Spoko, płyn zalany będzie na pewno, ale zobaczę czy zrobię tylko mały obieg czy duży i mały. A z temperaturą to na pewno pomyślę, bo przecież muszę wiedzieć czy olej jest rozgrzany <ok>
Pozdrawiam
[B4 1Z] Ile wytrzyma silnik TDi bez płynu
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
trepek pisze:Olej jest zawsze cieplejszy od płynu chłodniczego bo to on jako pierwszy odbiera ciepło z pracującego silnika. Olej można spokojnie zagrzać do 120*C, powyżej tej temp radziłbym niezwłocznie zgasić silnik bo nie wiadomo co za olej jest wlany i ile ma.spiczi pisze:ale na tak długo to skoro olej złapie 90st
bardzo odważna teza z temp oleju... szkoda, że nieprawdziwa... Olej jest zimniejszy bo mimo chłodzenia denka tłoka i łożysk, to całe ciepło jest odbierane przez płyn z głowicy. doskonałą sytuacją jest gdy silnik jest w równowadze cieplnej co jednak w małych silnikach raczej się nie zdaża. Więc olej ma jakieś 80 parę stopni, woda w głowicy jakieś 105 do 115 (dlatego nie pojeździmy na wodzie a jeździmy na płynie który gotuje się przy 120)Niki20 pisze:bardzo cenna informacja bo kiedyś przy większych prędkościach jakieś 110 mi wskoczyłotrepek pisze:Olej można spokojnie zagrzać do 120*C
Kończąc odpowiedź na tę swobodną interpretację rzeczywistości... W silnikach trakcyjnych alar oleju włącza się przy 136 stopniach, doświadczalnie wiem, że gotuje się równo przy 160, wtedy silnik gaśnie bo w popychaczach jest już tylko para. wystarczy wystudzić o 2 stopnie i można dalej jechać
olej oczywiście do wymiany ale jechać można
co do samego odpalenia bez płynu...
W komorze spalania jest jakieś kilkaset stopni, przy czym przy ściankach jakieś 300. To ciepło musi być równomiernie odebrane inaczej następuje miejscowe sine nagrzanie, i niedogrzanie w innych miejscach głowicy. Czym to się kończy? Potężnymi naprężeniami. Dobrze jak te mikropęknięcia narobią szkód niszczących odrazu a nie za pół roku, kiedy trzeba znowu rwać głowicę, wymieniać uszczelkę, albo zmieniać bo popękała.
Chcesz więc zniszczyć silnik? Kopnij go na 5 minut bez chłodzenia.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Taka jest rzeczywistość.W 1.8t rzadko jest 100 stopni przeważnie 110 i więcej,długotrwała jazda.trepek pisze:Olej jest zawsze cieplejszy od płynu chłodniczego bo to on jako pierwszy odbiera ciepło z pracującego silnika. Olej można spokojnie zagrzać do 120*C, powyżej tej temp radziłbym niezwłocznie zgasić silnik bo nie wiadomo co za olej jest wlany i ile ma.spiczi pisze:ale na tak długo to skoro olej złapie 90st
Tak trzeba bybyło to zrobić.Odpalać na sucho można ale grzać w żadnym wypadku.kojak85 pisze:Chłodnica nie jest potrzebna. Wystarczy zamknąć jakaś rurką obwód na nagrzewnicę, żeby był zamknięty. Pompa wody też musi być i będzie ok. Oczywiście wyjście na chłodnice też połączyć.