mg.

-lepiej,bo szybciej wtryśnięte paliwo,przy dużych dawkach to jak zbawienie grzesznika

-mniejsze zadymienie,bo większe ciśnienie wtrysku

-i ostatecznie pierońską różnicę w przyśpieszeniu BEZ RUSZANIA,LIZANIA SOFTU :-P .
arwam pisze:albo weź sobie Butapirazol na uspokojenie
arwam, butapirazol,to maść na bóle reumatyczne,kupowałem ją swego czasu babci,świeć Panie nad jej duszą.

http://www.ilekarze.pl/leki/B/butapirazol/

Na ukojenie nerwów dobry jest ponoć valerin,krople walerianowe,nerwosol,oraz masa różnych ziołowych środków,ale na Boga,nie butapirazol,odstaw to ;-).
Może miałeś na myśli butapren,ten dobrze koi wszystko,od nerwów,po wszelkiego rodzaju bóle <piwo>
arwam pisze:a skoro tak chcesz wykresów to możę mi zasponsorujesz sprzęgło od Radzikowskiego
Bądź poważny,czy ja Cię prosiłem o sponsoring?Jak chcę dokonać pomiaru,to nie żebrzę o pieniądze,bez urazy oczywiście,ale denerwują mnie takie teksty.
Masz na coupe,a nie stać Cię na spieka?
Pożyczkę weź,albo kredyt,jak jest tak drogi,polecam Providenta,pożyczka od ręki :mrgreen:

Numer infolinii Providenta:

- z telefonu stacjonarnego: 0801 707 990

- z telefonu komórkowego: 600 400 300
arwam pisze: to będzie i odpowiedni papierek będący żwieńczeniem moich zmagań z tym autem.
Wtedy dopiero będę brał Twoje teorie na poważnie,do tego czasu pozwolę traktować je sobie z przymrużeniem oka.
arwam pisze: bo do każdego kto ma odmienne zdanie niż ty odrazu isę stroszysz niczym kogut. kązdy ma inne doświadczenia
Ja opisuję autentyczne fakty,mody,przyrosty,charakterystyki itd.A Ty piszesz głupoty,mając odmienne zdanie,podważając fakty,pisząc coś o korpusach,które niby ograniczają zakres wychyłu tłoczka,różnych a tak na prawdę takich samych dekielkach w 90-110koni,jakieś cuda o obowiązkowym lizaniu softu po zwiększeniu ciśnienia,problemach z wysterowaniem kąta na stole probierczym,gównianym zakresie momentu na fali z ahh itd,itd.
To nie jest stroszenie się,tylko zaprzeczanie nieprawdziwym faktom.Motasz się w zeznaniach kolego,wymyślasz nowe teorie,podważasz wiarygodność urządzenia wartego fortunę,chodzi o ten n 108 na stole probierczym.
Ja mam Cię za znawcę,a Ty takie szopki odstawiasz.

Co do kręcenia pompy,to trzeba Ci wiedzieć,że każda pompa ma indeks prędkości,przekraczanie tej wartości obrotowej powoduje pękanie sprężyn,niekiedy ukręcanie się tłokoroździelaczy,słowa pompiarza,...rzecz święta.
Pompa z ahh ma indeks 2075,sprawdzał,na silniku to 4150 obrotów.Z racji tego,że mam falę i sprężyny z takiej pompy,to mając na względzie bezpieczeństwo,nie kręcę wyżej,jak 4200.
Już wiele czytałem na temat pękających sprężyn,dlatego wystarczy mi te 4200.
On też mi zbytnie szaleństwo odradzał <piwo> .
Pozdrawiam.

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 04 sty 2012, 17:37

No wypowiedzi są wypaśne i wyczerpują temat aż po brzegi <ok> ale ja mam takie pytanie chodzi o silnik 1,9 TDI 1Z w b4 mam też czipa z kompem 16 bitowym i mam pompę 10 i czy jest sens przerobienia jej na 11 czy będzie równica w mocy bez ruszania softu ? :-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 04 sty 2012, 20:14

kris00 pisze:,9 TDI 1Z w b4 mam też czipa z kompem 16 bitowym i mam pompę 10 i czy jest sens przerobienia jej na 11 czy będzie równica w mocy bez ruszania softu
jest sens nawet jakbyś miał 8-bit.


sagon, wiesz kogo mi przypominasz?
Kargula. "Sąd sądem a sprawiedliwość musi być po naszej stronie" jak nie to wszystko rozp***
sagon pisze: arwam napisał/a:
a skoro tak chcesz wykresów to możę mi zasponsorujesz sprzęgło od Radzikowskiego


Bądź poważny,czy ja Cię prosiłem o sponsoring?Jak chcę dokonać pomiaru,to nie żebrzę o pieniądze,bez urazy oczywiście,ale denerwują mnie takie teksty.
ja nie żebrzę jak Ci się wydaje tylko ty błagasz o wykresy, więc skoro tak Ci na nich zależy...
ja już pisałem że póki nie ogarnę auta jak należy to wykresu nie będzie.

po drugie moją sprawę jest co uznaje za wydatki mniej lub bardziej ważne.

sagon pisze:To nie jest stroszenie się,tylko zaprzeczanie nieprawdziwym faktom.Motasz się w zeznaniach kolego,wymyślasz nowe teorie
tak? to może wyjaśnij fakt dlaczego czym pompa mniejsza tym wyżej na niej moc można robić?
na zachodzie robię na pompach 9mm moce niespełna 170-180KM przy dużych lochach na WG przy obrotach rzędu 5000-6000rpm ale już na większych pompach te parametry schodzą w niższe rejony. może wytłumaczysz dlaczego?
a w pompach z N-108 nastawiasz tylko max ciśnienie, ciśnienia pośrednie to efekt działania N-108 więc z łaski Swojej nie wykręcaj kota ogonem. a skoro Ci czym wyższe ciśnienie tym większy kop to może wogóle odłącz n-108 i tak jeździj. jak myślisz dlaczego silnik pracuje twardo jak się sitko na nim zatka albo padnie ów zaworek?
jak nie wiesz to sięidź i dokształć bo wiem również jak wygląda pomiar na stole probierczym więc mi nie wciskaj kitu. masz ciśnienie w pompie i masz kątomierz od tego żeby wiedzieć jakie jest ustawienie aktualne przestawiacza.
sagon pisze:Co do kręcenia pompy,to trzeba Ci wiedzieć,że każda pompa ma indeks prędkości,przekraczanie tej wartości obrotowej powoduje pękanie sprężyn,niekiedy ukręcanie się tłokoroździelaczy,słowa pompiarza,...rzecz święta
no popatrz bo jakoś na AAZ'cie transitowska pompa jeździ i to zeznacznie wyższymi obrotami i mimo ori sprężym ani myśli się rozsypać
zabija pompę nie obroty tylko ciśnienia podczas tłoczenia zwłaszcza na silniku TDI gdzie masz wysokie ciśnienia otwarcia wtrysku i jeszcze wyższe ciśneinie zasadniczego wtrysku, teraz sobie wyobraź ile razy to ciśnienie jest wyższe jak zakłądasz większą pompę i jeszcze ostrzejszą falę. i jak jak wiesz ukręcenie tłoko rozdzielacza występuje w dwóch wypadkach a właściwie w trzech: jak się zbytnio tłoczek nagrzeje ( tak ciecz przy przetłaczaniu pod wysokim ciśńieniem też się grzeje ) jak masz syf w paliwie i zablokuje Ci tłoko-rozdzielacz i jeszcze wtedy gdy zostaną przekroczone krytyczne naprężenia w newralgicznych punktach, można jeszcze wspomnieć jeśli masz za miękkie sprężyny a za wysoko zakręcisz w pewnym momencie siła którą działają sprężyny może być za mała wtedy fala "odkleja" się od rolek i robi taki burdel jak u mnie w audi jak przetestowałem mody które powinny pozwolić się silnikowi wysoko zakręcić.

a sprężyny jak wiesz powodują tylko cofanie tłoczka wraz z jarzmem. więc jakim cudem od obrotów Ci sprężyny pękną? ob jak wiesz one nie przekazują nacisku na tłoczek w trakcie tłoczenia tylko powoduję jego cofanie i napełnianie paliwem.
a pękać będę tylko wtedy jeśli założysz albo inne sprężyny które nie były zaprojektowane do pracy z takim skokiem, albo zbyt wysoką falę i również bedzie ta sama przyczyna.
a te indeksy prędkości to tylko prędkości w których regulator obrotów ma za zadanie ograniczać dawkę paliwa.

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 06 sty 2012, 16:11

arwam, załap,że ja cały czas piszę o pompach w tdi,gów..o mnie obchodzą inne mechaniczne wydumki.
Możesz sobie robić moc nawet przy 7000 obrotów,wisi mi to.
W tdi każdym,nie widzę sensu przekraczania 4500 obrotów.Wielu go nie widzi.
arwam pisze:no popatrz bo jakoś na AAZ'cie transitowska pompa jeździ i to zeznacznie wyższymi obrotami i mimo ori sprężym ani myśli się rozsypać
Oczywiście,wierzę w to tak samo,jak w te pomiary na ślizgającym się sprzęgle.
Niby były,ale ich nie było,spoważniej chłopie.
Jesteś w stanie wymyślić każdą bajeczkę,żeby tylko postawić na swoim.Najlepsze jest zawsze to,że zawsze z jakiegoś dziwnego powodu brakuje Ci twardych dowodów.
Napisałem,że ja na gtechu miałem na pompie 10mm 216tkach 200/400,słowo,z tak płaskim niutem,że nie było widać jego końca.Ale nie ma dowodów,bo pod koniec pomiaru sprzęgło mi się ślizgnęło,rozumiesz.
Pisałem,kręć sobie te pompy wyżej niż się kręci kawasaki ninja.Twoja sprawa,tylko zapominasz o tym,że ja piszę cały czas o tdi,dotrze to do Ciebie?Ty zawsze odnosisz swoje wielkie sukcesy w td.
A bez TWARDYCH DOWODÓW,możesz sobie dzieci w przedszkolu tyki bajeczkami zabawiać.
Żebyś tak tymi dowodami sypał tak,jak sypiesz cytatami z książek,to byłbyś spoko gość.
Ale widzę,że tego czego nie wiesz,szybko szukasz w książkach,żeby tylko postawić na swoim.

JA BĘDĘ KRĘCIŁ DO 4400 I ŻADEN ARWAM SWOIMI GENIALNYMI TEORIAMI TEGO NIE ZMIENI.
Pisałem,ja słucham fachowców,nie domorosłych wynalazców,którzy wiele osiągnęli,tylko dowodów na to jakoś nie mają.
Przestań proszę zamęczać mnie swoimi teoriami,bo nigdy ich w życie nie wdrożę.Mam lepszego doradcę,fachowca.

Możesz te teorie komuś innemu przedstawiać?
Ja kończę dyskusję,bo nie mam ochoty na ciągłe przedstawianie kontr argumentów.
Konstruuj najlepsze pompy na świecie,najmocniejsze i w ogóle.
Tylko pamiętaj o jednym,bez twardych dowodów szkoda Twojego wysiłku,w bajki wierzą tylko dzieci.

Dzięki temu,że posłuchałem rad FACHOWCA,mam pompę,która wydajnością bije na łeb pompy z ahh,haha i w d...ie mam nędzne fale z transita,możesz sobie sam na nich mega mocne pompy budować,bez dowodów oczywiście.
Więc daruj sobie,proszę Cię te ciągłe mądrości,nie pytaj mnie o fakty,których znać nie muszę.Mało mnie obchodzą twardości,wysokości sprężyn i inne pierdoły.Mam sprężyny z ahh,falę z ahh i w życiu jej na falę i sprężyny z transita nie zamienię,choćbyś nie wiem co wypisywał.Niech będzie,że na fali z transita zrobiłeś ładniejszy moment i w ogóle cud miód i malina :shock: .Tylko,gdzie są pytam się dowody?
Nima,bo sprzęgło się ślizgało,tak?
Dobre,jak wszystkie Twoje ściemy,o dekielkach,ograniczeniach w korpusach,problemach ze sprawdzeniem odpowiedniego wyprzedzenia kąta na stole,daruj sobie proszę.
Jak Ci napisałem,że korpus nie blokuje,to pewnie to sprawdziłeś,bo nagle temat się uciął,a usilnie wmawiałeś,że w tdi korpus trzyma.
Jak napisałem,że dekielki w 90 1z-110 afn mają takie same głębokości na tłoczek,to pewnie zmierzyłeś,bo tematu już nie ruszyłeś.A upojony swoją wiedzą wmawiałeś,że są różne.
Jak Ci piszę,że na stole idzie sprawdzić wartość wyprzedzenia kąta w każdym jednym zakresie obrotowym,widziałem to chłopie na własne oczy,to pierdzielisz,że się nie da.

Poszukaj sobie kogoś głupszego i jego karm swoimi pierdołami,bo ja kończę tę żenadę.
Tłoczki potrafi ukręcać nawet w nowych pompach na dobrym paliwie,czystym i odpowiednio schłodzonym.Tyle wiem od FACHOWCA.
Sprężyny pękają na skutek za dużych naprężeń,spowodowanych wysokimi obrotami,to też usłyszałem od FACHOWCA.
Zatem daruj sobie te wywody,bo wiem,że byku zabił w swoim afnie sprężyny,bo kręcił go do 5000.
Pamiętasz?
Sam składałeś mu pompę.Ja swojego nigdy powyżej 4400 nie zakręciłem,to nie wiem dlaczego,ale nie popękały.

Jak Ci napisałem,że można zwiększyć ciśnienie bez ruszania softu,powołując się na własny przykład i da to odczuwalne rezultaty,to zamknąłeś usta.A pierzyłeś,że bez lizania softu,nie ma to sensu.Nie znasz się na programowaniu sterowników,co przyznałeś,ale wiesz,że zwiększenie ciśnienia ma sens,tylko z lizaniem softów.
Z jakiego nieskończonego źródła czerpiesz tę fascynującą wiedzę?

Powodzenia życzę,wielu sukcesów,wysokich obrotów,ogromnych mocy,braku dowodów itd.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 sty 2012, 17:21

sagon pisze:arwam, załap,że ja cały czas piszę o pompach w tdi,gów..o mnie obchodzą inne mechaniczne wydumki.
Możesz sobie robić moc nawet przy 7000 obrotów,wisi mi to.
W tdi każdym,nie widzę sensu przekraczania 4500 obrotów.Wielu go nie widzi.
O co Ci biega bo się stroszysz jak kogut do kurki? Słupki te same, wtryski te same, nie ma znaczenia czy ktoś zrobi mechanicznego odpowiednika czy elektronicznego bo będzie pracowało to pod dokładnie tym samym silnikiem. A brak sensu przekraczania 4400 to śmiech. Piszesz, że arwam mało wie a sam swoją wiedzę opierasz jedynie na tym, co ktoś Ci pokazał. Bez tego fachowca i jego stołu Ty nie istniejesz, naprawdę nie wiesz co zachodzi w pompie.
sagon pisze:Tyle wiem od FACHOWCA.
sagon pisze:to też usłyszałem od FACHOWCA.
sagon pisze:że posłuchałem rad FACHOWCA
Skąd Ty wiesz, że on się nie myli? Co sam zrobiłeś? Wielkie nic.
sagon pisze:Nie znasz się na programowaniu sterowników
A Ty ile ich zaprogramowałeś, że komuś zarzucasz, że się nie zna? Ja w tym co nie co dłubię ale aż tak mocny w tym nie jestem aby innym ubliżać.
sagon pisze:Tylko,gdzie są pytam się dowody?
www.youtube.com arwam chyba przy każdej modyfikacji sprint nagrywał. Nie wiesz o tym? Aaaa.... to tak puste słowa na wiatr rzucasz.
Jak Ci piszę,że na stole idzie sprawdzić wartość wyprzedzenia kąta w każdym jednym zakresie obrotowym,widziałem to chłopie na własne oczy
A to stół potrzebny aby wiedzieć, jakie jest wyprzedzenie? Ja narzędzie do tego w szopce sobie zrezałem i działa pod mechanicznymi pompami jak i TDI. No tak, ale ja jestem "domorosły" i wiem co w pompie przebiega i nie potrzeba mi do tego stołu ani poklasku innych. Ehh...

sagon, przyglądałem się biernie temu tematowi ale dzisiaj przegiąłeś i sam nawet napisałeś, że "usłyszałeś", "posłuchałeś się" itp. Co Ty chłopie sam zrobiłeś? Jakie Ty chłopie sam bebechy wsadziłeś, że wiesz jak silnik działa. Przedstawiłeś tylko jeden marny wykres a arwam w swoim temacie na forum vwgolfa ma dziesiątki filmów jak samochód przyśpiesza na różnych pompach. A teraz ja się Ciebie pytam - gdzie masz wykresy i dowody na innych falach i innych setupach? No gdzie?! A Arwam ma przynajmniej filmiki na youtube.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 07 sty 2012, 12:14

sagon pisze:arwam, załap,że ja cały czas piszę o pompach w tdi,gów..o mnie obchodzą inne mechaniczne wydumki.
Możesz sobie robić moc nawet przy 7000 obrotów,wisi mi to.
ale zapominasz że zasada działąnia jest ta sama i tam założenie łagodniejszej lub agresywniejszej fali nie powoduje tego że komp głupieje i wtedy masz najlepszy wgląd w to co Ci daje zastosowanie konkretnej fali.


i zapominasz jeszcze o jednym że ja wszystko to robiłme na wtryskiach od AFN'a a zobacz sobie jak to jeździło. ja uważam że nie było źle zwłaszcza jak na takie spalanie które było śmiechu warte.
sagon pisze:A bez TWARDYCH DOWODÓW,możesz sobie dzieci w przedszkolu tyki bajeczkami zabawiać.
Żebyś tak tymi dowodami sypał tak,jak sypiesz cytatami z książek,to byłbyś spoko gość.
a dla szanownego "niewiernego Tomasza" nie będę specjalnie robił wykresów bo on ich tak bardzo pragnie. dla mnie nie cyfry na drodze jeżdżą.

sagon pisze:JA BĘDĘ KRĘCIŁ DO 4400
Twoja wola ale lepiej nie kwestionuj czegoś z czym osobiście nie miałeś styczności bo kiedyś przejedziesz sięna tym w bardzo przykry dla siebie sposób



sagon pisze:.Tylko,gdzie są pytam się dowody?
Nima,bo sprzęgło się ślizgało,tak?
skoro ich tak pragniesz rób mi sprzęgło ja lejeę paliwkiem i dmucham i i nie ma problemu. Iżeby nie było że żebram, mam inne wydatki ważniejsze niż dogadzanie Tobie bo akurat ty chcesz zobaczyć wykresy mojego auta.
będzie projekt zakończony bedzie i wykres.
trepek pisze:Skąd Ty wiesz, że on się nie myli?
co do fal myli isę jak cholera a co do sprężyn jeszcze bardziej :) dobre że sprężyny się łamią od obrotów <zeby> ja jakoś jak poprzednie audi zakręciłem myślałem że się silnik zaraz rozpadnie a jakoś połamało doszczętnie tłokorozdzielacz, i nie płaczę z tego powodu.
przeciwnie efekt wniesionych przeróbek dał mi dużo do myślenia i jeszczee więcej wniósł, do mojej wiedzy. jakoś nie płakałem że biedy mi narobiło. A ciebie na zrobienie takiego potwora stać a nie stać na zapasową głowiczkę? co poniektórzy wiedzą jak mam zapasy zwłaszcza silników i jakoś nawet jakby mi się silnik rozleciał nie płakałbym z teog powodu jak Ty z powodu braku wykresów
sagon pisze:Mam sprężyny z ahh,falę z ahh
:lol:

tak i taki zestaw kręciłem do ponad 5000rpm i jakoś nic nie stało z tym że spadek momentu był dla mnie nie do przyjęcia.
sagon pisze:Jak Ci napisałem,że korpus nie blokuje,to pewnie to sprawdziłeś,bo nagle temat się uciął,a usilnie wmawiałeś,że w tdi korpus trzyma.
a po co sobie język strzępić skoro o i tak powiesz że czarne jest białe a białe jest czarne.

przy deklach od TDI nie masz możliwości zwięszyć zakresu działania przestawiacza. po za zmianą ciśnienia i mapy kąta wtrysku.i takie są fakty możesz tylko chcrakterystykę pracy przestawiacza zmienić i na tym się kończy
no chyba że masz nie wiadomo od czego tłoczki.



i tak jak przedmówca powiedział Ty "tylko słyszałeś, podsłuchałeś albo posłuchałeś" od pompiarza. pompiarz nie specjalizuje się w tuningu pomp tylko w ich naprawie. więc stwierdzenie że fala od transita wógóle się nie nadaje do TDI jużwystarfzająco dużo o nim mówi. ciekawe dlaczego ja akurat na niej uzyskałem najbliższą chcarakterystykę do założonej. zwłaszcza na TD?

a sam co zrobiłeś.
po drugie jak ten pompiarz wziął robotę od Ciebie od ręki i miał czas Ci zdradzać tajniki budowy pomp to napewno jest "wziętym" pompiarzem :lol:


ja mimo żenie prowadzę warsztatu i tylko od czasu do czasu komuś coś nie coś dłubnę to nie mam czasu się po tyłko po drapać a jak choruję to "mało odleżyn" nie dostanę bo sobie miejsca nie mogę znaleźć. tak samo audi by już jeździło gdyby nie to że na zewnątrz nie mogę wyjść a jak dwa dni temu MUSIAŁEM wyjść to kolejne dwa dni "płuca na lewą strone przewlekam".

sagon pisze:A są takie nurniki,które nie posiadają zaworków odcinających,czyli zaworków tłumiących strumień powrotny paliwa?


taki znawca i nie wie takich rzeczy? bo ja jeszcze żadnego TDI VW nie widziałem żeby miał zaworki w nurnikach.
tym ostatnim zapytaniem zdradziłeś ile Ty i Twój pompiarz Wiecie o działaniu i procesach zachodzących w pompach i w silnikach.
samo przywrócenie parametrów pompie przy posiadaniu narzędzi i minimum umiejętności manulanych to zrobić to byłby w stanie mój bratanek który ma 12lat .
:shock: Tyle w temacie.

a dopuki nie przetestujesz konkretnych fal to się o nich nie wypowiadaj bo tacy jak Ty tylko zabobony i przesądy rozgłaszają.

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 08 sty 2012, 21:17

heh, pamietam akcje na Vwgolf.pl sagon/ksenon lubil narobic boruty, tak jak uparacie twierdzil ze fala z reni 185 nie bedzie dzialac i mnie z 11, a dziala dobrze i TDI kreci bezproblmu do 5000 , kat sie o dziwo nawet mieści w normnie. Mniejsza o to. Tlokorozdziealcz z pompy 988 to najlepsza 11 jaka mozna miec, -tak mi sie wydaje, i nawet z mniejszymi falami niz 143 i tak bedzie latac, fakt mape kata trzeba dac inna ale jechac bedzie. A teraz moje pytanie jakie sa cisnienia afn/asv/ahf przy 900/2000/4000 rpm
jakby ktos podal to z gory dzieki.
A tu daje filmik jak na ori sofcie leci moja cordi na 11 z reni i fali 185.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl