Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 PM B3] co jakiś czas gaśnie i nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maniek33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:22

[1.8 PM B3] co jakiś czas gaśnie i nie odpala

Post autor: maniek33 » 31 gru 2011, 18:51

Witam! regularnie co jakiś czas w czasie jazdy na benzynie i gazie szarpie mi autem i gasnie, i go już nie moge odpalić. po jakimś czasie autko odpala i wszystko jest w porządku, aż do nastębnej takiej przygody. co może być przyczyną?? dodam że wymieniłem już świece, kable , palec , kopułke. czy pompa paliwa ma coś wspólnego z tym że auto by nie odpalało też na gazie?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 gru 2011, 20:07

Cewka zapłonowa do sprawdzenia. Spróbuj załatwić sobie jakąś na podmianę i wtedy zobaczysz czy jest poprawa.

maniek33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:22

Post autor: maniek33 » 31 gru 2011, 20:34

Z tym to może być ciężko, bo nie mam nikogo ze znajomych co jeżdzi ,,80'' a nie ma sposobu żeby sprawdzić ją np. miernikiem?

[ Dodano: 2012-01-01, 10:56 ]
Nowe fakty. nie słychać jak podaje pompa paliwa. sprawdzałem ją na ,, krótko'' i chodzi a po zapłonie nie. bezpiecznik dobry. wyjałem przekaznik od pompy i do gniazda na styk 87 podałem plus i nic. niewiem czy dobrze sprawdzałem ale to chyba znaczy że przekażnik jest dobry?? sprawdzałem też wtyczkę od pompy i nie dochodzi prąd do niej.

czarny286

Post autor: czarny286 » 01 sty 2012, 18:14

miernikiem tego nie sprawdzisz,może być już cewka walnięta.Podjęć gdzieś na szrot i zobacz na próbę.

maniek33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:22

Post autor: maniek33 » 01 sty 2012, 22:14

spróbuję sobie jakąś skombinować. a wiecie czy można jakoś sprawdzić halla i moduł ten co jest w nadkolu??

[ Dodano: 2012-01-01, 22:23 ]
odpiąłem wtyczke od halla i sprawdzałem próbówka przy zapłonie czy dochodzi napięcie i na żadnym nie ma. co to może znaczyc??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 sty 2012, 22:32

Sprawdź bezpiecznik (dodatkowy poza skrzynką pod czerwonym kapturkiem z napisem MOTOR ) dla ECU.

Ogólnie może być walnięta stacyjka, zaśniedziałe wtyki itd. Dużo rzeczy do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 01 sty 2012, 22:33

czujnik halla napewno do wymiany......


Nie kombinuj z niczym innym jedz do sklepu i to wymień...

Ja przez czujnik w swoim pmhalla wymieniłem, palec kopułke kable sonde lambda zrobiłem uszczelki pod klawiaturą i takie tam rózne pierdoły, wymieniłem pompe paliwa

Jednak to wyszstko było dobre a zrąbany był czujnik halla.....



Jest to w Pm doś częste zjawisko... Wymieniałaem w okresie 5 lat 2 razy czujnik halla....

maniek33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:22

Post autor: maniek33 » 01 sty 2012, 23:39

dzięki panowie! mam jeszcze jedno pytanko, bo mam w dodatku jeszcze walnięty przekażnik 218 od pompy paliwa, czy to może mieć coś wspólnego z hallem, że na nim nie ma napięcia??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2012, 05:49

Bezpośrednio nie, przekaźnik zasila pompkę i wtrysk. Ale do przekaźnika idzie zasilanie przed stacyjką i jest też zasilaniem dla ecu.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 02 sty 2012, 09:41

O ile dobrze pamiętam to jeśli hall nie daje sygnałów to nie działa obrotomierz i właśnie przekaźnik pompy paliwa więc on może być dobry tylko hall wszystko tu psuje...

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 02 sty 2012, 11:00

odpiąłem wtyczke od halla i sprawdzałem próbówka przy zapłonie czy dochodzi napięcie i na żadnym nie ma. co to może znaczyc??
Napięcie powinno być między pinami 1 i 3 wtyczki podłączanej do halla.
Jeśli chcesz sie upewnić, że czujnik halla jest uwalony to odłącz od kopułki przewód idący z cewki, niech ktoś końcówkę tego przewodu trzyma (w izolowanych kombinerkach) 5mm od masy (np głowica) a Ty w tym czasie przy włączonym zapłonie musisz we wtyczce od halla zwierać pin minusowy ze środkowym, tylko nie zwieraj na stałe. Podczas takiego chwilowego zwarcia ma przeskoczyć iskra na przewodzie od cewki. Jeśli jej nie będzie to halla zostaw w spokoju.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 02 sty 2012, 14:39

https://audi80.pl/b3-pm-problemy-z-o ... htm#681930

Tak jak pisze SzymekB w PM czesto pada Hall, objawy takie jak Twoje.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2012, 19:16

Key100l pisze:O ile dobrze pamiętam to jeśli hall nie daje sygnałów to nie działa obrotomierz i właśnie przekaźnik pompy paliwa więc on może być dobry tylko hall wszystko tu psuje.
Z początku jest samo diagnoza. Nawet z uwalonym halem pompka powinna zadziałać.

maniek33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:22

Post autor: maniek33 » 02 sty 2012, 19:23

witam ponownie! wielkie dzieki za zainteresowanie moim problemem <ok> . doszedłem do tego czego pompka nie chodziła, spalony był bezpiecznik z napisem ,, motor" o którym dowiedziałem się dzięki koledze Jarewa <piwo> dzisiaj byłem w sklepie i zamówiłem sobie cewke i zobaczymy co jutro pokaże.

[ Dodano: 2012-01-03, 20:36 ]
Tak więc zakupiłem cewkę, ale niestety po głębszych pomiarach okazało się że winny jest hall, jutro więc jadę na szrot po cały aparat zapłonowy. i mam jeszcze jedno pytanko: wyjąłem aparat, i jak założyć drugi , żeby wszystko było w porządku?

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 06 sty 2012, 11:58

musisz ustawic go tak jak był poprzedni ale jesli nie uda ci sie to wez kogos do pomocy zeby krecił silnikiem a ty przestawiaj aparat tak zeby silnik zaskoczył później patrzac na obrotomierz ustaw tak zeby silnik na wolnych obrotach miał około 950 obr/min i powinno byc ok ale pamnietaj ze na szrocie tez mozesz znalesc uszkodzony aparat zapłonowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl