Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 S, B3, Audi 80 Sedan] czujnik + termostat ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Tauro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 02 sty 2012, 22:49

[1.8 S, B3, Audi 80 Sedan] czujnik + termostat ?

Post autor: Tauro » 02 sty 2012, 22:56

Witam, czytalem duzo postow na tematow czujnikow i na temat wadliwych termostatow lecz nigdzie nie bylo zagadnienia ktore mogloby byc ze soba polaczone.
A mianowicie, czujnik temp. na desce rozdzielczej w ogole nic nie wskazuje, lezy tak samo przy uruchueminiu silinika jak i po wylaczeniu go. I przy tym dzisiaj po przejechaniu 2km zaczela para buchac spod maski kiedy stalem na skrzyzowaniu. Plynu Borygo nie bylo w ogole. Zeby go usupelnic musialem wlac 6l zeby dopelnic do maxa. poczekalem jak ostygnie oczywiscie najpierw. Nastepnie wrocilem do domu wszystko niby bylo ok, ale jak postawilem to znowu zobacyzlem to samo.

Powodem najprawdopoboniej jest zepsuty termostat ktory zamyka obieg i zepsuty czujnik ? Czy moga byc inne przyczyny jeszcze tego?

patryk2416
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 14 wrz 2011, 15:19
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: patryk2416 » 03 sty 2012, 00:46

Ja bym się jeszcze zainteresował co się stało z płynem skoro musiałeś wlać go 6 L czyli praktycznie cały układ bo tak po prostu to nie zniknął. Mam nadzieję, że odpowietrzyłeś układ po uzupełnieniu płynu.

Co do przegrzewania to owszem najprawdopodobniej będzie to uszkodzony termostat, który najprawdopodobniej się zablokował aczkolwiek biorąc pod uwagę dystans po jakim auto się "zagotowało" zastanowił bym się czy układ w ogóle jest drożny (tzn czy nic się nie zapchało) ponieważ po 2 km auto raczej nie wymagało by jeszcze pełnego obiegu więc nawet jeżeli termostat byłby zablokowany to nic by się nie stało i auto nie powinno się przegrzać tak szybko (chyba, że jeździsz na bardzo wysokich obrotach).

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 sty 2012, 07:13

Jak już kolega wyżej napisał poszukaj gdzie podział się płyn!
Tauro pisze:Zeby go usupelnic musialem wlac 6l zeby dopelnic do maxa.
6l :shock:

Tauro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 02 sty 2012, 22:49

Post autor: Tauro » 03 sty 2012, 09:36

Jeszcze tylko chciałbym dodać, że na każdym biegu przy około 1,8 - 2,0 tyś obrotów i w górę zapala mi się kontrolka czerwona CAT. Czy to może mieć z tym związek ? Mam wadliwy katalizator dodatkowo czyli ?

tuitop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 lis 2010, 17:06
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tuitop » 03 sty 2012, 21:13

sprawdź szczelność instalacji wodnej. przy nagrzewnicy, z tyłu bloku silnika czy króciec jest cały, chłodnica...no wszędzie a potem można sprawdzać jakieś czujniki termostaty itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl