[B4 ABT] Dziwny wynik pomiaru kompresji
[B4 ABT] Dziwny wynik pomiaru kompresji
Dzisiaj zrobiłem pomiar kompresji w silniku ABT na monowtrysku.
Wyszło w Barach:
Cylinder 1 - 10,7
Cylinder 2 - 10,2
Cylinder 3 - 10,1
Cylinder 4 - 10,2
I teraz mam problem bo przecież fabryka w ABT to 8,9 a tu taki kwiatek.
Czyżby ktoś wstawił inny silnik a zostawił oprzyrządowanie od ABT.
Jest jakaś różnica między tymi silnikami żeby poznać jaki jest bez rozbierania silnika ?
Może to ABK - jest taka możliwość.
Wyszło w Barach:
Cylinder 1 - 10,7
Cylinder 2 - 10,2
Cylinder 3 - 10,1
Cylinder 4 - 10,2
I teraz mam problem bo przecież fabryka w ABT to 8,9 a tu taki kwiatek.
Czyżby ktoś wstawił inny silnik a zostawił oprzyrządowanie od ABT.
Jest jakaś różnica między tymi silnikami żeby poznać jaki jest bez rozbierania silnika ?
Może to ABK - jest taka możliwość.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2012, 15:03 przez Teder, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zbadałeś ciśnienie sprężania a nie stopień sprężania. To są dwie zupełnie inne sprawy.Właśnie zbadałem stopień sprężania komór spalania i wyszło tak jak podałem w pierwszym poście
Stopień sprężania to stosunek objętości cylindra w dolnym martwym punkcie do objętości cylindra w GMP. Jest to wartość nie zmienna dla danego silnika.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
TakLeo pisze:A drugi pomiar był przy wykręconych wszystkich świecach i z otwartą na maks przepustnicą?
Na wskaźniku pokazywało 90 stopni - temperatury ani ciśnienia oleju nie sprawdzałem ale silnik chodził z 40 minut bo płukankę STP robiłem w między czasie.
Na pewno uszczelniacze zaworów do wymiany - dmucha przez korek wlewu oleju aż miło. Przy okazji uszczelnienia pokrywy zaworów to się zrobi.
Hej. A co gdy uszczelniacze wymieniłem i dalej jest spory przedmuch?
Ciśnienie mam 12,5bar w każdym cylindrze, ciśnienie oleju też o.k, oleju praktycznie nie bierze ani grama, ale już drugi raz cieknie mi z uszczelki pod klawiaturą... odma drożna, w filtrze powietrza widać delikatne ślady oleju z odejścia do odmy.
Ciśnienie mam 12,5bar w każdym cylindrze, ciśnienie oleju też o.k, oleju praktycznie nie bierze ani grama, ale już drugi raz cieknie mi z uszczelki pod klawiaturą... odma drożna, w filtrze powietrza widać delikatne ślady oleju z odejścia do odmy.