Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Jaki silnik bezproblemowy?

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

[B4 ABT] Jaki silnik bezproblemowy?

Post autor: kuba1990 » 09 sty 2012, 16:25

Witam wszystkich, noszę się z zamiarem zakupić jeszcze jedne audi 80 ale koniecznie w dislu i tu pytanie, chodzi mi o silnik jak najmniej bezproblemowy jaki polecacie? dzięki.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Re: [B4 ABT] Jaki silnik bezproblemowy?

Post autor: spiczi » 09 sty 2012, 16:51

Popraw tagi, bo temat dotyczy diesla a wpisałeś ABT

Najmniej problemów będzie z:
B3 1,6d JK 54KM. :mrgreen:

B3 1.9d ma już problem z klinem na wale (ale nie ma co wpadać w histerie)
B4 1,9td jak 1,9d + turbina
B4 1,9tdi turbina, komputery i troche elektryki itp itd.

Ciężko powiedzieć co bedzie najlepsze. Jeśli ma jechać i nie trzeba będzie zaglądać to wziałbym 1,9d. Silniki bez turbin są odporne prawie na wszystko. Wystarczy że będzie olej i płyn w chlodny, taki jak odpali to pojedzie. <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2012, 17:56

spiczi pisze:Jeśli ma jechać i nie trzeba będzie zaglądać to wziałbym 1,9d.
Potwierdzam 1,9 D <ok>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 sty 2012, 20:12

he he racja :mrgreen: oporny ,toporny ale wytrzymały <ok>

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 09 sty 2012, 20:22

Panowie a jakie oznaczenia maja takie zwykłe deasle? dzięki.

[ Dodano: 2012-01-09, 20:25 ]
Orientujecie sie czy ten 1.6 D był również montowany w oplach kadet?
Pytam bo brat miał wlasnie kadeta (łezka) z 1.6D i była porażka.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 09 sty 2012, 20:28

kuba1990 pisze:Panowie a jakie oznaczenia maja takie zwykłe deasle? dzięki.
1Y

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 09 sty 2012, 21:31

kuba1990 pisze:Orientujecie sie czy ten 1.6 D był również montowany w oplach kadet?
Pytam bo brat miał wlasnie kadeta (łezka) z 1.6D i była porażka.
Tam był raczej inny 1.6D - oplowski (padaka jak większość dizli w oplu).

Ja mam 1.6D (symbol silnika JK) i nie mam żadnych problemów z silnikiem, mułek ale totalnie bezawaryjny :-)

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 09 sty 2012, 21:51

Audi a opel to roznica w technologi i to duza. 1.6D najmniej bezproblemowy jesli chodzi o silnik i osprzet w 1.9D chyba byla juz troche elektroniczna pompa, napewno w vw caddy taka byla i na dodatek lucas i to byl straszny kibel. Jesli chodzi o bude b4 to pozostaje ci tylko 1.9TD bo 1.9D w b4 raczej nie bylo no i ewentualnie tdi ale to juz takie bez problemowe nie jest ale w porownaniu do innych marek np. opel czy jakas mazda to jest super wiec ja bym wybral 1Z.

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 sty 2012, 22:40

Fighter001 pisze: ja bym wybral 1Z.
Jezeli juz to na osprzecie Pierburga 94-95 r ;-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 sty 2012, 00:21

Tańsza wersja to b3 z 1,9d 64KM (1Y), droższa to b4 z 1,9tdi 90KM (1Z na pierburgu -lata 94-95)

W b3 jest jeszcze 1,6d 54KM ale 1,9d będzie bardziej zrywny a więcej jak 1,6d nie spali.
W 1,9d nie ma żadnej elektroniki. Prąd jest potrzebny na świece żeby zapalił jak zimy i na elektrozawór na pompie :-P . Był montowany w 80tkach w latach 08.89r-12.91 <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 sty 2012, 16:24

Fighter001 pisze:Audi a opel to roznica w technologi i to duza.
Dokładnie. Nasze B3 w standardzie mają wspomaganie hamulcy, a u teścia w astrze I z 98r tego nie ma :shock:
spiczi pisze:W b3 jest jeszcze 1,6d 54KM ale 1,9d będzie bardziej zrywny a więcej jak 1,6d nie spali.
W 1,9d nie ma żadnej elektroniki. Prąd jest potrzebny na świece żeby zapalił jak zimy i na elektrozawór na pompie :-P . Był montowany w 80tkach w latach 08.89r-12.91 <ok>
Nie zapominaj jeszcze o 1,6TD w B3. Przecież tam też nie ma co się popsuć jeśli turbo zdrowe.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 10 sty 2012, 18:16

no tak ale turbina już odpada, bo to zawsze może się zepsuć, a ile muszę szykować na taka np.B3 1.6D lub 1.9D?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 sty 2012, 18:17

no tak ale turbina już odpada, bo to zawsze może się zepsuć, a ile muszę szykować na taka np.B3 1.6D lub 1.9D?
Tak jak wszystko inne. Z tym że w tych silnika turbawki były prawie nie do zajechania.

kolder1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:35
Lokalizacja: T<>L

Post autor: kolder1 » 02 lut 2012, 23:59

Posiadam własnie B3 1.9D ( 1Y) i rzeczywiście, od ponad roku żadnych usterek, pilnować tylko płynów, lać i jechac :)

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 03 lut 2012, 01:02

Labiel pisze:prawie nie do zajechania.
a prawie robi wielką różnice .... Każde Turbo da się zajechać, a te stare turbiny owszem długowieczne ale nie nieśmiertelne...


Dla mnie silnik 1.6 D o mocy 54 PS to motor taki , jakiego szukasz... miałem taki motor, tylko ze w Mk1 i powiem,że jest " wieczny " podwarunkiem , że dbasz o oliwe paski i inne płyny...
Mnie sie nie udało go ubić a pracował na przepracowanym oleju z ursusa i bez wody w chłodnicy 40 kilometrów jechałem, gdzie na skala temperatury sie skończyła... pozniej dolałem na stacji płynu, odpaliłem i dalej w droge... Pojechał na oleju z biedronki i odpalił zawsze, nawet w tegie mrozy... Miał tylko jedna wade - niesamowity slimak z niego...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl