Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.2 turbo MC] Problem z odpalaniem.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

[Coupe 2.2 turbo MC] Problem z odpalaniem.

Post autor: Łysy_18 » 09 sty 2012, 11:31

Tak jak w temacie. Mam dość spory problem z odpalaniem. Jak normalnie kręce to motor nie chce odpalić(brak iskry), choć po pewnym czasie potrafi zaskoczyć, rozrusznik cały czas normalnie kręci. Gdy nie chce odpalić, a się auto pchnie odpala od strzała(czyt. pierwszego zakręcenia koła przy "spiętej" skrzyni). Gdy auto zaskoczy z pychu i się go zgasi, potem już normalnie odpala. Wiem, że coś mu zabiera prąd, tylko co to może być?

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 09 sty 2012, 12:08

Jak dla mnie to bardzo dziwna sytuacja... Może aku się kończy, i jak odpalasz z pychu to trochę się podładuje i wtedy odpala. Sprawdź napięcie.

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 09 sty 2012, 14:28

Aku jest ok bo cały czas bardzo dobrze kręci, poza tym to nowy aku Boscha.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 09 sty 2012, 19:13

Mi to bardziej wygląda na jakiś czujnik położenia wału. Czujnik głupieje, komp nie dostaje sygnału o położeniu wału i nie daje iskry, tak miałem w 7A.

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 09 sty 2012, 19:49

to jak wytłumaczysz fakt że po odpaleniu z pychu i zaraz po tym zgaszeniu motoru, przy próbie ponownego jego uruchomienia silnik pali na dotyk? Tak przy okazji to sprawdzałem oba czujniki położenia wału i oporność miały taką jak mieć powinny.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 sty 2012, 19:58

W naszym II aucie, kiedyś tak było, że z kluczyka się czasem odpalić nie dało, a z pycha zawsze odpalał. Okazało się że stacyjka padła, może u Ciebie też jest taki problem? Najlepiej podmienić stacyjkę i zobaczyć.

Awatar użytkownika
Tomasz_T
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 03 kwie 2011, 16:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Tomasz_T » 09 sty 2012, 22:56

Sprawdź masę silnika to po pierwsze, po drugie są przypadki zdychającego rozrusznika który nie ma prędkości obrotowej odpowiedniej do strzału, kolejna sprawa przy odpalaniu sprawdź jaki jest spadek napięcia na aku

zapewne dzieje ci się to po długim postoju (nocy), olej jest gesty zimny opory obrotowe sa dość duże, praca silnika około nawet minuty w dużym stopniu zmniejsza opory silnika gdyż elementy są lepiej dosmarowane i olej już jest mniej gesty i akurat już rozrusznik sobie radzi

może jeszcze hal w aparacie padać lub aparat jest rozbity i ecu nie potrafi wyłapać odpowiedniego momentu zapłonu a na pych pomagasz mu w tym gdyż silnik szybciej obróci walem

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 10 sty 2012, 12:32

Łysy_18 pisze:to jak wytłumaczysz fakt że po odpaleniu z pychu i zaraz po tym zgaszeniu motoru, przy próbie ponownego jego uruchomienia silnik pali na dotyk? Tak przy okazji to sprawdzałem oba czujniki położenia wału i oporność miały taką jak mieć powinny.
nie wytlumacze ale w 7a mialem dokladnie tak samo. Moze kwestia rozszerzalnosci cieplnej. Jak troche ostygl to odpalal.

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 10 sty 2012, 12:41

u mnie w aah też jest taki problem i niemam pojęcia co to jest :-x :-/

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 10 sty 2012, 20:09

Sprawdzałem czy to nie przypadkiem wina zbyt dużego spadku napięcia podczas kręcenia(jakieś zwarcie, etc.). Jednak to nie to bo jest 11,1V przy kręceniu.

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 10 sty 2012, 21:35

Może pada cewka albo jkies połączenia przy niej wraz z modułem sprawdziłbym tez halla tam przewody czasem nie lącza

[ Dodano: 2012-01-11, 21:26 ]
Sprawdz sobie tez kostke przy aparacie zapłonowym do niej od halla ida 3 lub 2 przewody czasem potrafia byc uszkodzone i raz jest iskra raz niej niema

Awatar użytkownika
Tomasz_T
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 03 kwie 2011, 16:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Tomasz_T » 14 sty 2012, 22:37

najlatwiej bylo by miec pare gratow odpowiedzialnych za iskre i podkladac

gdybys byl blizej mnie to bym ci to udostepnil i pomogl znalesc przyczyne ale sproboj podmienic cewke kolega wyzej moze miec racje

zbyt dlugo laduje sie cewka krecac nie doladowuje i brak iskry z pychu pali gdyz nie ma spadkow i da rady doladowac sie a potem juz pracuje

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 15 lut 2012, 19:58

Przyszły mrozy i autko zaczęło normalnie odpalać, "od strzała". Teraz już mrozy zelżały znacznie to i znów iskra zniknęła. Co to może być?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl