Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 3A] - nietypowy problem z chłodzeniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 wrz 2007, 13:18

k44761 pisze:uwazam ze moglem zle wlozyc uszczelke wewnetrzna od strony pompy wody i tamtedy moze troche plynu przeplywac.
Może tak być. Ja ostatnio jak zmieniałem u siebie to tą uszczelkę od strony silnika delikatnie posmarowałem silikonem i przykleiłem najpierw do niego. Potem za pomocą lusterka siostrzenicy Czarka :mrgreen: sprawdziłem, że dobrze siedzi na swoim miejscu. Następnie tą drugą posmarowałem lekko silikonem i przykleiłem do termostatu, przymierzyłem całość i dopiero wtedy ostrożnie skręciłem. Trochę nieciekawie wahler to rozwiązał, bo rzeczywiście trudno jest te uszczelki równo poukładać tak, żeby się żadna nie podwinęła, zwłaszcza, że dostęp kijowy.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 28 wrz 2007, 13:37

Danek, dobry pomysl, dzisiaj bede jeszcze raz zmienial to wlasnie na silikon to zrobie. Dzieki za podpowiedz :) punkcik polecial 8-)

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 28 wrz 2007, 13:51

Co do płynu, to ja osobiście jeżdżę na 4-max. Zrobiony na bazie glikolu, jest dobry i przy okazji tani. Jak chodzi o termostat, to sam wsadziłem Vernet i jest dobrze, przejechałem na nim kilka tys. km, temperatura miasto może 95 stopni, trasa ciut ponad 90. Na oryginalnym termostacie było identycznie, wymieniłem bo po prostu i tak zmieniałem płyn i chłodnicę, więc stwierdziłem że zrobię. Teraz w zasadzie sam się zastanawiam po co, ale nie zaszkodziło :-)

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 28 wrz 2007, 14:28

Plastman, kto to widzial wkladac do dobrych niemieckich aut francuskie albo nie daj boze wloskie czesci :evil: :evil: - oby Ci sie szybko nie rozlecial bo wymiana kijowa.

Miro1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Miro1 » 28 wrz 2007, 21:18

Witam powiem tak. zmieniałem dzisiaj plyn na org. audi (koszt o 23 zł 1,5 l koncentratu rozcienczanego 1 do 1 w stosunku do innych -37 stopni) zapodałem termostat wachlera i powiem wam że super temp w trasie 90-92 w miescie 92-95 i jak wskaźnik dochodzi do 98 i włacza went. wczesniej na vernecie i petrygo w trasie spadał do ok 80-83 stopnie a teraz z 90 nie schodzi mieliście racje w tym temacie ogolnie oki. P.S weszło mi ok pow. 6 litrów płynu po odpowietrzeniu i dolerwkach.

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 28 wrz 2007, 22:06

k44761, wiem że wymiana kijowa, szczególnie, że mam wspomaganie, więc muszę zdjąć pompę. Ale na razie działa, więc nie będę go ruszać. Potrzebowałem na szybko i w Inter-Carsie nie mieli innego, więc włożyłem co było. Z resztą, co to dla mnie wymiana termostatu ;-) Niedługo biorę się za sprzęgło i skrzynię biegów, przy okazji wymienię uszczelkę pod króćcem filtra oleju (bo cieknie) i płyn w sprzęgle. A na wiosnę chyba wywalam głowicę, bo mi któraś szklanka stuka i mnie baaardzo irytuje.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 29 wrz 2007, 17:55

Plastman, u mnie stukanie umilklo po wymianie oleju na polsyntetyk Valvoline :) Polecam bo niedrogi i ludzie sobie chwala co najwazniejsze :)
BTW tez mam wlasnie wspomaganie i trzeba cala pompe sciagac i jej oslone zeby sie tam dostac.
Wymienilem jeszcze raz plyn i termostat na stary i sytuacja sie troche poprawila. Teraz mam miedzy 82-95 stopni na maksymalnym ogrzewaniu, wiec chyba jest ok:)
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl