Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Dziwny wynik pomiaru kompresji

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Teder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2011, 21:24
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

[B4 ABT] Dziwny wynik pomiaru kompresji

Post autor: Teder » 10 sty 2012, 15:00

Dzisiaj zrobiłem pomiar kompresji w silniku ABT na monowtrysku.
Wyszło w Barach:

Cylinder 1 - 10,7
Cylinder 2 - 10,2
Cylinder 3 - 10,1
Cylinder 4 - 10,2


I teraz mam problem bo przecież fabryka w ABT to 8,9 a tu taki kwiatek.
Czyżby ktoś wstawił inny silnik a zostawił oprzyrządowanie od ABT.
Jest jakaś różnica między tymi silnikami żeby poznać jaki jest bez rozbierania silnika ?
Może to ABK - jest taka możliwość.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2012, 15:03 przez Teder, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 sty 2012, 15:02

I teraz mam problem bo przecież fabryka w ABT to 8,6 a tu taki kwiatek.
Fabryka podaje chyba stopnień sprężania a to jest coś innego.

Teder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2011, 21:24
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: Teder » 10 sty 2012, 15:05

Właśnie zbadałem stopień sprężania komór spalania i wyszło tak jak podałem w pierwszym poście - fabryka w ABT to 8,9. Ciekawy jestem jak z mocą i jak ze spalaniem będzie.
Czyli wyszło że auto jakiś szczepan.
Z drugiej strony jak by się okazało że to ABK to ma kompresje jak fabryka :mrgreen:

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 sty 2012, 17:21

Teder,

Wg eTech (auto data)
stan normalny 9-12 Bar
minimum 7 Bar

co to podałeś wcześnie to stopień sprężania i rzeczywiście wynosi on dla ABT 8,9:1

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 10 sty 2012, 18:03

Właśnie zbadałem stopień sprężania komór spalania i wyszło tak jak podałem w pierwszym poście
Zbadałeś ciśnienie sprężania a nie stopień sprężania. To są dwie zupełnie inne sprawy.

Stopień sprężania to stosunek objętości cylindra w dolnym martwym punkcie do objętości cylindra w GMP. Jest to wartość nie zmienna dla danego silnika.

Teder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2011, 21:24
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: Teder » 10 sty 2012, 18:53

Ok macie racje - czyli można się cieszyć bo jest w normie i na wszystkich garach równo :-D
Temat można do kosza.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 sty 2012, 19:11

Teder pisze:Temat można do kosza.
Szkoda do kosza. Będzie dla potomności.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 10 sty 2012, 20:01

Powiedz jak robiony pomiar to powiemy czy jest ok :-D

Teder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2011, 21:24
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: Teder » 12 sty 2012, 12:48

Najpierw robiony na prawie zimnym - użyta płukanka Anty koks - po wyczyszczeniu cylindrów - nastepnie zagrzany do temp. roboczej i drugi pomiar - wszystkie gary na drugim pomiarze 10,1 Bara. Badanie na sucho bez próby olejowej.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 sty 2012, 13:14

A drugi pomiar był przy wykręconych wszystkich świecach i z otwartą na maks przepustnicą? To że bez oleju to dobrze.
temperatura pracy oleju jaka była po rozgrzaniu? :-> :-> :->

Teder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2011, 21:24
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: Teder » 12 sty 2012, 14:29

Leo pisze:A drugi pomiar był przy wykręconych wszystkich świecach i z otwartą na maks przepustnicą?
Tak
Na wskaźniku pokazywało 90 stopni - temperatury ani ciśnienia oleju nie sprawdzałem ale silnik chodził z 40 minut bo płukankę STP robiłem w między czasie.
Na pewno uszczelniacze zaworów do wymiany - dmucha przez korek wlewu oleju aż miło. Przy okazji uszczelnienia pokrywy zaworów to się zrobi.

dimuspl

Post autor: dimuspl » 23 lis 2012, 23:00

Hej. A co gdy uszczelniacze wymieniłem i dalej jest spory przedmuch?
Ciśnienie mam 12,5bar w każdym cylindrze, ciśnienie oleju też o.k, oleju praktycznie nie bierze ani grama, ale już drugi raz cieknie mi z uszczelki pod klawiaturą... odma drożna, w filtrze powietrza widać delikatne ślady oleju z odejścia do odmy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl