Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Problem z odpaleniem auta na zimnym silniku

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 18 gru 2011, 21:08

ok :mrgreen: sorki za <spam> :mrgreen:

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 18 gru 2011, 21:20

Zastanawiam się co jest z tym autem potrzebuję auta na codzień i jeśli to ten nieszczęsny półksiężyc jest powodem złego odpalania to boję się żeby nie narobiło większych szkód. Ten zawór N109 raczej wykluczam ponieważ byłem przed chwilą oglądałem i wydaję się ok. :-|

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 gru 2011, 22:26

siwy23j pisze:Zastanawiam się co jest z tym autem potrzebuję auta na codzień i jeśli to ten nieszczęsny półksiężyc jest powodem złego odpalania
Można to sprawdzić nawet nie otwierając pokrywy silnika ,wystarczy podłaczyć vaga ,wprawne oko na pewno zauważy nienaturalnie skaczący kąt wtrysku

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 01 sty 2012, 21:07

MUNIOR pisze:Można to sprawdzić nawet nie otwierając pokrywy silnika ,wystarczy podłaczyć vaga ,wprawne oko na pewno zauważy nienaturalnie skaczący kąt wtrysku
Miałeś rację MUNIOR, autko było całkowicie rozregulowane: zły kąt wtrysku, zła dawka paliwa do tego zasyfiony filtr paliwa, a na sam koniec przeskoczył pasek rozrządu.
Teraz już jest <ok> pali od strzała :mrgreen:

rakso1992d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2011, 22:27
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: rakso1992d » 06 sty 2012, 18:31

a mój problem jest następujący:
autko przy większych mrozach nie che palić grzeję świece po kilki raz i bywa różnie oraz gdy jest w okolicach 0 stopni C i auto zostanie zapalone i pochodzi chwile jakieś 3 minuty a za około 30 minut przy próbie odpalenia go nie zapalają się już świece, trzeba kręcić i kręcić..
dodam że dziś sprawdzałem świece i tak każda dostaje napięcie ale po wykręceniu ich i przyłożeniu do wtrysków(krótkie kable a nie miałem z ka wziąć masy) świece nie grzeją znaczy po dotknięciu ich odczuwałem tylko lewo co ciepło
liczę na wasza pomoc z góry dziękuje

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2012, 19:21

rakso1992d pisze:dodam że dziś sprawdzałem świece i tak każda dostaje napięcie ale po wykręceniu ich i przyłożeniu do wtrysków(krótkie kable a nie miałem z ka wziąć masy) świece nie grzeją znaczy po dotknięciu ich odczuwałem tylko lewo co ciepło
liczę na wasza pomoc z góry dziękuje
Tu nie bardzo jest w czym pomagać .Świece nie grzeją w temp.powyżej 5 stopni na plusie ,to raz ,dwa ,po przekreceniu zapłonu i nie odpaleniu silnika w temp.ponizej 5 stopni ,ale na plusie też grzeją bardzo kruciutko .Wiec jak chcesz sprawdzić czu układ grzania świec działa prawidłowo po podłacz pod jedną świecę żarówke ,drugi koniec do masy i bedziesz miał jasność.Jak chcesz sprawdzić same świece to odpinasz fajki i niezbyt gruby kabelek z plusem dajesz do każdej świecy ...a niezbyt gruby dlatego, że pobór prądu jest na tyle duży ,ze przy cienkim kabelku poczujesz na pewno jak się robi ciepły ,a nawet bardzo :-P Fakt że zdaża się że biorą prąd ale słabo się nagrzewają ,a czasem prawie wcale i najpewniejszy sposób to wykręcona świeca ,kabelek z 12 v do końcówki zasilania ,a świeca do masy.Ale zdrowe TDI nie potrzebuje świec do odpalenia przy obecnych temperaturach (w mrozy też odpali bez nich ),wiec twoim problemem nie są świece ,nawet gdyby wszystkie były spalone ...

rakso1992d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2011, 22:27
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: rakso1992d » 06 sty 2012, 20:53

Czyli sugerujesz ze moje TDI nie jest do końca zdrowe??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2012, 23:18

rakso1992d pisze:Czyli sugerujesz ze moje TDI nie jest do końca zdrowe??
Niczego nie sugeruje ,stwierdzam tylko fakty,sprawne tdi powinno odpalić bez swiec nawet w niskich temperaturach i to jest fakt ...rzadki to przypadek widzieć tak zajeżdzone tdi żeby miało problemy z odpalaniem przy dodatnich temperaturach ...Musiałoby albo mieć cisnienie sprężania grubo ponizej 19 bar ,albo pełno powietrza w przewodach paliwowych, albo statyczny kąt wtrysku grubo ,ale to naprawdę grubo opużniony ,albo problem z dolnym kołem rozrządu .Problem z kątem wtrysku i "lużne"dolne koło na wale ,dobrze widać po podpieciu vaga ...O ile masz auto na nowszym osprzecie z nastawnikiem indukcyjnym ,wszystkie wżniejsze rzeczy da się zdiagnozować vagiem ,gorzej jak masz nastawnik potencjometryczny ,bo ten "patent "jak dogorywa ,potrafi robić rózne cuda

rakso1992d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2011, 22:27
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: rakso1992d » 07 sty 2012, 15:38

właśnie dziś zauważyłem ze mam bardzo dużo powietrza w przewodach znaczy tym od filtra do pompy a po dodaniu gazu to w ogóle samo powietrze prawie jest i po wyłączeniu silnika cofa mi si paliwo do filtra nie wiem czy tak jest prawidłowo ??

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 07 sty 2012, 15:52

nie tak nie jest dobrze, masz nieszczelność w układzie i temu zasysa ci powietrze, sprawdz dokładnie opaski i węże oraz uszczelkę która jest z dołu filtra paliwa, oraz czy sam filtr masz dobrze dokręcony. W układzie nie możesz mieć powietrza.

rakso1992d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2011, 22:27
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: rakso1992d » 07 sty 2012, 16:04

czy powietrze w układzie może być przyczyna problemów z odpalaniem?? może mi się wydaje ale mam wrażenie jak by się zrobił troszeczkę słabszy..

pawellesz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:43
Lokalizacja: mazury

Post autor: pawellesz » 07 sty 2012, 16:43

U mnie tak si robiło że powietrze szło do pompy gdy paliwo zamarzało. w zbiorniku zaklejalo ssak i dawało powietrzem że silnik gasł. ale to było przy -15 stopni.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 07 sty 2012, 17:35

To mi wygląda na zapchany filtr paliwa. Kiedy ostatnio był wymieniany? Jak dawno, albo nie pamiętasz, to wymień go i zobacz co się będzie działo wtedy. To że leci powietrze w wężyku w dużej ilość sprawą normalną nie jest i trzeba temu zaradzić...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sty 2012, 19:07

rakso1992d pisze:czy powietrze w układzie może być przyczyna problemów z odpalaniem??
Nie no bedzie palił od strzała :roll: na powietrzu :-P

Wojciech 18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 lis 2011, 12:49

Post autor: Wojciech 18 » 09 sty 2012, 12:37

Witam ja mam taki sam problem.. czy byl by ktos z okolic tarnowa [małopolska] kto podpioł by mi moja audi pod vag?? i jaka to by byla cena

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl