Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] zadziwiająca sprawa z silnikiem, czujnik?

Wszystko co tyczy się silników V6
MotoRider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2010, 02:30

Post autor: MotoRider » 13 maja 2010, 22:31

u mnie dodatkowe objawy ktore mnie wkurzaja i moga miec znaczenie to
- drgania odczuwalne w aucie, na wolnych i przy 2 tys obr najbardziej
- lekkie szarpanie przy wkrecaniu na obroty (gaz do dechy)

Nie wiem czy mi sie wydaje ale jak przez dluzszy czas jezdze wolno, nisko na obrotach ekonomicznie to po dluzszej takiej jezdzie po dodaniu gazu auto ładnie sie zbiera tak jakby nagromadzilo paliwa czy cos.... nie mam pojecia :shock:

co do linku do A4 forum to po zarejestrowaniu dalej mi nie działa

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 maja 2010, 23:26

MotoRider pisze:Nie wiem czy mi sie wydaje ale jak przez dluzszy czas jezdze wolno, nisko na obrotach ekonomicznie to po dluzszej takiej jezdzie po dodaniu gazu auto ładnie sie zbiera tak jakby nagromadzilo paliwa czy cos.
Hehe. To chyba złudzenie :-P

MotoRider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2010, 02:30

Post autor: MotoRider » 14 maja 2010, 02:41

[quote="MotoRider"]u mnie dodatkowe objawy ktore mnie wkurzaja i moga miec znaczenie to
- drgania odczuwalne w aucie, na wolnych i przy 2 tys obr najbardziej
- lekkie szarpanie przy wkrecaniu na obroty (gaz do dechy)

Nie wiem czy mi sie wydaje ale jak przez dluzszy czas jezdze wolno, nisko na obrotach ekonomicznie to po dluzszej takiej jezdzie po dodaniu gazu auto ładnie sie zbiera tak jakby nagromadzilo paliwa czy cos.... nie mam pojecia :shock:

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 14 maja 2010, 11:56

identycznie co do zimna i ciepła. Spalanie tak samo mniejsze paradoksalnie w zimie..

Awatar użytkownika
olo~666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:14

Post autor: olo~666 » 14 maja 2010, 20:30

Chłopaki tez z forum A4 tez maja ten problem, temat wałkowany w kilku wątkach, także to chyba jakaś wada tych V6 i z wiekiem wychodza takie rodzynki, ja u siebie miałem dokładnie taki sam problem, rozwiązało go wymiana kabli i swiec i jeszcze na koniec cewek, mam nadzieje że na zawsze, bo nie którym ten zabieg pomógł ale sie pojawił znowu, propozycja padła jeszcze na sprawdzenie modulu wzmocnienia zapłonu. Nie wiem jak jest w 80tkach ale w A4 ABC nie ma przepływki i należy się jeszcze sprawdzić-wymienić czujnik temp dolotu powietrza.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2012, 13:08 przez olo~666, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 14 maja 2010, 20:37

olo~666 pisze:Niewiem jak jest w 80tkach ale w A4 ABC nie ma przepływki i należy się jeszcze sprawdzić-wymienić czujnik temp dolotu powietrza.
W B4 z ABC też niema przepływomierza.
Może wiesz gdzie jest ten czujnik dolotu powietrza w ABC? Ja ostatnio zdejmowałem rurę idącą do przepustnic i nic nie widziałem co wyglądałoby jak taki czujnik...
Wiem że np. w przepływomierzach są one montowane ale tu go niema.

Awatar użytkownika
olo~666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:14

Post autor: olo~666 » 15 maja 2010, 00:20

Tu cytat kolegi z forum A4:
Czujnik temperatury powietrza jest w kolektorze ssącym, po lewej stronie stojąc, przodem do auta.
Żeby się do niego dostać trzeba ściągnąć plastikową osłonę V6, oraz ściągnąć rurę łączącą filtr powietrza z plastikową nakładką przepustnicy

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 16 maja 2010, 11:05

Co do spalania to nie zgodzę się. Zimą pali mi o jakieś 2l gazu więcej. A co do ciągu to owszem zimny jest żwawszy.

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 26 cze 2010, 11:01

Pozwolę sobie pociągnąć ten temat dalej.

Co do mniej kulturalnej pracy na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika, to u mnie pomogła wymiana silnika krokowego i czujnika temperatury powietrza dolotowego.
krokowy - 078 133 455
czujnik - 078 906 161
Jeśli chodzi o muła, to sprawdźcie, jak samochód zachowuje się przez pierwsze 15-20 sekund od odpalenia zimnego silnika. U mnie idzie jak burza a dopiero po tym czasie dostaje zadyszki. Być może dzieje się tak że w tym czasie silnik działa jeszcze na ssaniu, a być może dlatego że w tym czasie nie są brane pod uwagę wskazania sond Lambda.
Jeśli tak to czy sondy padły........ ja u siebie biorę pod uwagę fakt że nie ma katalizatora. Spaliny nie mają wystarczającego ciśnienia w układzie wylotowym by sondy mogły sczytać poprawne wartości.

Dziś je odepnę i zobaczę czy coś to zmieni. Jeśli tak to najpierw zainstaluję katalizator.

Awatar użytkownika
pavloprod
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2007, 18:16
Lokalizacja: CSW..

Post autor: pavloprod » 06 sty 2012, 20:30

sorki za odgrzewania kotleta ale czy ktoś doszedł czego jest wina w\w objawów??
U mnie są dokładnie takie same.. :-(

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 07 sty 2012, 19:17

U mnie było to kilka spraw. Oczywiście kat musi być to po pierwsze i to dobrze dobrany . Poza tym okazało się że muł był objawem padającej pompy paliwa. Po wymianie - rakieta.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 07 sty 2012, 23:05

Piotrek, a jak ma sie to do LPG, czy tez jest muł w ciepłe dni
a w zimne, znaczy o tej poże ciągnie ładnie.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2012, 16:03 przez kris4, łącznie zmieniany 1 raz.

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 08 sty 2012, 09:59

Cóż gazu nie mam bo instalacja pewnie przekroczyła by dwukrotnie wartość samochodu. :mrgreen: W układzie dolotu powietrza właściwie nie ma nic ciekawego poza czujnikiem temperatury powietrza dolotowego 078 906 161 . W niektórych instalacjach jest też podłączone podciśnienie. wymacaj te gumowe wężyki są bardzo ważne a ze starości lubią popękać. Wystarczy mała nieszczelność i samochód wariuje.

Ja miałem tam germańskie patenty popodpinane więc wsystko wywaliłem. Ominąłem też zbiornik z węglem aktywnym bo po 18 latach to tam ani węgla ani aktywnego jużnie ma.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 31 mar 2012, 23:18

koledzy kolektor wymieniony uszczelniony w 100% i jak sie rozgrzeje to obroty same mi rosną czasami do 2000 i tak stoją przez jakies 3 min ale na zimny nie ma nic takiego. Na LPG tez tak sie dzieje. Jeszcze jak bede miał chwile to podmienie przepustnice i krokowy wymyje w benzynce. Ale może sondy.

Jesli ktoś cos wie to pisac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl