Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Ile wytrzyma silnik TDi bez płynu

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

[B4 1Z] Ile wytrzyma silnik TDi bez płynu

Post autor: misiekdzwon » 03 sty 2012, 22:43

Witam
Mam trochę dziwne pytanie, ale chciałbym znać wasze zdanie. Chcąc sprawdzić inny silnik muszę go włożyć do auta, a jak wiadomo wiąże się, to z dość sporą pracą itd. I pomyślałem, że mógłbym taki silnik odpalić "na stole". Czyli dorobić jakiś korpus, zamocować, podłączyć co niezbędne i odpalić. Tylko właśnie czy niezbędne jest chłodzenie płynem, czy wystarczyło by powietrzem? Silnik pracowałby tylko na wolnych obrotach do rozgrzania oleju, aby ciśnienie obadać.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 04 sty 2012, 07:57

Jeżeli rozgrzejesz olej to już silnik będzie ciepły. Zalej chociaż silnik płynem i zrób to tylko na krótkim obiegu - bez nagrzewnicy i chłodnicy. Wtedy może trochę popracować. Jeżeli masz goły silnik bez pompy wody, kół pasowych to już rzeczywiście trochę roboty.
Ja jeżeli nie chciałbym go zepsuć zalałbym płynem.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 sty 2012, 09:49

Ja bym nie ryzykował. Jeśli miało by to byc odpalenie na 2 minuty to jeszcze ok, ale na tak długo to skoro olej złapie 90st to woda miała by juz tyle samo, a jak wody nie będzie to przegrzejesz silnik.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 sty 2012, 18:23

już parę razy miałem okazje dla znajomych jeździć za silnikiem i z odpaleniem nie ma problemu jednak przydał by się rozrusznik <ok> Jak już odpalisz to wystarczy chwila by sprawdzić jak chodzi więc nie musisz go długo trzymać włączonego i na pewno nic nu się nie stanie...Aha silnik ustaw sobie na czymś miękkim np opona bo może trochę skakać...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 sty 2012, 18:32

spiczi pisze:ale na tak długo to skoro olej złapie 90st
Olej jest zawsze cieplejszy od płynu chłodniczego bo to on jako pierwszy odbiera ciepło z pracującego silnika. Olej można spokojnie zagrzać do 120*C, powyżej tej temp radziłbym niezwłocznie zgasić silnik bo nie wiadomo co za olej jest wlany i ile ma.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 04 sty 2012, 19:45

trepek pisze:Olej można spokojnie zagrzać do 120*C
bardzo cenna informacja bo kiedyś przy większych prędkościach jakieś 110 mi wskoczyło :-P

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 sty 2012, 19:53

W starych 1.6 TD termostat w podstawie filtra oleju otwierał się dopiero przy 120*C i puszczał olej na zewnętrzną chłodniczkę oleju ;-) Najstarsi górale twierdzą, że ponoć komuś się stermostat otworzył :mrgreen:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 sty 2012, 10:14

trepek pisze:
spiczi pisze:ale na tak długo to skoro olej złapie 90st
Olej jest zawsze cieplejszy od płynu chłodniczego bo to on jako pierwszy odbiera ciepło z pracującego silnika. Olej można spokojnie zagrzać do 120*C, powyżej tej temp radziłbym niezwłocznie zgasić silnik bo nie wiadomo co za olej jest wlany i ile ma.
Tata ma pasata b4 z afn i MFA. Tylko raz widziałem tam 102st. A tak to zawsze pomiędzy 86-96st. Nie twierdze jednak że nie da sie uzyskać 120°C :mrgreen:

A co do zgaszenie silnika przy takiej temp to też nie do końca jest to chyba bezpieczne, bo przy takiej temp olej momentalnie ścieka/ ulatuje :-P i zostaje tylko syf.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 05 sty 2012, 13:16

Dzięki Panowie za porady i sugestie. Zdecydowałem mimo, że mam goły słupek, to zbiorę graty do podłączenia układu chłodzenia. Sądzę że to nie pierwszy silnik, który będę miał okazję sprawdzać "na stole", a części dodatkowe i tak mi się kiedyś przydadzą
Dziękówa jeszcze raz <piwo>

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 05 sty 2012, 13:45

A nie lepiej zalać rozgrzanym olejem i wtedy sprawdzić kompresje, bez ryzyka ze głowica pęknie czy coś, wtedy silnik będzie musiał chodzić tylko chwile. Kiedyś pamiętam w ciągnikach tak się robiło w zimie bo inaczej by nie odpalił.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 05 sty 2012, 15:24

Kompresje sprawdza się na zimnym silniku, ale ja potrzebuję sprawdzić ciśnienie oleju na wolnych obrotach przy dobrze nagrzanym silniku. Nie ma bata, trzeba zrobić układ chłodzenia i kropka, bo inaczej faktycznie może coś się stać z motorownią. :-/

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 05 sty 2012, 15:38

W sumie to nie ma dużo roboty, wystarczy podłączyć jakaś chłodnice zbiorniczek a na węże do nagrzewnicy założyć kolanka.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 06 sty 2012, 13:07

Chłodnica nie jest potrzebna. Wystarczy zamknąć jakaś rurką obwód na nagrzewnicę, żeby był zamknięty. Pompa wody też musi być i będzie ok. Oczywiście wyjście na chłodnice też połączyć.

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 06 sty 2012, 15:24

Spokojnie nic sie nie stanie, tylko temp musisz pilnowac, ale jak chcesz to zrob ten maly obieg i bedziesz miec pewnosc;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2012, 17:11

misiekdzwon pisze:Nie ma bata, trzeba zrobić układ chłodzenia i kropka, bo inaczej faktycznie może coś się stać z motorownią. :-/
Nic się nie stanie ,o ile bedzie w kanałach silnika i głowicy woda ,moze być bez obiegu ,musisz nalać wody lub płynu i wszystko zaślepić zeby nie wyciekło ,tylko wtedy silnik szybciutko się nagrzeje i musisz widzieć jaką osiąga temperaturę .Najlepszy do tego celu będzie jakikolwiek termometr z kapilarą, coś jak na foto ....ja mam taki termometr w środku ,a kapilara siedzi w głowicy w wywierconym otworku 6mm :-P fajny bo działa zawsze i bez żadnego zasilania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl