Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] Światła mijania na przekaźnikach

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 16 gru 2011, 10:44

hackthemilk, klosze mam wlasnie z DJAuto ale sa OK, ladnie wykonane, wczesniej mialem z innej firmy to mialy tak slabo wykonczone krawedzie ze ciezko je bylo wpasowac w obudowe lampy. Takze same klosze mozna brac smialo.

Mam ori prawy klosz Boscha, jesli chcesz to moge Ci go sprzedac.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 17 gru 2011, 12:33

piter58 pisze:Panowie nie wiem czy temat był czy nie wiec zapytam tutaj

czy ktoś z was używał może żarówek Led h3 w halogenach? jak to świeci ?

myślałem nad czyms takim? (65zł na allegro)


Obrazek

chciał bym to używać żeby doświetlać sobię drogę gdy np pada deszcz no i oczywiście gdy jest mgła :) co o tym myślicie?
z testów wynika jasno ledy nie nadaja sie do niczego naciaganie i tyle

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 03 sty 2012, 20:44

witam kolegów

przeglądałem allegro i natrafiłem na coś takiego:

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regul ... 30267.html

cytat ze strony dla pokoleń:
"Światła dzienne SD-2
Prosto od producenta
ktore zalaczaja swiatla po "odpaleniu "auta
(nie po przekreceniu stacyjki)
Swieca tylko wtedy gdy pracuje silnik
zamiast 120W jedynie 40W
Nie narusza istniejacej intalacji
Jest bezobslugowy.
Proponuje zakup ukladu do sterowania "swiatlami dziennymi". Uklad moze byc zamontowany we wszystkich samochodach zasilanych akumulatorem 12V z minusem na masie, w ktorych zarowki zapalaja sie poprzez podanie +12V (nie przez podanie masy!!) Nie wymaga on stosowania dodatkowych reflektorow poniewaz wykorzystuje fabryczne oswietlenie kazdego samochodu. Wygoda w jego uzywaniu polega na tym, ze jest bezobslugowy
Uklad dzieki swojej oryginalnej konstrukcji dba o to aby nie obciazac nadmiernie
akumulatora i alternatora w czasie jazdy co wydluza ich zywotnosc a tym samym czas bezawaryjnej eksploatacji.
Uklad mojego autorstwa pracuje nastepujaco :
Po uruchomieniu silnika i uplywie czasu okolo 5 sekund zalaczaja sie automatycznie swiatla dzienne i swieca tylko wtedy gdy pracuje silnik

Wyjscia ukladu SD-2 podlacza sie do wlokien zarowek od swiatel drogowych a sterowanie impulsowe ukladu powoduje, ze zarowki swieca na 30 % mocy nominalnej pobierajac z alternatora jedynie okolo 40 W a nie 120 W jakie pobieralyby normalnie. W efekcie uzyskujemy swiatla dzienne , ktore swieca prawie tak jak swiatla drogowe, z tym ze pobieraja z akumulatora jedna trzecia mocy nominalnej zarowek. Nie oslepiaja innych kierowcow i daja rozproszone dobrze widoczne w dzien swiatlo.

Dla oka efekt oslabienia mocy jest w dzien prawie niedostrzegalny.
Wlaczenie swiatel mijania automatycznie odlacza swiatla dzienne.
Samo podlaczenie do instalacji samochodowej zostalo pomyslane tak aby prawie kazdy mogl sobie z tym poradzic.
Istnieje mozliwosc regulacji mocy stopniowo 40%,50%,60% po uprzednim kontakcie mailowym (nie stosuje potencjometrow poniwaz podczes drgan silnika zmieniaja swoja wartosc). Dokladny opis czynnosci przy podlaczaniu podany jest w instrukcji dolaczonej do kazdego urzadzenia.

lub na http://www.kogiel.za.pl/downloads.php

Pytania i odpowiedzi na http://kogiel.za.pl/faq.php

Urzadzenie jest nowe i na jego poprawne dzialanie udzielam gwarancji 12 miesiecy."

jakie są Wasze zdania na ten produkt?
z własnej wiedzy wiem, że konstrukcja jest bardzo prosta.

pytam odnośnie rezanka świateł ponieważ żywotność żarówek jest krótsza a to urządzenie sprawi oszczędność świateł mijania

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2012, 20:53

Brak homologacji-i wszytko na temat <ok>

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 03 sty 2012, 21:25

Jarewa pisze:Brak homologacji-i wszytko na temat <ok>
nie o to pytałem a to akurat wiem bez Ciebie <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 sty 2012, 21:29

To zwykły tani moduł DRM ponoć porządny kosztuje ponad stówę. Do niektórych aut można zdobyć oryginalny (jeśli był montowany fabrycznie w danym modelu).

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 05 sty 2012, 18:53

Kokos nie wiem jak z tą żywotnością u kolegów ale u mnie nie ma żadnego problemu z palącymi się żarówkami a jeżdżę pół roku od momentu rezania 7 dni w tygodniu. Nawet jeśli się przepali to w sklepie kosztuje ona ok 5zł, więc czy naprawdę jest sens? Nie po to podnosiłem moc świateł by teraz ją momentami zmniejszać. W moim osobistym odczuciu to zbyteczne urządzenie.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 20 sty 2012, 22:16

ja pewnie ok roku i tez jest ok.jeden komplet zarowek padl ale swoje juz mialy wczesniej najechane i zdechly raczej ze starosci

mlodydaniel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:31

Post autor: mlodydaniel » 24 sty 2012, 21:51

Witam. Zrobiłem dzisiaj rezanie które pokazał DYZIO i jest o.k. Dobry pomysł. Mam pytanie które lampy lepiej świecą ori zespolone czy chińszczyzna typu angel eyes, jakie są wasze opinie.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 24 sty 2012, 21:52

Ori. Zdecydowanie tylko i wyłącznie ori.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Re: [all] Tuning świateł mijania

Post autor: Parzo » 23 cze 2012, 01:57

DYZIO pisze:Witam chciałbym wam przedstawić tuning świateł mijania. Bo jak wiadomo w naszych niuniach nie są za dobre światła a jest to spowodowane długimi przewodami i cienkim przekroju który to plus idzie przez bezpiecznik później do przekaźnika do manetki i dopiero trafia do żarówki i strata w V jest bardzo duża co powoduje słabe świecenie żarówki.
Na początku opisu chciałbym bardzo podziękować koledze za wyrysowanie schematu a jest to klubowicz Danek <piwo>

Najpierw zacznę co jest nam potrzebne żeby zabrać sie za robotę:

1 Przekaźnik samochodowy oświetleniowy, 2 szt.
2 Przewód jednożyłowy w izolacji (linka) 4 mm2, 3 mb.
3 Przewody jednożyłowe w izolacji (przekroju nie znam dokładnie ale taki jak idą w wtyczce do lampy <ok> ) najlepiej 3 rożne kolory po około 1mb (ja wykorzystałem ze starej instalacji)
4 Obudowa z tworzywa, 2 szt.
5 Bezpiecznik samochodowy 10A w oprawce, 2 szt.
6 Końcówki konektorowe żeńskie i męskie
7 Izolacja termokurczliwa

Zaczynamy od zaprawienia końcówki konektorowej na bezpieczniku w oprawce z jednej strony
[url=http://images31.fotosik.pl/79/9358468d67c9c8fem.jpg]Obrazek[/URL]
Teraz umieszczamy przekaźnik samochodowy w obudowie przez wywiercenie dziurki w obudowie i przykręceniu go do obudowy przez śrubkę a następnie umieszczenie tam bezpiecznika w oprawce który to jeden koniec zaprawiany wcześniej końcówką konektorową podłączamy do przekaźnika do nóżki numer 30 a drugi koniec wypuszczamy na zewnątrz obudowy też przez wywiercenie dziurki w obudowie
[url=http://images25.fotosik.pl/125/d8b44ee65548fbddm.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images26.fotosik.pl/126/15c30bd36adc4bedm.jpg]Obrazek[/URL]
Następnie wywiercamy 3 dziurki w obudowie na przewody
[url=http://images27.fotosik.pl/126/8e5d2d508dae8a7dm.jpg]Obrazek[/URL]
Następnie zaprawiamy trzy przewody (najlepiej każdy innego koloru) końcówką żeńską każdy przewód po około 50cm i podłączamy je do przekaźnika kolejno: do nóżki numer 85 następnie do nóżki numer 86 (najlepiej przewód koloru brązowego gdyż to będzie masa) i do nóżki numer 87 a drugi koniec przewodów wyprowadzamy na zewnątrz obudowy
[url=http://images25.fotosik.pl/125/23feef5560240928m.jpg]Obrazek[/URL]
zamykamy pokrywę i mamy puszkę gotową
[url=http://images32.fotosik.pl/79/0ca9b6bb552e5aa6m.jpg]Obrazek[/URL]
Przechodzimy teraz wyjęcia wtyczki od lampy i odszukanie przewodu od świateł mijania a jest to przewód koloru żółtego z czarnym paskiem następnie przecinamy go i zaprawiamy jedną końcówkę żeńską i jedna męską żeby w razie czego można było szybko powrócić do stanu oryginalnego
.....
Pozdrawiam i życzę miłego rezania <piwo>

A tutaj dla ułatwienia schematy narysowane przez kolegę Aldi
Można zrobić na jednym albo lub na dwóch ale w obu przypadkach radzę zrobić osobny przekaźnik dla każdej strony.
Jeszcze schematy które w wolnej chwili naszkicowałem:
...
EDIT do schematów Aldiego
:idea: Kolory fabrycznych kabli idących do świateł nie są zachowane.
:idea: Kabla świateł mijania mają kolor żółty a w drugiej lampie żółto-czarny.
:idea: Oraz odwrotnie napisałem podłączenie kabli do 85 i 86 bo jeśli ktoś będzie miał podstawkę z diodą to będzie robić się zwarcie.
Co do ostatniego mamy rozumiec że napisales tak z fantem czyli zamiast podlaczenia masy pod 85 to pod 86?
I jedno pytanie jeszcze przewod 87a ma zostac luzny? bo nie napisales tutaj co podlaczyc pod niego...
Co do poprzednich postow - z alternatora prąd? Przeciez z alternatora bedzie różnica tylko przy wyższych obrotach a na jałowych bedzie kiszka...
najbrdziej interesuja mnie moje 2 pierwsze pytania co z przewodem 87a i z masa(czy to obojetne bo to stycznik?)


Jesli 87a jest luzny to czy nie dalo sie go by wykorzystac do drogowych swiatel?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 cze 2012, 09:13

Parzo pisze:Co do ostatniego mamy rozumiec że napisales tak z fantem czyli zamiast podlaczenia masy pod 85 to pod 86?
Tak 86 masę a pod 85 plus załączający światła. Jak nie masz podstawki do tego przekaźnik z diodą to bez różnicy jak podłączysz.

Co do alternatora to nie wypowiem się bo nie śledziłem poprzednich postów.

Jak podłączysz pod 87a w takiej konfiguracji to długie będę świeciły cały czas a zgasną dopiero jak włączysz krótkie. Możesz kupić przekaźnik bez złącza 87a albo zostawiasz go wolnego i izolujesz aby nie dotknął do masy.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 23 cze 2012, 23:08

Dobra czyli już kumam 87a zostawiamy sobie wolno i cieszymy sie poprawą mijania, a co do tej podstawki z dioda to nie rozumiem o jaką podstawke chodzi:D nic nie rezalem nic nie dodawalem zadnych diod. Chodzi o te diody dzienny czy cus? bo nie kapisze - czysta ciekawosc. i sorki za to OT.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 cze 2012, 23:35

Po lewej stronie zdjęcia http://img849.imageshack.us/img849/8343/2378018243.jpg masz podstawkę/kostkę. Często w środku montuje się diodę. Ona jest tam po to gdy przekaźnik jest podłączony do jakiegoś delikatnego układu sterującego nie dopuszczała do wyładowania energii zgromadzonej w cewce przekaźnika na tym układzie sterującym. Przy montażu do załączania świateł w Audi 80 jest ta dioda zbędna, ale gdybyś miał taką kostkę to nie możesz zamienić styków 86 i 85 bo będzie robić się zwarcie.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 24 cze 2012, 00:39

Aaa ok dzieki za wytlumaczenie, nie no bo to sie kupuje tak z przekaznikiem również, oraz mozna kupic sam przekaznik dobrze rozumiem? Ok dzieki za wytlumaczenie <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl