[B3 2.0 PS] Ulepszanie pięciocylindrowca - koniec 2 str. new
- Small3r
- Forum Audi 80
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
Nie, nie nie. Źle mnie zrozumieliście. Wiadomo, że jak dociśniesz to będzie paliła więcej, to jest oczywista oczywistość. Chodzi mi tylko o to, że jak będę chciał zrobić ecodriving to będzie różnica. Powiedzmy, że teraz jeżdżąc do 2500RPM spali mi 8L po mieście, bo tak pali, to czy po zmianie tych kilku rzeczy będzie jakaś różnica, nie zmieniając trybu jazdy. O takie coś mi chodzi. Że jak spokojnie pojadę to dość mało spali, a jak będę miał ochotę przycisnąć to niech nawet 20 chlapnie 8-)
- Small3r
- Forum Audi 80
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
Co znaczy CAI? Ok, zastanawiam sie po prostu nad odcięciem tej plastkowej koncówki wlotu i odwróceniu jej w dół, zobacze czy tak sie uda. Zastanawiam sie czego użyc do zrobienia takiego ładnego wlotu. Jakiś gumowych rur, czy plastikowych... Ma ktoś może fotke poglądowa takiego zmodyfikowanego doplywu powietrza?
- Small3r
- Forum Audi 80
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
Leo, dzięki za wyjaśnienie. Włókna węglowego powiadasz... To będzie trudniej, ale poczytam i zobaczę co z tego wyjdzie.
Jadę dzisiaj do mojej niuni, to zacznę znowu ogarniać wszystko, pozdrawiam wszystkich! <ok>
[ Dodano: 2012-01-09, 13:59 ]
Jak ktoś ma jakieś propozycje ulepszenia tego silnika, to niech pisze jeszcze. Dzięki z góry!
Jadę dzisiaj do mojej niuni, to zacznę znowu ogarniać wszystko, pozdrawiam wszystkich! <ok>
[ Dodano: 2012-01-09, 13:59 ]
Jak ktoś ma jakieś propozycje ulepszenia tego silnika, to niech pisze jeszcze. Dzięki z góry!
Small3r, ja w Hondzie robiłem cai z czegoś takiego :
http://allegro.pl/rura-elastyczna-dolot ... 52451.html
w puszcze nowa dziura na rure, wkłądka w środek i cała puszka folia termoizolacyjna stosowana w klimatyzacjach odbijajaca ciepło a trzymająca zimno...
http://allegro.pl/rura-elastyczna-dolot ... 52451.html
w puszcze nowa dziura na rure, wkłądka w środek i cała puszka folia termoizolacyjna stosowana w klimatyzacjach odbijajaca ciepło a trzymająca zimno...
- Small3r
- Forum Audi 80
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
icemerc, dzięki za opis! Jutro się biorę za mody <ok> Przepustnica na dniach też przyjdzie :roll:
[ Dodano: 2012-01-16, 00:54 ]
Witam. Aktualnie zająłem się dopieszczaniem spraw wizualnych, ale teraz przyszła pora na silnik. Autko całkiem przyjemnie mruczy, a tutaj potwierdzenie:
Chciałbym delikatnie przerobić ten dźwięk, na bardziej basowy, a przy okazji odetkać trochę wydech, żeby miał gdzie silnik wydychać spaliny <ok>
Jest kilka opcji:
1. Wycięcie kata, wstawienie rurki, reszta ori.
2. Wycięcie kata, wstawienie strumiennicy, reszta ori.
3. Wywalenie tłumika końcowego (bo powoli się kończy) i w jego miejsce wstawienie prawie nowego tłumika środkowego, kat zostaje.
4. Wywalenie kata, wspawanie strumiennicy bądź rurki, środkowy zostaje, na koniec basowy mugen.
Tego typu:
http://moto.allegro.pl/tlumik-sportowy- ... 68416.html
Co polecacie?
Chcę "odetkać" wydech, poprawić jego możliwości, jeśli chodzi o opuszczenie spalin (na razie bez ingerencji w kolektor), uzyskać basowe brzmienie (nie takie żeby mnie było słuchać 2 przecznice dalej). Pozdrawiam!
[ Dodano: 2012-01-16, 00:54 ]
Witam. Aktualnie zająłem się dopieszczaniem spraw wizualnych, ale teraz przyszła pora na silnik. Autko całkiem przyjemnie mruczy, a tutaj potwierdzenie:
Chciałbym delikatnie przerobić ten dźwięk, na bardziej basowy, a przy okazji odetkać trochę wydech, żeby miał gdzie silnik wydychać spaliny <ok>
Jest kilka opcji:
1. Wycięcie kata, wstawienie rurki, reszta ori.
2. Wycięcie kata, wstawienie strumiennicy, reszta ori.
3. Wywalenie tłumika końcowego (bo powoli się kończy) i w jego miejsce wstawienie prawie nowego tłumika środkowego, kat zostaje.
4. Wywalenie kata, wspawanie strumiennicy bądź rurki, środkowy zostaje, na koniec basowy mugen.
Tego typu:
http://moto.allegro.pl/tlumik-sportowy- ... 68416.html
Co polecacie?
Chcę "odetkać" wydech, poprawić jego możliwości, jeśli chodzi o opuszczenie spalin (na razie bez ingerencji w kolektor), uzyskać basowe brzmienie (nie takie żeby mnie było słuchać 2 przecznice dalej). Pozdrawiam!
Mój przepis na mocne 10V N/A
-Czapka NF większe zawory ssące o 2mm najlepiej brać starego do 88r.
-Delikatnie zwiększyć stopień sprężenia
-ECU standalone, tu nic nie polece ale chętnie usłysze opinie o Ecumasterze det3 jako że cenowo jest bardzo przystępny
-Ostry wałek Koraszewski
-Customowy rurowy kolektor wydechowy w miejsce po rozdzielaczu paliwa+wydech liczony pod nową czapke
-Customowy kolektor dolotowy na 2x przepustnicach NG+zimny dolot jak prawią koledzy
Taniej o 3 ostatnie pozycje wyjdzie założenie czapki od 7A/NM na Twój blok razem z kolektorami ale 10V ma fajniejszy dól przez co nie będziesz musiał go wysoko kręcić i dzięki czemu dłużej polata
takie mody powinny wystarczyć w osiągnięciu pułapu 2xx a jesli to okaże się ciagle mało można pomyslec jeszcze nad blokiem 2.5l od AEL-a, tłoki powinny podpasować p&p od jakiegoś 2.0 jak dobrze pamiętam.
-Czapka NF większe zawory ssące o 2mm najlepiej brać starego do 88r.
-Delikatnie zwiększyć stopień sprężenia
-ECU standalone, tu nic nie polece ale chętnie usłysze opinie o Ecumasterze det3 jako że cenowo jest bardzo przystępny
-Ostry wałek Koraszewski
-Customowy rurowy kolektor wydechowy w miejsce po rozdzielaczu paliwa+wydech liczony pod nową czapke
-Customowy kolektor dolotowy na 2x przepustnicach NG+zimny dolot jak prawią koledzy
Taniej o 3 ostatnie pozycje wyjdzie założenie czapki od 7A/NM na Twój blok razem z kolektorami ale 10V ma fajniejszy dól przez co nie będziesz musiał go wysoko kręcić i dzięki czemu dłużej polata
takie mody powinny wystarczyć w osiągnięciu pułapu 2xx a jesli to okaże się ciagle mało można pomyslec jeszcze nad blokiem 2.5l od AEL-a, tłoki powinny podpasować p&p od jakiegoś 2.0 jak dobrze pamiętam.
- Small3r
- Forum Audi 80
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
JarzynEK, bardzo dziękuję za mega sensowną odpowiedź, czegoś takiego oczekiwałem. Kata już wyciąłem i wstawiłem rurkę 50mm.
Tak gada aktualnie.
A teraz jeszcze mam kilka pytań do tego co napisałeś :roll:
1. Czapka od NF? To jest jak NG tylko bez katalizatora? A one nie mają takich samych ssących? Z tego co wiem, to nawet w PSce jest taka sama głowa jak w NG, przynajmniej to ETKA mówi.
2. Zwiększyć stopień sprężania o ile i jak? Splanować głowę? Jakąś specjalną uszczelkę?
3. Komputer będzie produkcji kolegi kefirsky który lada chwila pokaże gotowy produkt. Ale to jeszcze jest do dogadania.
4. Wałek chce oddać od NG do zrobienia na ostry. Pytanie też czy wałek od NG będzie pasował do głowy od PS.
5. Kolektor mogę nawet samemu jakoś pospawać migiem, bo będzie taka możliwość. Problem jest tylko z policzeniem wydechu, bo nie mam jakiś ważnych danych, typu czas otwarcia zaworu itp.... Wzory mam, ale z danymi problem.
6. Jak zrobić taki dolot na dwóch przepustnicach? Widziałem tylko filmik, w 7A:
Zimny dolot jest w trakcie robienia.
Założenie góry od 7A jest bardzo kuszące. Pytanie tylko czy taka głowa podejdzie na blok od PS-ki? To będzie pasowało?
Bloku raczej nie zamierzam chwilowo zmieniać, zostanę przy nim. Pozdrawiam i bardzo bym prosił jeszcze o jakieś podpowiedzi :roll:
Tak gada aktualnie.
A teraz jeszcze mam kilka pytań do tego co napisałeś :roll:
1. Czapka od NF? To jest jak NG tylko bez katalizatora? A one nie mają takich samych ssących? Z tego co wiem, to nawet w PSce jest taka sama głowa jak w NG, przynajmniej to ETKA mówi.
2. Zwiększyć stopień sprężania o ile i jak? Splanować głowę? Jakąś specjalną uszczelkę?
3. Komputer będzie produkcji kolegi kefirsky który lada chwila pokaże gotowy produkt. Ale to jeszcze jest do dogadania.
4. Wałek chce oddać od NG do zrobienia na ostry. Pytanie też czy wałek od NG będzie pasował do głowy od PS.
5. Kolektor mogę nawet samemu jakoś pospawać migiem, bo będzie taka możliwość. Problem jest tylko z policzeniem wydechu, bo nie mam jakiś ważnych danych, typu czas otwarcia zaworu itp.... Wzory mam, ale z danymi problem.
6. Jak zrobić taki dolot na dwóch przepustnicach? Widziałem tylko filmik, w 7A:
Zimny dolot jest w trakcie robienia.
Założenie góry od 7A jest bardzo kuszące. Pytanie tylko czy taka głowa podejdzie na blok od PS-ki? To będzie pasowało?
Bloku raczej nie zamierzam chwilowo zmieniać, zostanę przy nim. Pozdrawiam i bardzo bym prosił jeszcze o jakieś podpowiedzi :roll:
ja bym zrobił tak
2,0 ma srednice tłoka 81mm 2,2 kv tez
wiec zakładamy tłoki korby i wał z kv głowe NF STARY+ PORZĄDNY PORTING KANAŁÓW + PLANOWANIE
KOLEKTOR SSACY KV ALBO NG PO 91R + PRZEPUSTNICA OCZYWISCIE TEZ PORTING KANAŁÓW
WYDECH HYM pasowało by zrobic rurowy +2,5 cala wydech na 2 przelotowych tłumikach
co do wtrysku i zapłonu moze być ten z t4 2,5 benzyna
ale jak dla mnie koszt tej całej operacji przekroczy wartośc tego auta
wiec lepiej odrazu kupic inne auta chyba ze chcesz miec to auto do smierci jako zabawka
2,0 ma srednice tłoka 81mm 2,2 kv tez
wiec zakładamy tłoki korby i wał z kv głowe NF STARY+ PORZĄDNY PORTING KANAŁÓW + PLANOWANIE
KOLEKTOR SSACY KV ALBO NG PO 91R + PRZEPUSTNICA OCZYWISCIE TEZ PORTING KANAŁÓW
WYDECH HYM pasowało by zrobic rurowy +2,5 cala wydech na 2 przelotowych tłumikach
co do wtrysku i zapłonu moze być ten z t4 2,5 benzyna
ale jak dla mnie koszt tej całej operacji przekroczy wartośc tego auta
wiec lepiej odrazu kupic inne auta chyba ze chcesz miec to auto do smierci jako zabawka
- Small3r
- Forum Audi 80
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
Witam ponownie po czasie. Na tą chwilę zmieniłem kolektor na taki od NG, dałem największą przepustnicę jaką znalazłem i zrobiłem CAI. To wszystko jest niewystarczające. Dodatkowo zauważyłem, że auto od dołu zaczęło lekko zamulać, za to powyżej 4K RPM budzi się do życia. Po konsultacjach z kolegami z konkurencyjnych teamów doszliśmy do wniosku, że to przez krótszy kolektor. Dało mi do dodatkową motywację do zmiany głowicy, i teraz moje pytania!
1!
Opcja zmiany na głowicę z NG (którą już zakupiłem), podmiankę dołu na KV (korbowód i wał) bądź z MC. Tutaj pytanie czy z MC podejdzie?
To wszystko ładnie doprężone do 11 atmosfer. Kolega obliczył, że jeśli bym miał katalogowe ciśnienie, czyli 10, to po doprężeniu moc by wzrosła o 19 koni.
2!
Opcja zmiany dółu tak samo jak w opcji 1, bądź wcale nie ruszanie dołu i danie głowicy 20V od 7A. Tutaj pytanie czy jest w ogóle opcja żeby głowa od 20V podeszła? Ile jest przerabiania i jak to wygląda? Prosiłbym o podzielenie się wszystkim co wiecie.
3!
Opcja numer 3, czyli zmiana na silnik MC bądź podobny. 2.1 bądź 2.2 Turbo 10V. Dużo pracy jest przy przełożeniu takiego silnika? Jak to wygląda od strony elektrycznej itd?
Pozdrawiam!
1!
Opcja zmiany na głowicę z NG (którą już zakupiłem), podmiankę dołu na KV (korbowód i wał) bądź z MC. Tutaj pytanie czy z MC podejdzie?
To wszystko ładnie doprężone do 11 atmosfer. Kolega obliczył, że jeśli bym miał katalogowe ciśnienie, czyli 10, to po doprężeniu moc by wzrosła o 19 koni.
2!
Opcja zmiany dółu tak samo jak w opcji 1, bądź wcale nie ruszanie dołu i danie głowicy 20V od 7A. Tutaj pytanie czy jest w ogóle opcja żeby głowa od 20V podeszła? Ile jest przerabiania i jak to wygląda? Prosiłbym o podzielenie się wszystkim co wiecie.
3!
Opcja numer 3, czyli zmiana na silnik MC bądź podobny. 2.1 bądź 2.2 Turbo 10V. Dużo pracy jest przy przełożeniu takiego silnika? Jak to wygląda od strony elektrycznej itd?
Pozdrawiam!