[all] Światła mijania na przekaźnikach
z testów wynika jasno ledy nie nadaja sie do niczego naciaganie i tylepiter58 pisze:Panowie nie wiem czy temat był czy nie wiec zapytam tutaj
czy ktoś z was używał może żarówek Led h3 w halogenach? jak to świeci ?
myślałem nad czyms takim? (65zł na allegro)
Obrazek
chciał bym to używać żeby doświetlać sobię drogę gdy np pada deszcz no i oczywiście gdy jest mgła co o tym myślicie?
witam kolegów
przeglądałem allegro i natrafiłem na coś takiego:
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regul ... 30267.html
cytat ze strony dla pokoleń:
"Światła dzienne SD-2
Prosto od producenta
ktore zalaczaja swiatla po "odpaleniu "auta
(nie po przekreceniu stacyjki)
Swieca tylko wtedy gdy pracuje silnik
zamiast 120W jedynie 40W
Nie narusza istniejacej intalacji
Jest bezobslugowy.
Proponuje zakup ukladu do sterowania "swiatlami dziennymi". Uklad moze byc zamontowany we wszystkich samochodach zasilanych akumulatorem 12V z minusem na masie, w ktorych zarowki zapalaja sie poprzez podanie +12V (nie przez podanie masy!!) Nie wymaga on stosowania dodatkowych reflektorow poniewaz wykorzystuje fabryczne oswietlenie kazdego samochodu. Wygoda w jego uzywaniu polega na tym, ze jest bezobslugowy
Uklad dzieki swojej oryginalnej konstrukcji dba o to aby nie obciazac nadmiernie
akumulatora i alternatora w czasie jazdy co wydluza ich zywotnosc a tym samym czas bezawaryjnej eksploatacji.
Uklad mojego autorstwa pracuje nastepujaco :
Po uruchomieniu silnika i uplywie czasu okolo 5 sekund zalaczaja sie automatycznie swiatla dzienne i swieca tylko wtedy gdy pracuje silnik
Wyjscia ukladu SD-2 podlacza sie do wlokien zarowek od swiatel drogowych a sterowanie impulsowe ukladu powoduje, ze zarowki swieca na 30 % mocy nominalnej pobierajac z alternatora jedynie okolo 40 W a nie 120 W jakie pobieralyby normalnie. W efekcie uzyskujemy swiatla dzienne , ktore swieca prawie tak jak swiatla drogowe, z tym ze pobieraja z akumulatora jedna trzecia mocy nominalnej zarowek. Nie oslepiaja innych kierowcow i daja rozproszone dobrze widoczne w dzien swiatlo.
Dla oka efekt oslabienia mocy jest w dzien prawie niedostrzegalny.
Wlaczenie swiatel mijania automatycznie odlacza swiatla dzienne.
Samo podlaczenie do instalacji samochodowej zostalo pomyslane tak aby prawie kazdy mogl sobie z tym poradzic.
Istnieje mozliwosc regulacji mocy stopniowo 40%,50%,60% po uprzednim kontakcie mailowym (nie stosuje potencjometrow poniwaz podczes drgan silnika zmieniaja swoja wartosc). Dokladny opis czynnosci przy podlaczaniu podany jest w instrukcji dolaczonej do kazdego urzadzenia.
lub na http://www.kogiel.za.pl/downloads.php
Pytania i odpowiedzi na http://kogiel.za.pl/faq.php
Urzadzenie jest nowe i na jego poprawne dzialanie udzielam gwarancji 12 miesiecy."
jakie są Wasze zdania na ten produkt?
z własnej wiedzy wiem, że konstrukcja jest bardzo prosta.
pytam odnośnie rezanka świateł ponieważ żywotność żarówek jest krótsza a to urządzenie sprawi oszczędność świateł mijania
przeglądałem allegro i natrafiłem na coś takiego:
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regul ... 30267.html
cytat ze strony dla pokoleń:
"Światła dzienne SD-2
Prosto od producenta
ktore zalaczaja swiatla po "odpaleniu "auta
(nie po przekreceniu stacyjki)
Swieca tylko wtedy gdy pracuje silnik
zamiast 120W jedynie 40W
Nie narusza istniejacej intalacji
Jest bezobslugowy.
Proponuje zakup ukladu do sterowania "swiatlami dziennymi". Uklad moze byc zamontowany we wszystkich samochodach zasilanych akumulatorem 12V z minusem na masie, w ktorych zarowki zapalaja sie poprzez podanie +12V (nie przez podanie masy!!) Nie wymaga on stosowania dodatkowych reflektorow poniewaz wykorzystuje fabryczne oswietlenie kazdego samochodu. Wygoda w jego uzywaniu polega na tym, ze jest bezobslugowy
Uklad dzieki swojej oryginalnej konstrukcji dba o to aby nie obciazac nadmiernie
akumulatora i alternatora w czasie jazdy co wydluza ich zywotnosc a tym samym czas bezawaryjnej eksploatacji.
Uklad mojego autorstwa pracuje nastepujaco :
Po uruchomieniu silnika i uplywie czasu okolo 5 sekund zalaczaja sie automatycznie swiatla dzienne i swieca tylko wtedy gdy pracuje silnik
Wyjscia ukladu SD-2 podlacza sie do wlokien zarowek od swiatel drogowych a sterowanie impulsowe ukladu powoduje, ze zarowki swieca na 30 % mocy nominalnej pobierajac z alternatora jedynie okolo 40 W a nie 120 W jakie pobieralyby normalnie. W efekcie uzyskujemy swiatla dzienne , ktore swieca prawie tak jak swiatla drogowe, z tym ze pobieraja z akumulatora jedna trzecia mocy nominalnej zarowek. Nie oslepiaja innych kierowcow i daja rozproszone dobrze widoczne w dzien swiatlo.
Dla oka efekt oslabienia mocy jest w dzien prawie niedostrzegalny.
Wlaczenie swiatel mijania automatycznie odlacza swiatla dzienne.
Samo podlaczenie do instalacji samochodowej zostalo pomyslane tak aby prawie kazdy mogl sobie z tym poradzic.
Istnieje mozliwosc regulacji mocy stopniowo 40%,50%,60% po uprzednim kontakcie mailowym (nie stosuje potencjometrow poniwaz podczes drgan silnika zmieniaja swoja wartosc). Dokladny opis czynnosci przy podlaczaniu podany jest w instrukcji dolaczonej do kazdego urzadzenia.
lub na http://www.kogiel.za.pl/downloads.php
Pytania i odpowiedzi na http://kogiel.za.pl/faq.php
Urzadzenie jest nowe i na jego poprawne dzialanie udzielam gwarancji 12 miesiecy."
jakie są Wasze zdania na ten produkt?
z własnej wiedzy wiem, że konstrukcja jest bardzo prosta.
pytam odnośnie rezanka świateł ponieważ żywotność żarówek jest krótsza a to urządzenie sprawi oszczędność świateł mijania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kokos nie wiem jak z tą żywotnością u kolegów ale u mnie nie ma żadnego problemu z palącymi się żarówkami a jeżdżę pół roku od momentu rezania 7 dni w tygodniu. Nawet jeśli się przepali to w sklepie kosztuje ona ok 5zł, więc czy naprawdę jest sens? Nie po to podnosiłem moc świateł by teraz ją momentami zmniejszać. W moim osobistym odczuciu to zbyteczne urządzenie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 20 lis 2008, 19:31
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Re: [all] Tuning świateł mijania
Co do ostatniego mamy rozumiec że napisales tak z fantem czyli zamiast podlaczenia masy pod 85 to pod 86?DYZIO pisze:Witam chciałbym wam przedstawić tuning świateł mijania. Bo jak wiadomo w naszych niuniach nie są za dobre światła a jest to spowodowane długimi przewodami i cienkim przekroju który to plus idzie przez bezpiecznik później do przekaźnika do manetki i dopiero trafia do żarówki i strata w V jest bardzo duża co powoduje słabe świecenie żarówki.
Na początku opisu chciałbym bardzo podziękować koledze za wyrysowanie schematu a jest to klubowicz Danek
Najpierw zacznę co jest nam potrzebne żeby zabrać sie za robotę:
1 Przekaźnik samochodowy oświetleniowy, 2 szt.
2 Przewód jednożyłowy w izolacji (linka) 4 mm2, 3 mb.
3 Przewody jednożyłowe w izolacji (przekroju nie znam dokładnie ale taki jak idą w wtyczce do lampy <ok> ) najlepiej 3 rożne kolory po około 1mb (ja wykorzystałem ze starej instalacji)
4 Obudowa z tworzywa, 2 szt.
5 Bezpiecznik samochodowy 10A w oprawce, 2 szt.
6 Końcówki konektorowe żeńskie i męskie
7 Izolacja termokurczliwa
Zaczynamy od zaprawienia końcówki konektorowej na bezpieczniku w oprawce z jednej strony
[url=http://images31.fotosik.pl/79/9358468d67c9c8fem.jpg]Obrazek[/URL]
Teraz umieszczamy przekaźnik samochodowy w obudowie przez wywiercenie dziurki w obudowie i przykręceniu go do obudowy przez śrubkę a następnie umieszczenie tam bezpiecznika w oprawce który to jeden koniec zaprawiany wcześniej końcówką konektorową podłączamy do przekaźnika do nóżki numer 30 a drugi koniec wypuszczamy na zewnątrz obudowy też przez wywiercenie dziurki w obudowie
[url=http://images25.fotosik.pl/125/d8b44ee65548fbddm.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images26.fotosik.pl/126/15c30bd36adc4bedm.jpg]Obrazek[/URL]
Następnie wywiercamy 3 dziurki w obudowie na przewody
[url=http://images27.fotosik.pl/126/8e5d2d508dae8a7dm.jpg]Obrazek[/URL]
Następnie zaprawiamy trzy przewody (najlepiej każdy innego koloru) końcówką żeńską każdy przewód po około 50cm i podłączamy je do przekaźnika kolejno: do nóżki numer 85 następnie do nóżki numer 86 (najlepiej przewód koloru brązowego gdyż to będzie masa) i do nóżki numer 87 a drugi koniec przewodów wyprowadzamy na zewnątrz obudowy
[url=http://images25.fotosik.pl/125/23feef5560240928m.jpg]Obrazek[/URL]
zamykamy pokrywę i mamy puszkę gotową
[url=http://images32.fotosik.pl/79/0ca9b6bb552e5aa6m.jpg]Obrazek[/URL]
Przechodzimy teraz wyjęcia wtyczki od lampy i odszukanie przewodu od świateł mijania a jest to przewód koloru żółtego z czarnym paskiem następnie przecinamy go i zaprawiamy jedną końcówkę żeńską i jedna męską żeby w razie czego można było szybko powrócić do stanu oryginalnego
.....
Pozdrawiam i życzę miłego rezania
A tutaj dla ułatwienia schematy narysowane przez kolegę Aldi
Można zrobić na jednym albo lub na dwóch ale w obu przypadkach radzę zrobić osobny przekaźnik dla każdej strony.
Jeszcze schematy które w wolnej chwili naszkicowałem:
...
EDIT do schematów Aldiego
:idea: Kolory fabrycznych kabli idących do świateł nie są zachowane.
:idea: Kabla świateł mijania mają kolor żółty a w drugiej lampie żółto-czarny.
:idea: Oraz odwrotnie napisałem podłączenie kabli do 85 i 86 bo jeśli ktoś będzie miał podstawkę z diodą to będzie robić się zwarcie.
I jedno pytanie jeszcze przewod 87a ma zostac luzny? bo nie napisales tutaj co podlaczyc pod niego...
Co do poprzednich postow - z alternatora prąd? Przeciez z alternatora bedzie różnica tylko przy wyższych obrotach a na jałowych bedzie kiszka...
najbrdziej interesuja mnie moje 2 pierwsze pytania co z przewodem 87a i z masa(czy to obojetne bo to stycznik?)
Jesli 87a jest luzny to czy nie dalo sie go by wykorzystac do drogowych swiatel?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak 86 masę a pod 85 plus załączający światła. Jak nie masz podstawki do tego przekaźnik z diodą to bez różnicy jak podłączysz.Parzo pisze:Co do ostatniego mamy rozumiec że napisales tak z fantem czyli zamiast podlaczenia masy pod 85 to pod 86?
Co do alternatora to nie wypowiem się bo nie śledziłem poprzednich postów.
Jak podłączysz pod 87a w takiej konfiguracji to długie będę świeciły cały czas a zgasną dopiero jak włączysz krótkie. Możesz kupić przekaźnik bez złącza 87a albo zostawiasz go wolnego i izolujesz aby nie dotknął do masy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Po lewej stronie zdjęcia http://img849.imageshack.us/img849/8343/2378018243.jpg masz podstawkę/kostkę. Często w środku montuje się diodę. Ona jest tam po to gdy przekaźnik jest podłączony do jakiegoś delikatnego układu sterującego nie dopuszczała do wyładowania energii zgromadzonej w cewce przekaźnika na tym układzie sterującym. Przy montażu do załączania świateł w Audi 80 jest ta dioda zbędna, ale gdybyś miał taką kostkę to nie możesz zamienić styków 86 i 85 bo będzie robić się zwarcie.