[B4 1Z] Ile wytrzyma silnik TDi bez płynu
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
[B4 1Z] Ile wytrzyma silnik TDi bez płynu
Witam
Mam trochę dziwne pytanie, ale chciałbym znać wasze zdanie. Chcąc sprawdzić inny silnik muszę go włożyć do auta, a jak wiadomo wiąże się, to z dość sporą pracą itd. I pomyślałem, że mógłbym taki silnik odpalić "na stole". Czyli dorobić jakiś korpus, zamocować, podłączyć co niezbędne i odpalić. Tylko właśnie czy niezbędne jest chłodzenie płynem, czy wystarczyło by powietrzem? Silnik pracowałby tylko na wolnych obrotach do rozgrzania oleju, aby ciśnienie obadać.
Pozdrawiam
Mam trochę dziwne pytanie, ale chciałbym znać wasze zdanie. Chcąc sprawdzić inny silnik muszę go włożyć do auta, a jak wiadomo wiąże się, to z dość sporą pracą itd. I pomyślałem, że mógłbym taki silnik odpalić "na stole". Czyli dorobić jakiś korpus, zamocować, podłączyć co niezbędne i odpalić. Tylko właśnie czy niezbędne jest chłodzenie płynem, czy wystarczyło by powietrzem? Silnik pracowałby tylko na wolnych obrotach do rozgrzania oleju, aby ciśnienie obadać.
Pozdrawiam
Jeżeli rozgrzejesz olej to już silnik będzie ciepły. Zalej chociaż silnik płynem i zrób to tylko na krótkim obiegu - bez nagrzewnicy i chłodnicy. Wtedy może trochę popracować. Jeżeli masz goły silnik bez pompy wody, kół pasowych to już rzeczywiście trochę roboty.
Ja jeżeli nie chciałbym go zepsuć zalałbym płynem.
Ja jeżeli nie chciałbym go zepsuć zalałbym płynem.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
już parę razy miałem okazje dla znajomych jeździć za silnikiem i z odpaleniem nie ma problemu jednak przydał by się rozrusznik <ok> Jak już odpalisz to wystarczy chwila by sprawdzić jak chodzi więc nie musisz go długo trzymać włączonego i na pewno nic nu się nie stanie...Aha silnik ustaw sobie na czymś miękkim np opona bo może trochę skakać...
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Olej jest zawsze cieplejszy od płynu chłodniczego bo to on jako pierwszy odbiera ciepło z pracującego silnika. Olej można spokojnie zagrzać do 120*C, powyżej tej temp radziłbym niezwłocznie zgasić silnik bo nie wiadomo co za olej jest wlany i ile ma.spiczi pisze:ale na tak długo to skoro olej złapie 90st
Tata ma pasata b4 z afn i MFA. Tylko raz widziałem tam 102st. A tak to zawsze pomiędzy 86-96st. Nie twierdze jednak że nie da sie uzyskać 120°C :mrgreen:trepek pisze:Olej jest zawsze cieplejszy od płynu chłodniczego bo to on jako pierwszy odbiera ciepło z pracującego silnika. Olej można spokojnie zagrzać do 120*C, powyżej tej temp radziłbym niezwłocznie zgasić silnik bo nie wiadomo co za olej jest wlany i ile ma.spiczi pisze:ale na tak długo to skoro olej złapie 90st
A co do zgaszenie silnika przy takiej temp to też nie do końca jest to chyba bezpieczne, bo przy takiej temp olej momentalnie ścieka/ ulatuje i zostaje tylko syf.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic się nie stanie ,o ile bedzie w kanałach silnika i głowicy woda ,moze być bez obiegu ,musisz nalać wody lub płynu i wszystko zaślepić zeby nie wyciekło ,tylko wtedy silnik szybciutko się nagrzeje i musisz widzieć jaką osiąga temperaturę .Najlepszy do tego celu będzie jakikolwiek termometr z kapilarą, coś jak na foto ....ja mam taki termometr w środku ,a kapilara siedzi w głowicy w wywierconym otworku 6mm fajny bo działa zawsze i bez żadnego zasilaniamisiekdzwon pisze:Nie ma bata, trzeba zrobić układ chłodzenia i kropka, bo inaczej faktycznie może coś się stać z motorownią.