[Coupe 2.2 turbo MC] Problem z odpalaniem.
[Coupe 2.2 turbo MC] Problem z odpalaniem.
Tak jak w temacie. Mam dość spory problem z odpalaniem. Jak normalnie kręce to motor nie chce odpalić(brak iskry), choć po pewnym czasie potrafi zaskoczyć, rozrusznik cały czas normalnie kręci. Gdy nie chce odpalić, a się auto pchnie odpala od strzała(czyt. pierwszego zakręcenia koła przy "spiętej" skrzyni). Gdy auto zaskoczy z pychu i się go zgasi, potem już normalnie odpala. Wiem, że coś mu zabiera prąd, tylko co to może być?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Sprawdź masę silnika to po pierwsze, po drugie są przypadki zdychającego rozrusznika który nie ma prędkości obrotowej odpowiedniej do strzału, kolejna sprawa przy odpalaniu sprawdź jaki jest spadek napięcia na aku
zapewne dzieje ci się to po długim postoju (nocy), olej jest gesty zimny opory obrotowe sa dość duże, praca silnika około nawet minuty w dużym stopniu zmniejsza opory silnika gdyż elementy są lepiej dosmarowane i olej już jest mniej gesty i akurat już rozrusznik sobie radzi
może jeszcze hal w aparacie padać lub aparat jest rozbity i ecu nie potrafi wyłapać odpowiedniego momentu zapłonu a na pych pomagasz mu w tym gdyż silnik szybciej obróci walem
zapewne dzieje ci się to po długim postoju (nocy), olej jest gesty zimny opory obrotowe sa dość duże, praca silnika około nawet minuty w dużym stopniu zmniejsza opory silnika gdyż elementy są lepiej dosmarowane i olej już jest mniej gesty i akurat już rozrusznik sobie radzi
może jeszcze hal w aparacie padać lub aparat jest rozbity i ecu nie potrafi wyłapać odpowiedniego momentu zapłonu a na pych pomagasz mu w tym gdyż silnik szybciej obróci walem
nie wytlumacze ale w 7a mialem dokladnie tak samo. Moze kwestia rozszerzalnosci cieplnej. Jak troche ostygl to odpalal.Łysy_18 pisze:to jak wytłumaczysz fakt że po odpaleniu z pychu i zaraz po tym zgaszeniu motoru, przy próbie ponownego jego uruchomienia silnik pali na dotyk? Tak przy okazji to sprawdzałem oba czujniki położenia wału i oporność miały taką jak mieć powinny.
najlatwiej bylo by miec pare gratow odpowiedzialnych za iskre i podkladac
gdybys byl blizej mnie to bym ci to udostepnil i pomogl znalesc przyczyne ale sproboj podmienic cewke kolega wyzej moze miec racje
zbyt dlugo laduje sie cewka krecac nie doladowuje i brak iskry z pychu pali gdyz nie ma spadkow i da rady doladowac sie a potem juz pracuje
gdybys byl blizej mnie to bym ci to udostepnil i pomogl znalesc przyczyne ale sproboj podmienic cewke kolega wyzej moze miec racje
zbyt dlugo laduje sie cewka krecac nie doladowuje i brak iskry z pychu pali gdyz nie ma spadkow i da rady doladowac sie a potem juz pracuje