Może tak być. Ja ostatnio jak zmieniałem u siebie to tą uszczelkę od strony silnika delikatnie posmarowałem silikonem i przykleiłem najpierw do niego. Potem za pomocą lusterka siostrzenicy Czarka :mrgreen: sprawdziłem, że dobrze siedzi na swoim miejscu. Następnie tą drugą posmarowałem lekko silikonem i przykleiłem do termostatu, przymierzyłem całość i dopiero wtedy ostrożnie skręciłem. Trochę nieciekawie wahler to rozwiązał, bo rzeczywiście trudno jest te uszczelki równo poukładać tak, żeby się żadna nie podwinęła, zwłaszcza, że dostęp kijowy.k44761 pisze:uwazam ze moglem zle wlozyc uszczelke wewnetrzna od strony pompy wody i tamtedy moze troche plynu przeplywac.
[80 B3 3A] - nietypowy problem z chłodzeniem
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Co do płynu, to ja osobiście jeżdżę na 4-max. Zrobiony na bazie glikolu, jest dobry i przy okazji tani. Jak chodzi o termostat, to sam wsadziłem Vernet i jest dobrze, przejechałem na nim kilka tys. km, temperatura miasto może 95 stopni, trasa ciut ponad 90. Na oryginalnym termostacie było identycznie, wymieniłem bo po prostu i tak zmieniałem płyn i chłodnicę, więc stwierdziłem że zrobię. Teraz w zasadzie sam się zastanawiam po co, ale nie zaszkodziło
Witam powiem tak. zmieniałem dzisiaj plyn na org. audi (koszt o 23 zł 1,5 l koncentratu rozcienczanego 1 do 1 w stosunku do innych -37 stopni) zapodałem termostat wachlera i powiem wam że super temp w trasie 90-92 w miescie 92-95 i jak wskaźnik dochodzi do 98 i włacza went. wczesniej na vernecie i petrygo w trasie spadał do ok 80-83 stopnie a teraz z 90 nie schodzi mieliście racje w tym temacie ogolnie oki. P.S weszło mi ok pow. 6 litrów płynu po odpowietrzeniu i dolerwkach.
k44761, wiem że wymiana kijowa, szczególnie, że mam wspomaganie, więc muszę zdjąć pompę. Ale na razie działa, więc nie będę go ruszać. Potrzebowałem na szybko i w Inter-Carsie nie mieli innego, więc włożyłem co było. Z resztą, co to dla mnie wymiana termostatu Niedługo biorę się za sprzęgło i skrzynię biegów, przy okazji wymienię uszczelkę pod króćcem filtra oleju (bo cieknie) i płyn w sprzęgle. A na wiosnę chyba wywalam głowicę, bo mi któraś szklanka stuka i mnie baaardzo irytuje.
Plastman, u mnie stukanie umilklo po wymianie oleju na polsyntetyk Valvoline Polecam bo niedrogi i ludzie sobie chwala co najwazniejsze
BTW tez mam wlasnie wspomaganie i trzeba cala pompe sciagac i jej oslone zeby sie tam dostac.
Wymienilem jeszcze raz plyn i termostat na stary i sytuacja sie troche poprawila. Teraz mam miedzy 82-95 stopni na maksymalnym ogrzewaniu, wiec chyba jest ok:)
Pozdrawiam
BTW tez mam wlasnie wspomaganie i trzeba cala pompe sciagac i jej oslone zeby sie tam dostac.
Wymienilem jeszcze raz plyn i termostat na stary i sytuacja sie troche poprawila. Teraz mam miedzy 82-95 stopni na maksymalnym ogrzewaniu, wiec chyba jest ok:)
Pozdrawiam