[ABC] zadziwiająca sprawa z silnikiem, czujnik?
u mnie dodatkowe objawy ktore mnie wkurzaja i moga miec znaczenie to
- drgania odczuwalne w aucie, na wolnych i przy 2 tys obr najbardziej
- lekkie szarpanie przy wkrecaniu na obroty (gaz do dechy)
Nie wiem czy mi sie wydaje ale jak przez dluzszy czas jezdze wolno, nisko na obrotach ekonomicznie to po dluzszej takiej jezdzie po dodaniu gazu auto ładnie sie zbiera tak jakby nagromadzilo paliwa czy cos.... nie mam pojecia :shock:
co do linku do A4 forum to po zarejestrowaniu dalej mi nie działa
- drgania odczuwalne w aucie, na wolnych i przy 2 tys obr najbardziej
- lekkie szarpanie przy wkrecaniu na obroty (gaz do dechy)
Nie wiem czy mi sie wydaje ale jak przez dluzszy czas jezdze wolno, nisko na obrotach ekonomicznie to po dluzszej takiej jezdzie po dodaniu gazu auto ładnie sie zbiera tak jakby nagromadzilo paliwa czy cos.... nie mam pojecia :shock:
co do linku do A4 forum to po zarejestrowaniu dalej mi nie działa
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[quote="MotoRider"]u mnie dodatkowe objawy ktore mnie wkurzaja i moga miec znaczenie to
- drgania odczuwalne w aucie, na wolnych i przy 2 tys obr najbardziej
- lekkie szarpanie przy wkrecaniu na obroty (gaz do dechy)
Nie wiem czy mi sie wydaje ale jak przez dluzszy czas jezdze wolno, nisko na obrotach ekonomicznie to po dluzszej takiej jezdzie po dodaniu gazu auto ładnie sie zbiera tak jakby nagromadzilo paliwa czy cos.... nie mam pojecia :shock:
- drgania odczuwalne w aucie, na wolnych i przy 2 tys obr najbardziej
- lekkie szarpanie przy wkrecaniu na obroty (gaz do dechy)
Nie wiem czy mi sie wydaje ale jak przez dluzszy czas jezdze wolno, nisko na obrotach ekonomicznie to po dluzszej takiej jezdzie po dodaniu gazu auto ładnie sie zbiera tak jakby nagromadzilo paliwa czy cos.... nie mam pojecia :shock:
Chłopaki tez z forum A4 tez maja ten problem, temat wałkowany w kilku wątkach, także to chyba jakaś wada tych V6 i z wiekiem wychodza takie rodzynki, ja u siebie miałem dokładnie taki sam problem, rozwiązało go wymiana kabli i swiec i jeszcze na koniec cewek, mam nadzieje że na zawsze, bo nie którym ten zabieg pomógł ale sie pojawił znowu, propozycja padła jeszcze na sprawdzenie modulu wzmocnienia zapłonu. Nie wiem jak jest w 80tkach ale w A4 ABC nie ma przepływki i należy się jeszcze sprawdzić-wymienić czujnik temp dolotu powietrza.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2012, 13:08 przez olo~666, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W B4 z ABC też niema przepływomierza.olo~666 pisze:Niewiem jak jest w 80tkach ale w A4 ABC nie ma przepływki i należy się jeszcze sprawdzić-wymienić czujnik temp dolotu powietrza.
Może wiesz gdzie jest ten czujnik dolotu powietrza w ABC? Ja ostatnio zdejmowałem rurę idącą do przepustnic i nic nie widziałem co wyglądałoby jak taki czujnik...
Wiem że np. w przepływomierzach są one montowane ale tu go niema.
Pozwolę sobie pociągnąć ten temat dalej.
Co do mniej kulturalnej pracy na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika, to u mnie pomogła wymiana silnika krokowego i czujnika temperatury powietrza dolotowego.
krokowy - 078 133 455
czujnik - 078 906 161
Jeśli chodzi o muła, to sprawdźcie, jak samochód zachowuje się przez pierwsze 15-20 sekund od odpalenia zimnego silnika. U mnie idzie jak burza a dopiero po tym czasie dostaje zadyszki. Być może dzieje się tak że w tym czasie silnik działa jeszcze na ssaniu, a być może dlatego że w tym czasie nie są brane pod uwagę wskazania sond Lambda.
Jeśli tak to czy sondy padły........ ja u siebie biorę pod uwagę fakt że nie ma katalizatora. Spaliny nie mają wystarczającego ciśnienia w układzie wylotowym by sondy mogły sczytać poprawne wartości.
Dziś je odepnę i zobaczę czy coś to zmieni. Jeśli tak to najpierw zainstaluję katalizator.
Co do mniej kulturalnej pracy na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika, to u mnie pomogła wymiana silnika krokowego i czujnika temperatury powietrza dolotowego.
krokowy - 078 133 455
czujnik - 078 906 161
Jeśli chodzi o muła, to sprawdźcie, jak samochód zachowuje się przez pierwsze 15-20 sekund od odpalenia zimnego silnika. U mnie idzie jak burza a dopiero po tym czasie dostaje zadyszki. Być może dzieje się tak że w tym czasie silnik działa jeszcze na ssaniu, a być może dlatego że w tym czasie nie są brane pod uwagę wskazania sond Lambda.
Jeśli tak to czy sondy padły........ ja u siebie biorę pod uwagę fakt że nie ma katalizatora. Spaliny nie mają wystarczającego ciśnienia w układzie wylotowym by sondy mogły sczytać poprawne wartości.
Dziś je odepnę i zobaczę czy coś to zmieni. Jeśli tak to najpierw zainstaluję katalizator.
Cóż gazu nie mam bo instalacja pewnie przekroczyła by dwukrotnie wartość samochodu. :mrgreen: W układzie dolotu powietrza właściwie nie ma nic ciekawego poza czujnikiem temperatury powietrza dolotowego 078 906 161 . W niektórych instalacjach jest też podłączone podciśnienie. wymacaj te gumowe wężyki są bardzo ważne a ze starości lubią popękać. Wystarczy mała nieszczelność i samochód wariuje.
Ja miałem tam germańskie patenty popodpinane więc wsystko wywaliłem. Ominąłem też zbiornik z węglem aktywnym bo po 18 latach to tam ani węgla ani aktywnego jużnie ma.
Ja miałem tam germańskie patenty popodpinane więc wsystko wywaliłem. Ominąłem też zbiornik z węglem aktywnym bo po 18 latach to tam ani węgla ani aktywnego jużnie ma.
koledzy kolektor wymieniony uszczelniony w 100% i jak sie rozgrzeje to obroty same mi rosną czasami do 2000 i tak stoją przez jakies 3 min ale na zimny nie ma nic takiego. Na LPG tez tak sie dzieje. Jeszcze jak bede miał chwile to podmienie przepustnice i krokowy wymyje w benzynce. Ale może sondy.
Jesli ktoś cos wie to pisac
Jesli ktoś cos wie to pisac