Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6 TD] cisnienie oleju dziwny problem

Awatar użytkownika
keyo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 21 lip 2010, 00:36
Lokalizacja: Pomorskie

[1.6 TD] cisnienie oleju dziwny problem

Post autor: keyo » 01 sty 2012, 21:17

Witam
a wiec tak chodzi o kontrolke oleju i brzeczyk
jak odpalam auto to chwile po odpaleniu swieci mi sie kontrolka od oleju i brzeczy brzeczyk, to chyba nie jest normalne??
Druga dziwna spwawa jest taka ze po rozgrzaniu silnika podczas hamowania postoju ogolem na wolnych obrotach zapala mi sie kontrolka i brzeczy brzeczyk
czytalem ze brzeczyk jest podlaczony pod czujnik 0,9bar
i kompletnie nie mam pomyslu co moze byc nie tak.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 01 sty 2012, 21:25

Sprawdź poziom oleju, bo objawy podczas hamowania świadczą o braku odpowiedniego poziomu...
A jaki masz zalany olej, czyżby mineralny.

Awatar użytkownika
keyo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 21 lip 2010, 00:36
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: keyo » 01 sty 2012, 21:29

poziom ok
mineral
lotos do doladowanych diesli

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 02 sty 2012, 09:08

No to zapytam inaczej. Czy objaw zapalania się kontrolki ciśnienia podczas odpalania występuje tylko przy zimnym silniku? I czy to występuje zawsze? Trzeba by ciśnienie sprawdzić w rożnych warunkach, najlepiej na rozgrzanym silniku na wolnych orbotach, wtedy by to dało jakiś obraz. Może tylko przewód się skruszył i naderwał, podczas hamowania pracuje raz do przodu i do tyłu łapiąc w ten sposób połączenie, a czasem to połączenie gubiąc. Wyciągnij wsuwkę, najlepiej by było jak by ta wsuwka została, a przewód byś wyciągnął, wtedy wystarczyło by to dobrze połączyć i problem mógłby zniknąć. Jak by nie było to sprawdź wsuwkę, później ciśnienie oleju i odpowiedz na pytania.

martin186
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 20:00
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: martin186 » 02 sty 2012, 10:22

jeśli zaczyna ci brzęczeć jak się rozgrzeje i na wolnych obrotach, a na zimnym jest dobrze to prawdopodobnie masz to samo co ja miałem w poprzednim aucie. Czyli brak ciśnienia oleju wymaganego. MC działa tak że poniżej chyba 2000 obr/min jeśli ciśnienie spadnie poniżej 0,9 bar to zaczyna wyć, po prze gazowaniu na chwile przestaje. U mnie były 2 opcje albo cały duł do roboty albo tylko pompa oleju. Tak czy siak auta nie robiłem tylko poszło do żyda.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 sty 2012, 13:45

Jest kilka przyczyn niedomagania w ciśnieniu oleju - głównie pompa bądź panewki na wale.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 02 sty 2012, 14:44

martin186 pisze:MC działa tak że poniżej chyba 2000 obr/min jeśli ciśnienie spadnie poniżej 0,9 bar to zaczyna wyć
Nie tak.
Od 2 tyś. obr w górę, ciśnienie nie może spaść poniżej 0.9 bar, a poniżej ciśnienie nie może być niższe niż 0.3 bara. JEszcze na wyższych obrotach mimo słabego ciśnienia ciężko jest zejść poniżej tych 0.9 bara, ale na wolnych obrotach jak coś siedzi w silniku, to czujka się odezwie na pewno.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Re: [1.6 TD] cisnienie oleju dziwny problem

Post autor: spiczi » 02 sty 2012, 15:13

keyo pisze: jak odpalam auto to chwile po odpaleniu swieci mi sie kontrolka od oleju i brzeczy brzeczyk, to chyba nie jest normalne??
jeśli dzieja się to na wolnych obrotach, to nie jest to normalne, bo brzęczyk działa chyba tylko przy obrotach pow 2000.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 02 sty 2012, 15:18

Nie pamiętam jak jest to w MC, ale u mnie przy AC brzęczek działa też poniżej 2000 obr/min. :-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 sty 2012, 15:30

misiekdzwon pisze:Nie pamiętam jak jest to w MC, ale u mnie przy AC brzęczek działa też poniżej 2000 obr/min. :-)
Jak miałem b3 1,6d przed remontem silnika na postoju na wolnych obrotach żażyła się kontrola oleju ale brzęczka nie było nigdy.

Hmm. a nie jest tak ze powyzej 2tys kontrolka miga, a na wolnych świeci cały czas?

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 02 sty 2012, 15:34

A w B3 było dynamiczne sprawdzanie ciśnienia oleju?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 sty 2012, 15:36

misiekdzwon pisze:A w B3 było dynamiczne sprawdzanie ciśnienia oleju?
oczywiście <ok> , obroty brane z styku "W" na alternatorze, 2 czujniki cisnienia oleju (0,3; 0,9/1,4bara) i przekaźnik koło nóg kierowcy.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 sty 2012, 16:25

Co do zaświecania kontrolki podczas hamowania to ja bym się aż tak tym nie przejmował.Czujnik masz z tyłu a podczas hamowania olej napiera na przód silnika i stad te objawy.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 sty 2012, 16:34

hudy pisze:Co do zaświecania kontrolki podczas hamowania to ja bym się aż tak tym nie przejmował....
pod warunkiem że oleju jest odpowieni poziom.

Kiedyś patrzyłem do etki i niektóre auta mają (1,9d juz chyba miał, w 1,6d/td nie było) w misce taką plastikową wkładke , która zapobiega przesuwaniu się oleju przy gwałtownym hamowaniu.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 sty 2012, 17:36

Oczywiście ufam że kolega zaczął rozwiązywanie problemu od sprawdzenia kontroli poziomu oleju <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl