Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z] Bardzo łasy kradziej prądu.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

[1Z] Bardzo łasy kradziej prądu.

Post autor: trepek » 06 sty 2012, 15:23

Panowie i Panie, mam mały problem ze złodziejem prądu w moim samochodzie.
Przy wykonywaniu pomiaru odnośnie poboru prądu aperomierz wyskakuje pierw poza skalę (skala do 20A!) a po pewnej chwili stabilizuje się wszystko do jednego poziomu, czyli 9.2-9.3A.
Wartości nie są małe i napewno nie jest to pojedyncza żaróweczka

Odłączyłem w podszybiu po kolei wszystkie bezpieczniki oraz przekaźniki i zawsze jak podłączałem miernik to wszamało przynajmniej 15A po czym spadało.
Zostały mi jeszcze przekaźniki pod kierownicą, może tam znajdę winowajcę.

Jeszcze jest taka ciekawa zależność a mianowicie jeśli po dłuższej przerwie będę chciał zmierzyć pobór prądu to dobije albo wyskoczy poza 20A i będzie spadać a jakbym np. trzymał miernik i poczekał aż spadnie do 9.3A, później odłączyl miernik i dosłownie po paru sekundach znów go wpiął to miernik pokaże np. 12A i będzie spadał pomiar do 9.3A.

Może ktoś już się spotkał z takim przypadkiem? Może jakaś świeca żarowa? Z tego co słyszałem to właśnie świece tak pobierają od 9 do 12A.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 06 sty 2012, 15:40

trepek, a jesteś pewny że miernik masz w porządku.

Prąd 20A przy 12V to moc 240W.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 sty 2012, 15:58

Kubik pisze:trepek, a jesteś pewny że miernik masz w porządku.

Prąd 20A przy 12V to moc 240W.
Mastech MAS830L, od brata. On wykonuje pomiary sieci elektrycznej i raczej bubla by mi nie dał. W sumie aku na zapiętej klemie wytrzymuje parę h po czym nawet nie ma tyle prądu aby jakaś kontrolka zaświeciła po przekręceniu kluczyka.

Mierzyłem również napięcie, to na odpiętych klemach wynosiło na aku ok 12.2V (coś w tych granicach) a jak podpiąłem klemę to spadało do 11.55-11.6V.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 sty 2012, 16:54

Sterownik świec żarowych masz w porządku ? Może zespawał Ci się przekaźnik od świec ? Sprawa jest dziwna, bo przy zespawanym przekaźniku pobór prądu byłby o wiele większy gdyż grzałyby wszystkie świece, a pomiary wskazują na to że to może (ale nie musi być) jest jedna świeca. Chyba że faktycznie przekaźnik zespawany + spalone 3 z 4 świec.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 sty 2012, 17:25

Ja do swiec jeszcze nie zaglądałem :mrgreen:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 sty 2012, 05:33

trepek, Nie wiem jak jest w 1Z... ale w AAZ-cie po otwarciu drzwi kierowcy włącza się wstępne grzanie świec.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 07 sty 2012, 10:22

zawsze jest tak, ze w elektryce wystepują stany nieustalone i prad moze sie wachac na paczatku..;p wracajac do tematu albo masz gdzies zwarcie do masy albo swiece ci sie swieca calyczas bo 10A to jest sporo i mało co wygeneruje taki prąd, a zrób też taki motyw weż żarówke 12V podłącz szeregowo z amperomierzem i podepnij do akumulatora i wtedy zobacz prąd moze aku ma zwarcie wewnterzne lub rezystancja wewnetrzna akumulatora padła;) wyciagnij 70-80A przekaznik lub bezpiecznik50A(blaszka) i bedziesz wiedział czy to swiece:)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 sty 2012, 18:18

Odłączyłem całkowicie świece żarowe i pobór prądu spadł do poziomu 0.01A ;-)

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 08 sty 2012, 18:27

Zimę mamy taką, że świece i tak niepotrzebne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 08 sty 2012, 18:36

No to tylko znaleźć przyczynę ciągłego grzania świec i problem z głowy:)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 sty 2012, 18:37

Patrząc pod uwagę, ze pobór był 9A to grzała mi tylko i tak jedna świeca ;-)
Po drugie moje TDI ma 320 tys więc się zimy bez świec żarowych nie boję :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2012, 18:38

Po drugie moje TDI ma 320 tys
Jak przebieg prawdziwy to ledwie co po dotarciu :lol:

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 08 sty 2012, 18:42

Ja i tak bym to naprawił:P..

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 sty 2012, 18:59

Labiel pisze:
Po drugie moje TDI ma 320 tys
Jak przebieg prawdziwy to ledwie co po dotarciu :lol:
Zapraszam na oględziny w celu zweryfikowania pracy silnika, dymienia, spalania, brania (a raczej nie brania) oleju itp :-P

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 08 sty 2012, 21:10

Jednak to napraw mimo wszystko. Warto mieć sprawne świece żarowe, bo nigdy nie wiadomo czy zima nie da o sobie znać w najmniej oczekiwanym momencie i to w dodatku jak już przywali to z grubej rury :evil:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl