Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI] licznik VDO

ODPOWIEDZ
drzejson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 27 lip 2011, 08:44

[B4 1.9 TDI] licznik VDO

Post autor: drzejson » 05 sty 2012, 19:22

Witam,

Jak w temacie licznik z audi 80 działa mi niezbyt dobrze. Mam podświetlenie zegarów, działa mi wskaźnik paliwa, temperatury, obrotomierz i lampki kontrolne.

Jak auto jest zimne działa mi również prędkościomierz, ale tu zagwostka, do czasu... Mianowicie gdy odpalę sobie samochód rano mogę się nim rozpędzić nawet do 150km/h i licznik działa, natomiast po jakichś 20 minutach jazdy kiedy już wszystko się odpowiednio nagrzeje wskazówka z prędkościomierza spada z rzeczywistej prędkości na ok 40km/h i tam się nieznacznie rusza...

Problem polega na tym, że nie wiem co to może być? Naprawiał mi licznik "koleś" który się "niby" na tym zna. Jednak ja nadal mam takie problemy.

Co może być przyczyną? Czy tam gdzieś potem nie do końca dochodzi prąd? Czy coś sie przegrzewa?

Nie jestem pewien czy na samej płytce z zegarów jest coś może nie tak, bo dzisiaj miałem na próbę inny prędkościomierz (ale podkreślam, że sam prędkościomierz przełożony do mojej płytki z zegarów) i stało się to samo...

Wymieniłem również dla pewności impulsator na nowy.

Czy ma ktoś w ogóle jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić, wymienić?

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 05 sty 2012, 19:28

drzejson pisze:Czy ma ktoś w ogóle jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzić, wymienić?
Pomysł mam ;-)
Czarna płytka drukowana, najprawdopodobniej pękł któryś lut.
Wyjścia masz dwa:
-Szukasz pęknięcia, delikatnie zeskrobujesz czarną warstwę ochronną i lutujesz w miejscu przerwania ścieżki, lub
-Kupujesz samą płytkę drukowaną, ja osobiście tak zrobiłem po paru próbach przelutowania swojej i jak na razie jest <ok>

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 sty 2012, 19:30

Prawdopodobnie wina leży w zimnych lutach na płytce drukowanej. <szukaj> jest tu pełno tematów o licznikach.

drzejson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 27 lip 2011, 08:44

Post autor: drzejson » 05 sty 2012, 19:38

axell pisze: Pomysł mam ;-)
Czarna płytka drukowana, najprawdopodobniej pękł któryś lut.
Wyjścia masz dwa:
-Szukasz pęknięcia, delikatnie zeskrobujesz czarną warstwę ochronną i lutujesz w miejscu przerwania ścieżki, lub
-Kupujesz samą płytkę drukowaną, ja osobiście tak zrobiłem po paru próbach przelutowania swojej i jak na razie jest <ok>
Kolego powiedz mi bo gdzie mam tego szukać dokładnie? Miałeś to samo ze swoim licznikiem?? Mam go aktualnie rozebrany i mogę zrobić foty jeżeli trzeba bo już dostaje szału z szukaniem tego...

Mam też aktualnie drugi licznik, ale tego podłączyłem to nie mam w ogóle oświetlenia i nie działały mi wskazówki z temp i wskaźnika paliwa - więc chyba wymiana na tą płytke jest niezbyt opłacalna? :)

Kolego powyżej, zimne luty przeważnie były przyczyną kiedy prędkościomierz w ogóle nie działał lub czasami sie załączał itp a ja mam tak że działa zawsze a dopiero potem sie pieprzy... nie szukałbym tutaj przyczyny... ale dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 05 sty 2012, 19:45

Kolego powiedz mi bo gdzie mam tego szukać dokładnie?
Jak masz licznik od tyłu to ta całość przykręcona śrubkami i wkrętami to jest płytka drukowana, odkręcasz wszystkie wkręty i nakrętki, ściągasz środek z kontrolkami i wyciągasz samą płytkę, będzie się jeszcze trzymać na jednym zatrzasku przy prędkościomierzu.
Pęknięć szukasz na czarnej (wewnętrznej) stronie płytki.
Kolego powyżej, zimne luty przeważnie były przyczyną kiedy prędkościomierz w ogóle nie działał lub czasami sie załączał
A na to to akurat nie ma zasady u jednego jest tak u innego inaczej ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 sty 2012, 19:48

drzejson pisze:Kolego powyżej, zimne luty przeważnie były przyczyną kiedy prędkościomierz w ogóle nie działał lub czasami sie załączał itp a ja mam tak że działa zawsze a dopiero potem sie pieprzy... nie szukałbym tutaj przyczyny... ale dzięki za odpowiedź.
no nie mogę się z tym zgodzić ponieważ ja miałem podobne objawy do twoich i winne były właśnie luty, walczyłem z tym z rok poprawiając właśnie każdy lut ale w końcu znalazłem.

drzejson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 27 lip 2011, 08:44

Post autor: drzejson » 05 sty 2012, 19:57

PieterB pisze:no nie mogę się z tym zgodzić ponieważ ja miałem podobne objawy do twoich i winne były właśnie luty, walczyłem z tym z rok poprawiając właśnie każdy lut ale w końcu znalazłem.
W takim razie zwracam honor. Ja jakieś luty poprawiałem ale widocznie nic to nie dało. Czy mógłby któryś z was wrzucić fote gdzie mam szukać? Ewentualnie gdzie kupić taką płytke?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 05 sty 2012, 20:06

drzejson pisze:Czy mógłby któryś z was wrzucić fote gdzie mam szukać?
Fotka Ci nie wiele da, szukaj po prostu po ścieżkach, jak masz lupę to może być pomocna, pęknięcie powinieneś zobaczyć bez problemu.
drzejson pisze:Ewentualnie gdzie kupić taką płytke?
Ja kupiłem od usera duo https://audi80.pl/duo,u,2369.htm
pewnie ma też koleżanka https://audi80.pl/zana,u,10359.htm

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 sty 2012, 20:10

drzejson pisze:Czy mógłby któryś z was wrzucić fote gdzie mam szukać?
z ty będzie ciężko bo na to pewnie nie ma reguły

[ Dodano: 2012-01-05, 20:11 ]
axell pisze:jak masz lupę to może być pomocna
najlepiej duuużą

drzejson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 27 lip 2011, 08:44

Post autor: drzejson » 05 sty 2012, 20:42

Obrazek

Panowie powyżej wrzucam zdjęcie. Mam następujące pytania:

1. jak rozpoznać pękniętą ścieżke? :)
2. czy mam szukać na całej płytce nawet pod obrotomierzem?
3. co z tą zieloną płytką która jest na zdjęciu po prawej stronie i znajduje się bezpośrednio pod prędkościomierzem? tam też szukać?
4. co jeżeli podgrzeje luty i niechcący mi sie połączą? kaplica?

Proszę o łopatologie :)

PS: nie widzę zdjęcia więc nie wiem czy nie wrzuciłem źle... tutaj link: http://imageshack.us/f/37/0003xq.jpg/

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 05 sty 2012, 20:54

drzejson pisze:1. jak rozpoznać pękniętą ścieżke? :)
Jak pisałem wyżej lupa i szukasz pęknięć, są małe ale do wyłapania.
drzejson pisze:2. czy mam szukać na całej płytce nawet pod obrotomierzem?
Przejrzyj całą płytkę, jak pisał PieterB, ciężko znaleźć uszkodzenie od strzała.
drzejson pisze:3. co z tą zieloną płytką która jest na zdjęciu po prawej stronie i znajduje się bezpośrednio pod prędkościomierzem?
Zostaw ją, skoro podmieniałeś zegar to na pewno nie jej wina.
drzejson pisze:4. co jeżeli podgrzeje luty i niechcący mi sie połączą? kaplica?
Zeskrob tylko miejsce w którym będziesz lutował, jak się ręka trzęsie to zaklej skrajne elementy np. izolacją podklejoną np folią aluminiową <ok>

drzejson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 27 lip 2011, 08:44

Post autor: drzejson » 05 sty 2012, 21:33

Axell jak widze na tej płytce takie malutki luty i jeszcze mniejsze ścieżki to mi sie słabo robi :) Wole jednak z moją mega lutownicą za to sie nie brać a poza tym nawet nie mam przyrządu aby zmierzyć czy prąd idzie...

Tak więc teraz pytanko czy jest tu ktoś co sie takimi rzeczami zajmuje? :) Jestem z Tarnowskich Gór więc raczej okolice śląska mnie interesują.

Pozdrawiam,
Patryk

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 05 sty 2012, 21:41

To proponuję poszukać nowej płytki, szrot albo jak wyżej pisałem odezwij się do któregoś użytkowników, używana płytka na pewno Cię mniej wyniesie niż naprawa.
Mam taką płytkę w której leżą luty na obrotek (skacze jak mu się podoba) za koszty wysyłki mogę Ci ją odstąpić ;-)
Ostatnio zmieniony 05 sty 2012, 21:57 przez axell, łącznie zmieniany 1 raz.

drzejson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 27 lip 2011, 08:44

Post autor: drzejson » 05 sty 2012, 21:53

axell pisze:To proponuję poszukać nowej płytki, szrot albo jak wyżej pisałem odezwij się do któregoś użytkownika, używana płytka na pewno Cię mniej wyniesie niż naprawa.
Mam taką płytkę w której leżą luty na obrotek (skacze jak mu się podoba) za koszty wysyłki mogę Ci ją odstąpić ;-)
WIELKIE dzięki za wszystko!

[ Dodano: 2012-01-30, 08:36 ]
Panowie dostane na głowe z tym... Kupiłem płytke wymieniłem i dzisiaj jazda testowa do pracy i to samo... Normalnie chyba sie popłacze... Czy ja wiele wymagam od mojego auta? :) Ja tylko chce znać prędkość i żeby mi km nabijał...

Rzucajcie pomysły bo sie chyba potne... Moje propozycje co można by jeszcze przejrzeć ale dajcie znać czy to ma w ogóle sens?

1. Sterownik na silniku, może jest walnięty i trzeba by wymienić...
2. Coś z magnesem na osi?

Punkt 2 wydaje mi się już teraz najprawdopodobniejszy choć znajomy mechanik mówił, że to prawie niemożliwe... Jednak zasada złego działania jest nadal taka sama, auto zimne chodzi i moge go rozchulać do ilu km/h chce, po jakichś 15 minutach jazdy jak autko już rozgrzane zaczyna wariować i spada na te 30-40km/h i wg tej prędkości nabija mi km...

Już na serio nie wiem gdzie szukać...

Wszystkie wtyczki sprawdzałem, są jak nówki (ta przy skrzyni biegów też). Nigdzie nie wygląda aby jakiś kabelek był ponacinany (chyba że gdzieś coś za kokpitem...)

Impulsator był wymieniony na nowy żeby nie mieć wątpliwości, że on zczytuje źle prędkość.

Taki mały szczegół jeszcze, nie wiem czy w ogóle może to mieć jakiś związek ale już napisze. Od pewnego czasu autko mi przy dodawaniu gazu przerywa (myślę, że może być filtr paliwa zawalony, ale to moje przypuszczenie) oraz mam jeszcze problem z głoścnikiem lewym przy kierownicy i radiem - mianowicie, nie załącza mi się radio normalnie, czasem chwyci czasem nie, tak jakby kabelek z anteny miał problemy z chwyceniem sygnału ano i często jak skręcałem w prawo samochodem to tak jakby coś tam chaczyło od koła i głośnik "buczał" jak szalony.

Nie wiem czy te rzeczy powyżej mają jakiś związek, ale wolałem już napisać o wszystkim bo ja serio powoli się poddaje.

Czy myślicie, że związek może mieć też akumulator? Wiele razy słyszałem jak wariowały jakieś rzeczy związane z prądem a potem okazywało się że coś walnięte w akumulatorze było i po wymianie wszystko wracało do normy...

[ Dodano: 2012-01-30, 17:51 ]
To co Panowie? Zero pomysłów?

[ Dodano: 2012-04-06, 10:48 ]
Panowie,

Wracam do tego gó... Kupiłem drugi licznik, przełożyłem prędkościomierz i ta sama rzecz (aż tak dziwny zbieg okoliczności??).

Dostałem 3 licznik, który za chwilę wymienię, ale ostatnio ściągając kokpit zauważyłem, że przekaźniki po lewej stronie kierownicy schowane za kokpitem są prawie wszystkie "opalone"...

Dwa pytania do ekspertów:

1. Jakie przekaźniki i bezpieczniki odpowiadają za pracę prędkościomierza?
2. Czy jest możliwość "dojścia" do przekaźników po lewej stronie kierownicy bez ściągania kokpitu? (mam nadzieje, że jest bo ściąganie kokpitu to jest masakra...)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl